مجله کیت لاین

دسته بندی ها : حرف نو

مهم نیست که طرفدار چه نوع قهوه‌ای هستید، اسپرسو یا قهوه فرانسوی، بیش از ۱ میلیارد نفر در روز این نوشیدنی محبوب را مصرف می‌کنند. از قهوه‌هایBlue Mountain جامائیکا تا قهوه‌های کمتر شناخته شده مانند Hacienda La Esmeralda ، گرانترین قهوه‌های دنیا هستند. در ادامه به برخی از قهوه‌های گرانقیمت اشاره می‌کنیم:

مهم نیست که طرفدار چه نوع قهوه‌ای هستید، اسپرسو یا قهوه فرانسوی، بیش از ۱ میلیارد نفر در روز این نوشیدنی محبوب را مصرف می‌کنند. از قهوه‌هایBlue Mountain جامائیکا تا قهوه‌های کمتر شناخته شده مانند Hacienda La Esmeralda ،که گرانترین قهوه‌ های دنیا هستند. در ادامه به برخی از قهوه‌های گرانقیمت اشاره می‌کنیم:

گرانترین قهوه های دنیا

علت گرانی قهوه چیست؟ قهوه به دلیل کمیاب بودن و رشد در مناطق و شرایط آب و هوایی خاص و فرآیند تولید قیمت بالایی دارد.

قهوه ارزان دارای طعم کاملاً تلخی است ولی قهوه با کیفیت از دانه‌های گران قیمت قهوه تهیه و طعم عمیق‌تری دارد.

قهوه‌های سینگل اورجین و تک خاستگاه نسبت به قهوه ترکیبی قیمت گرانتر و تنوع بیشتری دارند. قهوه سینگل اورجین طعم و عطر منحصر به فردی دارد.

گرانترین قهوه های دنیا

معرفی قهوه‌های گرانقیمت

۱۰- قهوه گواتمالا گیشا Guatemala Geisha  

بوته‌های قهوه گواتمالا گیشا بین دامنه‎‌های دو آتشفشان رشد می‌کند، این قهوه از مزرعه Nueva Granada در سان مارکوس و در ارتفاع ۵۰۰۰ فوتی و نزدیک آتشفشانهای تاکانا و تاجومولکو به دست می‌آید.

زمینهای دارای خاک آتشفشانی باعث می‌شود قهوه گیشا گواتمالا طعم شکلاتی و آجیلی بدهد. این نوع قهوه از اتیوپی سرچشمه می‌گیرند و ۳۰ درصد کافئین کمتری نسبت به قهوه معمولی دارند.

قهوه گواتمالا گیشا  که یکی از گرانترین قهوه های دنیا است دارای رایحه گل یاس، ترنج یا برگاموت و نارنگی است. این نسخه محدود از چای Volcanica Coffee دارای گواهینامه Rainforest Alliance است.

ولکانیکا بیش از ۱۲۰ نوع قهوه تازه و رست شده در آتلانتا ارائه می‌دهد. ارسال رایگان برای سفارشات 60 دلار یا بیشتر امکان پذیر است.

۹-Nepal Himalayan

قهوه نپال هیمالیا لالیتپور در مزرعه ارگانیک گرینول در نپال کشت می‌شود. این مزارع قهوه از نظر اخلاقی به رفتار عادلانه با کارکنان و خانواده‌های آنها افتخار می‌کند.

جایزه بهترین قهوه در دومین مسابقه بین المللی قهوه رست شده در کشورهای مبدا در پاریس را دریافت کرد، طعم آن شبیه قهوه جامائیکا بلو مانتین با قیمت بسیار کمتر است.

مزرعه ارگانیک گرینول در روستای دود پوخاری در منطقه لامجونگ نپال، در ارتفاع ۴۴۰۰ پایی واقع شده است. یکی از شمالی‌ترین مناطق رویش قهوه در جهان است.

قهوه نپال هیمالیا لالیتپور قهوه ای ارگانیک، دارای گواهینامه کوشر است و دارای طعم کرنبری، پرتقال و آلو با اسیدیته دلپذیر است.

۸-Swiss Water Decaf Kona

یکی دیگر از گرانترین قهوه های دنیا قهوه Swiss water Decaf Kona  تمام طعم قهوه بدون کافئین را دارا می باشد. روش سوئیس واتر ۱۰۰٪ فاقد مواد شیمیایی است.

در این فرایند، کافئین از دانه قهوه استخراج و از طریق زغال فعال شده نفوذ می‌کند. سپس دانه های قهوه به آب داغ بازگردانده می شوند تا مواد طعم دهنده بدون کافئین موجود در آب را دوباره جذب کند.

با این روش قهوه ای تولید می‌شود که ۹۹.۹٪ فاقد کافئین است، برای کسانی که با خوردن قهوه کافئین مشکل خواب دارند و قهوه‌ای با طعم غلیظ می‌خواهند، ایده آل است. وقتی کیسه آن را باز می کنید مانند زمان بسته بندی تازه و خوش عطر است.

Swiss Water Decaf در دامنه آتشفشان Mauna Loa در هاوایی رشد می‌کند. این قهوه بدون کافئین به صورت دانه‌های کامل و بسته های از پیش آسیاب شده موجود است.

۷-Peaberry Hawaiin Kona

هاوایی به خاطر داشتن قهوه سبک و در عین حال ظریف Kona Coffee معروف است. که در دامنه آتشفشان های جزیره رشد می‌کنند و با دست چیده می‌شوند.

بهترین کونا کافی توسط یک شرکت خانوادگی کوچک به نام کوآ کافی اداره می‌شود.

قیمت قهوه کونا از هاوایی از ۴۲ دلار تا ۸۸ دلار در هر پوند متغیر است. دانه های قهوه به صورت دارک و مدیوم رست می‌شوند.

گرانترین قهوه های دنیا

۶- جامائیکا بلو Jamaica Blue Wallenford

یکی از مشهورترین و گرانترین قهوه‌های دنیا، جامائیکا بلو است که تقاضای زیادی دارد. این قهوه غنی و معطر و تازه از کوه‌های جامائیکا شما را به یاد تعطیلات گرمسیری می اندازد.

این قهوه در منطقه شناخته شده ای در کوهستان جامائیکا رشد می‌کند. بلو مانتین جامائیکا بلندترین مکان در جهان است که در ارتفاع ۷۰۰۰ پا قهوه کشت می‌شود.

یکی از بهترین گونه‌های قهوه Jamaica Blue Mountain Wallenfordاست، با طعم تند و اسیدیته متوسط که دارای تاییدیه از وزارت کشاورزی است. قهوه رست شده Wallenford Estate دارای رایحه شکلات و پوست پرتقال می‌باشد.

گرانترین قهوه های دنیا

۵- قهوه EI Salvador Santa Ana

این قهوه منحصر به فرد از السالوادور با فرآیند Pulped Natural تهیه می‌شود. همچنین به عنوان روش فرآوری عسل شناخته می‌شود، و طعم شیرین و میوه‌ای گیلاس و شکلات به قهوه می‌دهد که به عنوان  یکی از گرانترین قهوه های دنیا محسوب میشود.

دانه های قهوه زیر سایه درختان رشد می‌کنند که برای محیط زیست هم بهتر است و به محصول اجازه می‌دهد به تدریج رشد کند. فرآیند تولید فشرده، همراه با خاک آتشفشانی منجر به تولید یک فنجان قهوه غلیظ و صاف می‌شود.

با دریافت سفارش، قهوه‌ها بلافاصله همان روز برشته، به دقت بسته بندی و ارسال می‌شود. مشتریان می‌توانند چهار نوع رست تیره، روشن، متوسط یا دانه سبز رست نشده انتخاب کنند.

۴-قهوه Ospina Dynasty

Ospina Coffee در سال ۱۸۳۵ قدیمی ترین خانواده مالک شرکت قهوه، تأسیس گردید. بنیانگذار ، Don Mariano Ospina Rodríguez ، پیشگام پرورش قهوه در کلمبیا بود که در سال ۱۸۵۷ نیز رئیس جمهور کلمبیا شد.

قهوه اوسپینا که در دامنه‌های آتشفشانی کوه آند رشد می‌کند، از دانه‌های کمیاب Arabica Typica تهیه می‌شود. قهوه‌ها زمان رسیدن با دست چیده می‌شوند و قبل از شستشو، تخمیر، در آفتاب خشک، آسیاب و رست می‌شوند. قهوه اوسپینا طعم بی نظیری دارد. دارای ظاهری مخملی و رایحه توت و نارگیل می‌باشد و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

۳- قهوه Kopi Luwak

قهوه کپی لوواک از گرانترین قهوه‌های دنیا محسوب می‌شود که بسیار بی نظیر است کلمه kopi در اندونزی به معنی قهوه و luwak به معنای سیب است.

منشا کوپی لوواک در سوماترای اندونزی است که اغلب به آن قهوه کت پو هم می‌گویند. به این دلیل که قهوه‌های رسیده توسط گربه Aisan Palm Civet خورده می شود.

دانه های قهوه در معده گربه تخمیر و تا حدودی هضم و سپس در مدفوع گربه دفع می‎شود. کارگران مزارع دانه‌ها را بازیابی و بلافاصله آنها را رست می‌کنند. این گربه‌ها آزاد هستند و سیبهای با کیفیتی را می‌خورند بخاطر همین دانه‌ها طعم تلخ و عمیق‌تری دارند.

دانه های بو داده کوپی دارای طعم پیچیده و شیرین با رایحه چوب صندل، شکلات تلخ، زردآلو و آلو می‌باشند.

گرانترین قهوه های دنیا

۲-قهوه Hacienda La Esmeralda

این قهوه خوش طعم از پاناما از منطقه Chiriqui در جنوب غربی پاناما به دست می آید. این منطقه کوهستانی دارای اقلیمهای متفاوتی است که طعم بی نظیری به این قهوه می‌بخشد. هوای سرد زمان رسیدن دانه‌های قهوه را کند می‌کند و درنتیجه طعم غنی تری به قهوه می‌بخشد.

قهوه Hacienda La Esmeralda به دلیل حراجهای شگفت انگیزش معروف هستند و چندین بار برنده جایزه بهترین پاناما شده است. این قهوه توسط خانواده پترسون از سال ۱۹۶۷ اداره می‌شود.

اگر ترجیح می دهید قهوه رست شده انتخاب کنید، می توانید مدیوم یا دارک یا سبز (رست نشده) با کیفیت بالا انتخاب کنید.

1-قهوه  Block Ivory Coffee

یکی از کمیاب‌ترین قهوه های جهان، بلک ایووری معروف به فضله فیل تایلند شمالی است.

این قهوه به دلیل روش منحصر به فرد در تولیدش قیمت بالایی دارد. این دانه‌های قهوه به طور طبیعی تخمیر و شیرین می‌باشد. فیلها از اعضای خانواده محسوب می‌شوند و به آنها عشق می‌ورزند و روزانه آنها را حمام می‌کنند. قهوه عاج سیاه طعم شکلات، تمر هندی و ادویه می‌دهد. فیلها دانه‎های قهوه را به همراه سبزیجات می‌خورند و سپس طی فرایندی که در گوارش فیل روی دانه‎ها اتفاق می‌افتد دانه‌ها خاصیت و طعم خوبی به خود می‌گیرند.

این نوع قهوه در یک پاکت مشکی شیک با مهر طلایی بسته‌بندی می‌شود. داخل آن یک بسته دانه قهوه وجود دارد که یک هدیه برای قهوه خورها در نظر گرفته شده است.

گرانترین قهوه های دنیا

  1. قهوه عاج سیاه بلک ایووری هر پوند ۱۰۰۰ دلار
  2. Hacienda La Esmeralda هر پوند۳۵۰ دلار
  3. کوپی لوواک هر پوند ۱۶۰ دلار
  4. اوسپینا هر پوند ۱۵۰ دلار
  5. السالوادور هر پوند ۱۳۵ دلار
  6. جامائیکا بلو والنفورد هر پوند ۱۰۰ دلار
  7. Peaberry Hawaii Kona هر پوند۸۸ دلار
  8. Swiss Water Decaf Kona هر پوند ۵۵ دلار
  9. نپال هیمالیا هر پوند ۵۰ دلار
  10. گیشا گواتمالا هر پوند ۵۰ دلار

مترجم: مریم قنبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *