شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

خوراک‌های فصل در رستوران‌ها

دانستنی های رستوران / ۱۹, آبان ۱۳۹۸
خوراک‌های فصل در رستوران‌ها
یکی از کارهایی که رستوران‌های موفق دنیا انجام می‌دهند، ارائه خوراک و نوشیدنی مربوط به هر فصل سال در زمان خودش است. خوراک‌های فصلی یک تاکتیک هوشمندانه است که هم برای مشتریان و هم برای صاحبان رستوران، دارای جذابیت‌های فراوان است.

صاحبان رستوران‌ها با تغییر منو بر اساس فصل می‌توانند کنترل هزینه بهتری داشته باشند، زیرا قیمت محصولات و مواد اولیه در فصل مربوط به خودشان ارزانتر است. از طرفی با تغییر منو در هر فصل می‌توان پرسنل و تیم آشپزخانه را هم با آیتم‌های جدید آشنا کرد و سطح آن‌ها را ارتقا داد.

یکی دیگر از مزیت‌های خوراک‌های فصلی کمک به اقتصاد محلی است زیرا مواد اولیه هر فصل از مزارع و تولیدکنندگان همان منطقه تهیه می‌شود و در واقع یک پروژه از مزرعه تا میز در رستوران اجرا می‌گردد.

از دیگر مزیت‌های خوراک‌های فصلی، کاربرد آن در شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطب است. با تولید محتوای مناسب و اطلاع رسانی در خصوص خوراک‌های فصلی می‌توان طیفی از مشتریان که به دنبال هیجان خوراکی و امتحان کردن خوراک‌های جدید هستند را جذب کرد. از طرفی مشتریان هم با خوراک‌های متنوع و جدید هر فصل آشنا می‌شوند و دانسته‌های خوراکی آنان افزایش می‌یابد.

سوپ کدو حلوایی در پاییز و یا آبدوغ خیار در تابستان را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی رایج مثال زد. نوشیدنی‌های فصلی هم خودش باعث تنوع دوچندان منو خواهد بود.

ترکیبات مرکبات و انار یا حتی آب چغندر و زنجفیل در پاییز پیشنهادات جذابی خواهند بود. آب هندوانه و طالبی و میوه‌های تابستانی هم منو تابستان را کامل می‌کند. پیش خوراک‌ها و دسرهای فصلی، دیگر نمونه‌های منو فصلی هستند.

تغییر فصول، یک فرصت خوب برای دمیدن روح تازه در صنعت خوراک است. حتی دکوراسیون رستوران با افزودن المان‌های فصلی، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و محیط را برای مشتریان دلنشین‌تر می‌سازد.

 

خوراکهای فصلی در رستوران ها

خوراک های فصلی در رستوران ها

خوراک های فصلی در رستوران ها

خوراک های فصلی در رستوران ها

خوراک های فصلی در رستوران ها

خوراک های فصلی در رستوران ها

نویسنده: حمید صادقی

***تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی‌بردای بدون منبع، پیگرد قانونی دارد.