شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

فرآوری خمیر و راهنمای خرید باکس نگهداری خمیر

دانستنی های رستوران / ۰۳, دی ۱۳۹۷
فرآوری خمیر و راهنمای خرید باکس نگهداری خمیر
برای پیتزا فروشی‌های ایتالیایی و نانوایی‌های صنعتی پر فروش، داشتن باکس نگهداری خمیر جهت حفظ آن به صورت تازه و به بهترین نحو، بسیار مفید و موثر است. در محیط‌های کاری، این باکس‌های چند منظوره کاربردهای متعددی خواهند داشت، شامل فرآوری خمیر که به موجب آن خمیر نان و خمیر پیتزا بالا (ور) می‌آید و بافت فوق‌العاده‌ای در آن ایجاد می‌شود.

شکل کلاسیک مستطیلی باکس خمیر، مناسب برای بلند کردن و حمل خمیر پیتزا در آشپزخانه است. هنگامی که از این باکس­‌ها همراه با درب استفاده می‌کنید، می‌توانید سایزهای یکسان آن‌­ها را روی هم قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری خمیر مرطوب و تازه استفاده کرد و همچنین به منظور جلوگیری از خشک و سفت شدن و برای افزایش عمر خمیر در مدت ذخیره سازی، از این باکس‌­ها می‌­توان کمک گرفت.

با وجود مزایا وکاربردهای بسیار این باکس‌­ها، دلایل زیادی برای استفاده از آن­‌ها وجود دارد.

اما از کجا شروع کنیم؟ این راهنما به شما کمک می‌کند تا با خمیر فرآوری شده آشنایی پیدا کنید و به شما دقیقاً همان چیزی (از انواع باکس خمیر) را که نیاز شماست معرفی می‌کند.

 

+ مشاهده محصولات بیشتر این دسته

فرآوری خمیر چیست و چه اهمیتی دارد؟

باکس خمیر برای نگهداری خمیر در محلی بهداشتی و مناسب برای خنک نگه داشتن، استراحت دادن و پف قبل از پخت پیشنهاد می‌شود.

این زمان استراحت خمیر را زمان فرآوری خمیر می‌نامند. فرآوری یک پروسه طبیعی است که پس از آنکه خمیر شکل گرفت انجام می‌شود. معمولا در دستور پخت این گونه ذکر می‌شود که "اجازه دهید تا خمیر بالا بیاید (ور بیاید)" در این مدت حجم خمیر اضافه می‌­شود.

اما باکس‌­های خمیر در این پروسه چه کارایی دارند؟

باکس نگهداری خمیر، دما و رطوبت را کنترل می‌کند و فضای مناسب برای ور آمدن خمیر مایه را فراهم می‌کند.

ایجاد این شرایط بهینه، بسیار مهم است زیرا عمل تخمیر در زمان فرآوری بر روی عطر و طعم و بافت خمیر تاثیر مستقیم دارد.

 

 

بالا آمدن خمیر(ور آمدن)

در طول مدت فرآوری و تخمیر، کربن دی اکسید آزاد می­‌شود که به سبب آن سوراخ­‌های ریزی در خمیر ایجاد شده و به تدریج  باعث ور آمدن خمیر می‌­شود.

 

طعم‌های ترکیبی 

ازآنجایی که مخمرها با گذر زمان باعث ور آمدن خمیر می‌شوند، در نتیجه محصول نهایی طعم بسیارمطبوع‌تری دارد. مخمر بدون شک عامل مهمی است، برای اینکه بیات شدن نان را به تاخیر بیاندازد و نقایص پوسته نان را برطرف نماید.

 

بافت چرب

برای ایجاد یک بافت چرب و روغنی که از انواع نان‌های پر طرفدار محسوب می‌شوند، مخمرها نشاسته درون نان را در طول پروسه فرآوری، مصرف و تبدیل به مواد پروتئینه می‌کنند.

مواردی که در رابطه با آن صحبت کردیم از مزایای باکس خمیر از جنس پلی کربنات، پلی پروپیلن و تفلون می‌باشد.

 

مترجم لیلا ملکی