مجله کیت لاین

دسته بندی ها : حرف نو

کیت لاین/سرویس ترجمه: در صورت داشتن یک برنامه منسجم کسب وکار و البته بازاریابی مناسب، رستوران شما می تواند از رقابت سخت با بازیگران پیشکسوت و همچنین تازه کار این حوزه سربلند بیرون بیاید. شما می بایستی به گوشه ای از بازار که می خواهید در تصرف داشته باشید وهمچنین مشتریان هدف اشراف کامل داشیه باشید و همچنین رقبای خود را خوب بشناسید. شما همچنین می بایستی ارتباط بصری خوبی با مردم داشته باشید.

تجارت رستوران یک رقابت چالش بر انگیز است زیرا شما می بایستی در رقابت با دیگر رستورانها، مشتریان را به لذت بردن از غذا و اتمسفر در رستوران خود سوق دهید. مردم به رستوران می روند تا در کنار لذت بردن از طعم غذا، لحظات فراموش ناشدنی را نیز با عزیزان و دوستانشان را بگذرانند. اگر به قدر کافی قادر به جلب توجه و ارائه خدمات به مشتریانتان نیستید و یا عواملی مانند: منو، طعم غذا، اتمسفر، تبلیغات، دکوراسیون و… جذابیت و کیفیت به روزی ندارند، احتمال دارد که سرمایه گذاری شما در رستورانتان ختم به خیر نشود. در حال حاضر بیزنسها به شدت رقابتی شده اند و بسیاری از رستورانها به دلیل توجه نداشتن به مسائل پایه ای کسب و کار رستوران، در جذب یا نگداشتن مشتریان موفق نیستند و این رقابت نفس گیر را به رقبایشان می بازند.  

بسیاری از رستوران ها قادر به کشف پتانسیل تجاری کامل خود نیستند و اکثر صاحبان رستوران ها به اشتباه معتقدند که در یک رستوران، صرفا ارائه غذای با کیفیت و خوب برای سودآوری تجارت رستوران کافی است. بله! کیفیت خوب محصولات در کنار خدمات اساس کار است اما در کنار ارائه خدمات با کیفیت ، باید تجارت رستوران خود را به برندی تبدیل کنید که نزد مردم شناخته شده و قابل اعتماد باشد.

بسیاری از بررسی ها نشان داده اند که میزان شکست در صنعت رستوران در واقع بسیار زیاد است. طبق بررسی مجله راه اندازی وپیش راندن کسب و کار رستوران (Restaurant Startup & Growth) ، 23٪ از رستوران ها در همان سال اول در دالاس ، یک از شهرهای بزرگ ایالات متحده در ایالت تگزاس شکست می خورند. اما این مطالعه همچنین خاطرنشان می کند كه اگر رستورانی سال اول را جانم سالم بدر برد ، فقط 14٪ و 7٪ چنین رستورانهایی به ترتیب در سال دوم و سوم بسته می شوند.

یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کرنل (Cornell University)، میزان شکست را حتی بالاتر می داند. این مطالعه نشان می دهد 60٪ رستوران ها در سال اول تعطیل هستند. این بدان معنی است که مرحله شروع و سال اول، برای رستوران شما بسیار مهم است. با این حال ، از این آمارها نترسید.

تمام کاری که شما برای انجام کار تجاری رستوران خود باید انجام دهید این است که از اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده اند دوری کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از کارآفرینان ناموفق، یک رستوران را بدون تحقیق مناسب در مورد بازار و مشتریان هدف باز کردند. آنها هیچ برنامه ای برای مقابله با هرگونه ضررهای مالی احتمالی نداشتند. اکثر آنها هیچ برنامه و بازاریابی خاصی برای ساخت یک برند ندارند. این دقیقا کاری است که شما باید فوراً انجام دهید تا شروع به ایجاد شهرت برای تجارت خود در منطقه خود نمایید. یک برند تثبیت و شناخته شده می تواند به راحتی رقبا را مغلوب کند.

یکی از مهمترین مواردی که اکثر صاحبان رستوران ها از آن چشم پوشی می کنند ، طراحی لوگوی حرفه ای است. لوگو یک هویت بصری از تجارت شما است و در ضمن پیام مارک تجاری شما را به مشتریان هدف، انتقال می دهد. برای راه اندازی رستورانتان به برخی از آرم های الهام بخش نگاه کنید و با کمک گرفتن از گرافیست های با تجربه، یک لوگوی چشمگیر برای رستوران خود طراحی کنید. همچنین ، در مورد مشتریان هدف خود تحقیق کنید تا از پیشینه اقتصادی ، اجتماعی و سلایق آنها مطلع شوید. همچنین درباره رقبای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. قبل از شروع کار در رستوران، با هوشمندی به این سؤالات کلیدی پاسخ صحیح دهید و راهکارهای مناسب را پیدا کنید.

واکنون ده موارد اساسی که باید قبل از راه اندازی رستوران خود، به آنها توجه کنید.

  1. استخدام یک سرآشپز عالی و شناخت ایده (کانسپت) و مکان رستوران خود

اطمینان حاصل کنید که سرآشپزی را که استخدام کرده اید، با داشتن دانش و تجربه کافی در آماده سازی و طبخ غذا، رضایت کامل مشتریان راکسب می کند. سرآشپزها مانند سوپراستارها هستند. مردم به یک رستوران خاص می روند زیرا دارای سرآشپزیست که شهرت تهیه غذاهای بی نظیر را دارد.

بنابراین ، به فکر استخدام برخی سرآشپزهای با استعداد باشید که بتوانند حس چشایی مشتریان را ارضاء نمایند. موقعیت رستوران شما نیز در تضمین موفقیت تجارت شما اهمیت حیاتی دارد. برای یافتن مکانی برای رستوران، از مکانهای مختلف بازدید کنید و تحقیقات کاملی را انجام دهید. دریابید که مردم محلی وقتی می خواهند از رفتن به رستوران لذت ببرند چه چیزی را کم دارند. اطمینان حاصل کنید که رستوران شما در یک منطقه شلوغ و دارای فضای پارکینگ قرار دارد.

ایده رستوران خود را نیز با دقت انتخاب کنید. آیا می خواهید فقط چند گردشگر و مردم ثروتمندتر منطقه را هدف قرار دهید؟ یا می خواهید مشتریان طبقه متوسط را هدف قرار دهید؟ تا قبل از شروع پروژه رستوران خود، مشتریان هدف خود را بشناسید. برخی از سبک هایی که برای رستوران خود می توانید متصور شوید عبارتند از:

رستوران فست فود

غذا خوری سبک غیر رسمی مانند کافه و رستوران به سبک خانوادگی

رستوران مجلل و رسمی

رستورانوموبیل

رستوران Pop Up (فصلی، کوتاه مدت و مقطعی بجهت مقاصد خاص مثل فستیوالها، نمایشگاهها وغیره)

  1. بودجه ذخیره کافی را برای خود نگه دارید

رکود ناگهانی در تجارت اغلب برای صاحبان رستوران های نوپا غیر قابل تحمل است و بسیاری از آنها مجبور میشوند کرکره ها را پایین بکشند. بیشتر رستوران ها شروع خوب و سودآوری دارند، اما خارج از فصل وقتی مشتریان کم می شوند دوران افت شروع می شود. یک اقدام عاقلانه برای مقابله با چنین شرایط سخت، این است که سرمایه ای را برای هزینه های چند ماه آینده خود کنار بگذارید.

به طور کلی ، صاحبان رستوران های جدید بایستی حدود هشت تا نه ماه تا رسیدن به سود آوری زمان در نظر بگیرند. پول کافی را برای گذار از این زمان کنار بگذارید. صاحبان رستوران هایی که دوره بحران احتمالی را پیش بینی نکرده اند، مجبور می شوند تمام بودجه خود را به سرعت خرج کنند. بنابراین ، با موفقیت اولیه غره نشوید. درعوض بگذارید ابتدا تجارت شما جا بیوفتد تا آن زمان بودجه خود را با احتیاط خرج کنید.

  1. یک آرم (لوگو) به یاد ماندنی برای رستورانتان ابداع کنید

تجارت رستوران خود را با یک آرم منحصر به فرد به نمایش در آورید. مشتریان شما آرم رستوران شما را روی تبلیغات خیابانی، بیلبوردها، روزنامه ها، کارت ویزیت، وب سایت ها، کارت منو و جاهای دیگر مشاهده می کنند. یک آرم تنها یک نشان (کپی رایت دار) برای شناسایی رستوران شما نیست بلکه بیشتر از آن، طراحی آرم به شما کمک می کند تا تصویری بیاد ماندنی از رستوران خود در ذهن مشتری بسازید.

بنابراین، یک آرمی را ایجاد کنید که در طراحی و مفهوم، منحصربفرد باشد. اطمینان حاصل کنید که این لوگو عاری از عناصر کلیشه ای مانند کلاه سرآشپز، تصاویر ظروف و غیره باشد. از طراح گرافیک خود بخواهید که طرحی نو، جالب و جذاب ایجاد کند. تجارت رستوران شما از آرم شما به عنوان ابزاری برای هدایت مشتریان استفاده خواهد کرد. بنابراین ، آرم باید یک طراحی به یاد ماندنی و یادآور رستوران شما باشد.

ادامه دارد…

مترجم: مسعود برزویی

منبع:designhill.com

 *** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *