شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

Dritan Alsela باریستای محبوب

دانستنی های بار و کافی شاپ / ۲۱, فروردین ۱۳۹۸
Dritan Alsela باریستای محبوب
Dritan باریستای ۴۰ ساله‌ای است که در رشته خود یعنی قهوه مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. او کار خود را به صورت حرفه‌ای و با وسواس خاصی انجام می‌دهد حتی اگر آن کار آسیاب کردن قهوه بنا به درخواست خریداران دستگاه قهوه باشد، از بی عیب بودن هر بخش از فرآیند قهوه اطمینان حاصل می‌نماید.

این اراده و اشتیاق طی چند سال اخیر او را در سطح بین‌الملل مطرح کرده است. Dritan (دریتان آلسلا) قهوه‌ای ارائه می‌دهد که بهترین طعم و ظاهر را داشته باشد، همین نکته او را در شهر فلینگرن در Bazzar caffe برتر ساخته است. کاپوچینوها در میان نوشیدنی‌های دیگر با طرح‌های قلب و گل لاله‌ای شکل تزیین می‌شوند که هنر زیبای Latte Art را نمایش می‌دهد.

اگرچه Latte Art در اقصی نقاط دنیا گسترش یافته اما در کافه‌های سراسر آلمان رشد آرامی دارد. Dritan با اشتیاق خاصی، تکنیک‌ها و روش‌های Latte Art را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و بلافاصله از کسانی که به عنوان باریستا او را فالو کردند به منظور رشد و گسترش این حرفه در اذهان جهانی، الهام گرفت.

هدف او صرفا ایجاد انجمنی با همفکری باریستاها و علاقه‌مندان به قهوه بود. طی چند ماه، هزاران فالور از سراسر جهان به‌دست آورد. Dritan بیشتر زمان خود را به عنوان داور و صاحب نظر در ورک شاپ‌ها و فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها در شهرهای مختلف چون میلان، شانگهای، تایپه، سئول، لندن، نیویورک و آمستردام سپری می‌کند.

در ویدئوهای یوتیوب بالغ بر یک میلیون کلیک و ۴۴۰ هزار فالوور را در صفحه فیسبوک به خود اختصاص داد. طی یک سال، مدرسه باریستای Daritan Alsela را در قلب دوسلدورف طراحی و بنا کرد. او همیشه این رویا را داشته که افراد را برای یادگیری فرآیند قهوه از ابتدا تا انتها گرد آورد. در زمین بازی Daritan دانش جدید جهانی را می‌توان آموزش دید یا به اشتراک گذاشت از جمله: شناخت تجهیزات قهوه مختلف از فرنچ پرس تا دریپر کافی، فرآیند رست کامل با ماشین رست، دانه های قهوه، فوم شیر و ...

روی یکی از دیوارهای داخلی مدرسه نقشه‌ای منحصر به فرد از جهان طراحی شده که روی آن نواحی کشت قهوه مشخص شده است. صندلی‌های چوبی موجود در فضای داخلی آن، حس مدرسه‌های قدیمی را القا می‌کند. در واقع کلاس درسی در این مدرسه دیده نمی‌شود بلکه مکانی است که حواس شما را آشکار می‌کند؛ استشمام عطر دانه‌های قهوه، آسیاب (گرایند) دانه‌های قهوه، چشیدن قهوه درجه یک و سرو باورنکردنی با Latte Art‌‌‌.

همچون هر هنرمند کار درستی، Daritan هم کارگاه خود را دارد که در گوشه‌ای از Bazzar Caffe واقع شده، جایی که تجربه انواع رست مختلف و ملاقات با دوستداران قهوه و ورک شاپ‌های Latte Art (لته آرت) را دارد. طراحی فضای داخلی به‌گونه‌ای است که تمام اجزا هارمونی خاصی دارند. ترکیب رنگ‌های گرم و سرد، گل و گیاهان و نقاشی زیبای نقشه قهوه فضا را جهت گفتمان تخصصی قهوه برجسته ساخته است. اما نکته‌ای که برای مراجعین چشم نواز است، دستگاه‌های اسپرسویی است که روی کانتر قرار گرفته‌اند.

dritan alsela 

مترجم فاطمه اسماعیلی

*** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.