شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

فست فودهای معروف و خوراک‌های سالم

دانستنی های رستوران / ۰۳, مهر ۱۳۹۸
فست فودهای معروف و خوراک‌های سالم
شاید وقتی کلمه فست فود را می‌شنویم توقع خوراک سالم را نداشته باشیم. در واقع معمولا در منوی این سبک رستوران‌ها جایی برای خوراک‌های سالم وجود نداشته است.

اما این روزها وضعیت تغییر کرده است. با گسترش آگاهی مشتریان و نیز آشکار شدن مضرات مصرف بی‌رویه فست فودها در جهان، ضرورت عرضه خوراک سالم بیشتر از قبل احساس می‌شود. این اهمیت فقط یک امر اخلاقی نیست و ارتباط مستقیمی با جنبه اقتصادی و چرخش مالی صنعت خوراک دارد. با هم چند نمونه از آیتم‌های سالم فست فودهای معروف دنیا را مرور می‌کنیم.

 

۱. مک دونالد

نامی که در بین مردم جهان به خوراک‌های چرب و پرکالری شهرت دارد و تصور خوردن یک وعده خوراک منطبق با معیارهای سلامت در شعبه‌های آن بیشتر شبیه شوخی بوده است. امروزه سالادهای سبز مک دونالد به همراه مرغ گریل، پاسخگوی مشتریان نگران از کالری اضافی است.

سالاد مک دونالد 

 

۲. چیز کیک فکتوری

این نام برای علاقمندان خوراک مترادف با دیس‌های پرکالری و متنوع و حجیم است. اما اگر بخواهیم طعم خوشایند منوی این برند را بچشیم و مراعات سلامتی را هم کرده باشیم می‌توانیم از منوی سلامت سفارش بدهیم. جایی که حجم خوراکی‌ها کمتر شده و کالری آن‌ها پائین‌تر از ششصد کالری است.

 

۳. کی اف سی

این رستوران زنجیره‌ای هم از پرچمداران فروش خوراک پرکالری در جهان است ولی این روزها می‌توان در بعضی شعب آن، مرغ گریل سفارش داد که در کنار آن ذرت پخته و لوبیا سبز پخته سرو می‌شود.

۴. ساب وی

در ساب وی اوضاع کمی متفاوت است. اینجا بخشی از حفظ سلامت برعهده خود مشتری است که با سفارشی‌سازی ساندویچ خود، خوراک سالم‌تری مصرف کند. انتخاب نان‌های غله کامل و سبزیجات در ساندویچ‌ها می‌تواند انتخاب سالم‌تری باشد.

 

۵. وندیز

در این رستوران زنجیره‌ای با انتخاب آیتم‌هایی مانند سیب زمینی تنوری و همچنین امکان سفارش یک دوم بعضی آیتم‌ها می‌توان سفارش سالم‌تری داشت.

 

این‌ها فقط چند نمونه کوچک از رویکرد سلامت محور صنعت خوراک است. عرضه محصولات با شکر کمتر و ارزش غذایی بیشتر و کاهش مقدار چربی اشباع از دیگر نمونه های سلامت محور میباشد. با انتخاب سالمتر زندگی بهتری خواهیم داشت.

 

نویسنده: حمید صادقی

*** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.