مجله کیت لاین

آنباکسینگ
دسته بندی ها : حرف نو

آنباکسینگ (Unboxing) یا جعبه گشایی دقیقاً چیست و یک بسته بندی مارک دار و دارای برند چگونه به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک برند الکترونیکی تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنید؟ راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا یک تجربه آنباکسینگ به یاد ماندنی برای مشتریانتان رقم بزنید.

آنباکسینگ (Unboxing) یا جعبه گشایی دقیقاً چیست و یک بسته بندی مارک دار و دارای برند چگونه به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک برند الکترونیکی تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنید؟ راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا یک تجربه آنباکسینگ به یاد ماندنی برای مشتریانتان رقم بزنید.

اغلب در تجارت الکترونیکی لحظه تحویل کالا به دست مشتری نادیده گرفته می‌شود، در حالیکه برای حفظ مشتری چگونگی تحویل کالا به دست مشتری مرحله مهمی است.

چرا این موضوع مهم است؟ زیرا وقتی مشتری بسته خود را دریافت می‌کند، اولین و آخرین برداشت وی از برند شما است. اگر بتوانید رضایت مشتری در تحویل کالا را کسب کنید، برای همیشه مشتری دائمی خواهید داشت.

آنباکسینگ ”یعنی بسته بندی محصولات به صورت مرحله به مرحله برای جلب رضایت مشتری و باز کردن بسته با ضبط فیلم و عکس اشاره دارد. این کار اولین بار توسط افراد تاثیر گذار از طریق انتشار ویدئوهای آنباکسینگ برای تبلیغات کالا در یوتیوب معرفی و سپس محبوب شد. امروزه، این استراتژی برای خرده فروشی هایی با برند لوکس به کار می‌رود. با اشتراک گذاشتن این ویدئوها در واقع تبلیغی رایگان برای کالا صورت می‌گیرد.

بنابراین آنچه که ارسال و تحویل فروشگاههای آنلاین را از فروشگاههای سنتی جدا می‌کند نحوه بسته بندی کالا و ارسال آن است.

مشاغل تجارت الکترونیکی در مقایسه با همتایان سنتی و مغازه ای کمتر با مخاطبان در تماس هستند. بنابراین، لازم است فروشهای آنلاین از هر فرصتی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بهره مند شوند.

برای مشتریانی که مدتهاست در انتظار خریداز یک برندی هستند با این کار می‌توان نام برند را ماندگار و مشتریان را وفادار کرد.

بنابراین، چگونه می‌توان به این موضوع مهم دست یافت؟

آنباکسینگ پس از مد روز آنلاین، به عنوان یک معدن طلا برای متخصصان بازاریابی تبدیل شده است. با تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن تجارب تجاری خود بصورت آنلاین، باعث ایجاد یک تبلیغات رایگان می‌شود. در این ویدئوها و عکسهایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند شاهد موارد اضافی و جایزه، نمونه رایگان و یادداشتهای شخصی نیز می‌باشیم.

تاریخچه آنباکسینگ (Unboxing)

این روند خیلی هم جدید نیست مانند گذشته که برای جشن سال نو و یا جشن تولد کادوی بسته بندی شده دریافت و با هیجان آن را باز می‌کردیم. حال همان احساس و هیجان را می‌توان برای خرید خود داشته باشید.

با رشد اپهای تصویری و سوشیال مدیا مانند اینستاگرام، فیسبوک و Pinterest  و … آنباکسینگ (Unboxing) به عنوان یک استراتژی قدرتمند بازاریابی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و محصولات شما را در معرض دید هزاران نفر قرار می‌دهد.

آنباکسینگ غذا

هر مشتری تأثیرگذار است

مشتریانی که برای اولین بار جنس از فروشگاه آنلاین سفارش می دهند منتظرند تا ببینند کالایشان چگونه به دستشان می‌رسد. تجربه خوب آنباکسینگ مشتریان را برای سفارشات بعدی ترغیب می‌کند. در دنیایی که حول شبکه های اجتماعی می‌چرخد اشتراک گذاشتن تجارب و کامنتهای مشتریان تاثیر به سزایی در رونق کسب و کار دارد. حدود 40٪ از مصرف کنندگان می گویند اگر سفارش کالایشان در بسته بندی های جالب عرضه شود، خرید خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. به این معنا که هر مشتری چه دارای فالوئر کم و  چه فالوئر زیاد تاثیر مطلوبی به همراه دارد.

چگونه تجربه آنباکسینگ به یادماندنی برای برند خود ایجاد کنیم

  1. بسته بندی همراه با مارک

برداشت اول بسیار چشمگیر و موثر است. بر روی بسته و جعبه‌های سفارشی نام برند خود هرچند خرده فروشی باشد، حک کنید.

  1. تحویل کالا

در تجربه آنباکسینگ، فقط فکر کردن به قسمت بیرونی بسته کافی نیست – شما باید هنگام باز کردن جعبه، خود را در موقعیت مشتری قرار دهید. اندازه و شکل محصولات شما چگونه است؟ چگونه حمل و نقل می‌شود و به دست مشتری می‌رسد؟مخصوصا یک کالای شکستنی. اگر محصولتان شکستنی است حتما یک دیوایدر برای فیکس کردن و جدا کردن بین آنها قرار دهید و اگر می‌خواهید بسته بندی ارزان و شیک باشد از کاغذهای کشی و چین دار استفاده کنید.

  1. بسته بندی های قابل بازیافت

برای حفاظت از محیط زیست و کاهش زباله با پرداخت هزینه بیشتر بسته بندی هایی انجام دهید که قابل بازیافت یا تخریب پذیر در محیط زیست باشند مانند جنسهایی از نیشکر و ذرت.

  1. درج بسته بندی

در تجربه آنباکسینگ برای مشتریان لحظاتی است که توجه مشتریان را جلب می‌کند مانند بسته بندی فیش و کوپن تخفیف و کارت ویزیت.

  1. یادداشت تشکر

برای جلب اعتماد و احترام به مشتری بهتر است یک یادداشت تشکر در بسته بندی قرار دهید.

آنباکسینگ unboxing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *