شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

وندینگ ماشین

دانستنی های رستوران / ۱۵, مرداد ۱۳۹۸
وندینگ ماشین
شاید کلمه وندینگ ماشین برای همه آشنا نباشد ولی وقتی کمی درباره‌اش بیشتر بدانیم حتما نمونه‌هایی از آن را به خاطر خواهیم آورد. به طور کلی وندینگ ماشین‌ها، ماشین‌هایی هستند که به صورت اتوماتیک در قبال دریافت سکه، اسکناس، کارت اعتباری یا ژتون خاص محصولی را به مشتری ارائه می‌کنند.

دنیای وندینگ ماشین‌ها با یک اختراع باستانی آغاز شده است. جایی که در ازای دریافت سکه، آب مقدس به نیایش‌کننده داده می‌شده است. شاید باورکردنی نباشد که این موضوع به قرن اول میلادی برمی‌گردد.

وندینگ ماشین‌های امروزی در واقع از انگلستان و با فروش کاغذ نامه و کارت پستال مطرح گردیدند و آنقدر گسترش یافتند که امروزه حتی برای فروش اقلامی مثل اتومبیل و یا کرم خاکی برای ماهیگیری یا بیمه عمر هم استفاده می‌گردد. شاید باور کردنش آسان نباشد که در ژاپن برای هر بیست و پنج نفر یک وندینگ ماشین وجود دارد.

vending machine

این مطلب بر روی وندینگ ماشین‌های خوراکی تمرکز دارد. از فروش آبمیوه و نوشابه تا آبمیوه طبیعی و قهوه و ساندویچ و حتی پیتزا و پاستای گرم و سیب زمینی سرخ کرده و بستنی.

با افزایش استقبال عمومی به استفاده از این دستگاه‌ها، لاین‌های وندینگ رواج یافت. چند دستگاه وندینگ در کنار هم که مایحتاج مشتریان را با تنوع بیشتری فراهم می‌کردند و اولین رستوران وندینگ در آلمان متولد شد. ایده‌ای که در آمریکا و ژاپن و هلند بسیار سریع رشد کرد و تا به امروز هم ادامه دارد. رستوران‌هایی که بدون پرسنل سالن و گاهی فقط با یک ناظر یا نظافتکار اداره می‌شوند و بسته به موقعیت مکانی گاهی شبانه‌‌روزی سرویس می‌دهند. از سوشی تا همبرگر و خوراکی‌های محلی را می‌توان از وندینگ رستوران‌ها تهیه کرد. برندهایی مثل febo از نمونه‌های موفق این کانسپت است.

در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نویسنده: حمید صادقی

*** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.