شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

روند رو به رشد قهوه در سال ۲۰۱۹

دانستنی های بار و کافی شاپ / ۲۵, دی ۱۳۹۷
روند رو به رشد قهوه در سال ۲۰۱۹
قهوه یکی از نوشیدنی‌های اساسی در ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط دنیاست. قهوه همچنین در صنایع غذایی اهمیت زیادی دارد. برای فردی که به عنوان مدیر یک رستوران یا کارمند آن درصنایع غذایی است، دانستن این نکته مهم است که در راستای تمایلات و درخواست‌های جدید قرار بگیرد، بنابراین باید تشخیص دهد که چه چیزی جدید و معروف است. در این مطلب چند مورد کلی از تمایلات که باید در صنعت قهوه به آن توجه داشت، ذکر شده است.

قهوه برای مخاطبان نسل جوان

در طول دو سال گذشته، مصرف قهوه به طور چشمگیری افزایش یافته و سن مشتریان قهوه پایین آمده است. این تغییر براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ روی مصرف قهوه، مشخص شد. این مطالعه در ژورنال Annals of Internal Medicine منتشر شده است و بیش از ۵۲۰،۰۰۰ نفر در آن موثر بوده‌اند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن منظم قهوه امید به زندگی را افزایش می‌دهد. پس از انتشار این نتایج، سازمان قهوه طبیعی (NCA)، پی برد که درصد نوشیدن قهوه از۵۷٪ تا ۶۲٪ در یک سال تغییر کرده است. تنها در ایالات  متحده آمریکا، ۴۴٪ این مصرف کنندگان متولدین دهه ۸۰ میلادی به بعد هستند. سریع‌ترین رشد جمعیتی در مصرف کنندگان قهوه مربوط به رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال است. در نتیجه این سرعت رشد، صنعت قهوه در حال تغییر و ابداع نوشیدنی‌های جدیدی است که طعم‌های تغییر یافته آن مورد پسند نسل‌های جوان‌تر قرار بگیرد.

شیک‌های قهوه و نوشیدنی‌های شیرین قهوه

در حالی که بیشتر افراد میانسال طعم تلخ و گس قهوه سیاه را دوست دارند، برای عده‌ای دیگر خوشایند نیست. به خصوص برای نسل جوانتر که نوشیدنی‌های شیرین و خامه‌ای قهوه را می‌پسندند. برای تحقق این امر، کافی شاپ‌های زیادی نوشیدنی‌های شیرین قهوه عرضه می‌کنند، مثل شیک‌های قهوه و لته‌های طعم دار. شیک‌های قهوه در ابتدا در دو طعم Starbucks و Dunkin Donuts عرضه می‌شد اما در حال حاضر می‌توانید حتی در کافه‌ها و بوفه‌های کوچک نیز تنوع زیادی بیابید.

قهوه آماده 

نسل جوان به طور رو به رشدی در تکاپو هستند، بنابراین آن‌ها در جست وجوی قهوه و نوشیدنی‌هایی هستند که حمل آن‌ها راحت باشد و سریع آماده شود. قهوه آماده نوشیدن راه‌حل این مشکل است. این قهوه در بطری‌هایی به صورت از پیش دم شده‌اند که در هر پمپ بنزین یا فروشگاهی قابل دستیابی است.

نسل جوانتر قهوه را در بسته بندی جذاب و برای نوشیدن حین انجام کار می‌خواهد، در حالی که طرفداران نوشیدن قهوه به طور کلی به دنبال کیفیت بالاتر هستند. در طول سال‌ها دانه‌های قهوه را از شرکت‌ها تهیه می‌شد، اما در صنایع غذایی، گرایش به کیفیت بالاتر و غذاهای صنعتی، انتخاب‌های زیادی را ممکن ساخته‌اند. امروزه تقریبا بخش بی‌پایانی از قهوه سراسر دنیا وجود دارد که دهه‌های قبل در دسترس نبودند.

رشد پایدار قهوه

با وجود دغدغه هایی که برای کره زمین و مشکلات گرم شدن آن وجود دارد، مصرف کنندگان باید رشد پایدار دانه‌های قهوه را دنبال کنند. این بدین معنی است که درخت‌های قهوه باید به صورت ارگانیک و رشدشان با فرسایش خاک و اتلاف آب همراه نباشد. حمایت از رشد پایدار پیوسته در طی چند سال گذشته افزایش داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.

نوشیدنی‌های تخصصی

علاوه بر اینکه تنوع زیادی در انتخاب دانه‌های قهوه وجود دارد، روند رشد در صنعت قهوه هم تنوع فراوانی در نوشیدنی‌های طعم دار و نوشیدنی‌های قهوه، دارد. زمانی که به یک کافی شاپ می‌روید، ده‌ها نوشیدنی وجود دارد که از بین آن‌ها انتخاب کنید، از نوشیدنی‌های سرد گرفته تا شیک‌های قهوه و یا انتخاب‌های کلاسیک.

در ادامه به معرفی برخی از نوشیدنی‌هایی می پردازیم که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ به شهرت برسند:

نوشیدنی‌ها و قهوه‌هایی که سرد دم می‌شوند

قهوه‌ای که سرد دم می‌شود، قوی‌تر از قهوه‌ای است که سنتی دم می‌شود. در حالی که همچنین عطر و طعم اسیدی و تلخی کمتری دارد. نکته‌ای که می‌توان اضافه کرد این است که قهوه سرد را راحت‌تر و در حجم بیشتری می‌توان آماده کرد که برای سرو در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها جذاب است. به دلیل کاهش مزه تلخ و اسیدی آن، ترکیبات اضافی دیگری را به منظور تولید طعم و مزه جدید در قهوه سرد، می‌توان اضافه کرد. محصولاتی مثل نوشابه‌های سردی که حاصل دم شدن هستند، ممکن است در سال ۲۰۱۹ در کافی شاپ‌ها یا قفسه‌های سوپرمارکت‌ها ظاهر شوند.

 قهوه نیترو

قهوه نیترو نوعی جدید از قهوه سرد است که در دسته نوشیدنی‌های دم شده‌ای قرار می‌گیرد که به ذوق و هنر نیاز دارد. این نوشیدنی تخصصی حاوی قهوه‌ای است که گاز نیتروژن دارد در نتیجه بسیار غنی و خامه‌ای است که بسیار شبیه ذغال ساییده شده قوی است که همراه نیتروژن پمپ می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها این محصول را در قوطی‌هایی که امکان فروش در مغازه‌ها و پمپ بنزین‌ها را دارند و حملشان راحت است، بسته بندی می‌کنند. انتظار می‌رود با این روند در یک سال شهرت آن افزایش یابد.

قهوه کره‌ای (Buttered coffee)

روش جدید رژیم غذایی قهوه کره‌ای، در صدر صنعت قهوه اضافه شده است. قهوه کره‌ای شامل مقدار کمی کره یا شیر نارگیل است که چربی آن را سالم می‌سازد. این قهوه به خصوص در رژیم Keto مشهور است. کره کمک می‌کند تا قهوه مقدار انرژی بیشتری از کافئین معمول قهوه به انسان دهد که برای مدت زمان بیشتری انرژی دارد.

کوکتل قهوه

این نوشیدنی را احتمالا در کافه‌ها نمی‌بینید، اما ممکن است در بار یا رستوران ببینید. کوکتل‌های قهوه در منوهای متنوعی نسبت به نوشیدنی‌های سنتی ظاهر می‌شوند. بعضی از مواردی که ممکن است ببینید:

espresso martinis

Irish coffees

cold brew gimlets

شیر غیر لبنی

تنوع شیرهای غیر لبنی در سال‌های اخیر در رشد و مطرح شدن این گونه از قهوه‌ها نقش مهمی داشته‌اند. انتظار می‌رود که تعداد زیادی از این فرآورده‌ها در کافه‌های محلی دیده شوند. سویا، شیر بدون لاکتوز، شیر بادام تاکنون توزیع شده‌اند اما در سال ۲۰۱۹ مواردی چون بادام زمینی، جو دوسر، برنج، نارگیل و شیر فندق برای نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و لته، جایگاه را از آن خود خواهند کرد.

به دلیل اهمیت قهوه در جامعه امروزی و فراوانی آن در صنایع غذایی، مهم است که مدیران رستوران‌ها و کارمندانشان آنچه در جریان است را حفظ کنند. انتظار می‌رود که سال ۲۰۱۹، سال مهمی در صنعت قهوه باشد که نسل‌های جوان‌تر شروع به کشف طعم قهوه می‌کنند، مردم تقاضای قهوه‌های با کیفیت بالاتری را می‌دهند و کافی شاپ‌ها منوشان را با تکنیک‌های جذاب، گسترش و ارائه خواهند داد.

  

مترجم فاطمه اسماعیلی