مجله کیت لاین

بارتندر
دسته بندی ها : حرفه ای ها

اولین کسی که اجرای حرکات نمایشی بارتندر را باب کرد، فردی بود به نام جارمن توماس در اواخر قرن نوزدهم او توانست آب جوش و ویسکی را در یک لیوان مخلوط کرده و با روشن کردن آتش و شعله، نور آبی ایجاد کند و کوکتلی به نام  Blue Blazer تهیه کند علاقمندان از آن موقع به وی لقب پرفسور دادند.

اولین کسی که اجرای حرکات نمایشی بارتندر را باب کرد، فردی بود به نام جارمن توماس در اواخر قرن نوزدهم او توانست آب جوش و نوشیدنی الکلی را در یک لیوان مخلوط کرده و با روشن کردن آتش و شعله، نور آبی ایجاد کند و کوکتلی به نام Blue Blazer تهیه کند علاقمندان از آن موقع به وی لقب پرفسور دادند.

Flair Bartending چیست و از چه زمانی شروع شده است؟

اگر درباره اجرای حرکات نمایشی بارتندر شنیده‌اید اما نمی دانید چیست با خواندن این قسمت از مجله کیت لاین شما را با این واژه آشنا خواهیم کرد.

اجرای حرکات نمایشی یک هنر واقعی است – شما با دیدن متخصصانی که می‌توانند با بطری، لیوان، دستمال و شیکر کوکتل این حرکات را انجام دهند شگفت زده خواهید شد.

متصدی بار با هنر و اعتماد به نفسی که دارد می‌تواند با ظرافت و ترفند حرکات نمایش را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد، شما به عنوان مخاطب فقط می‌نشینید و از نمایش لذت می‌برید.

این جنبش بعدها در لس آنجلس گسترش یافت زیرا مدیران کافه و رستوران بارتندرهای خود را تشویق به انجام این کارها می‌کردند. بنابراین اگر تمایل داشتید می‌توانید متخصص بارمن استخدام کنید تا هم مهمانان را سرگرم کند و هم مشتری این نوشیدنیها شوند.

بارتندر
برای اجرای حرکات نمایشی بارتندر لازم نیست از بطریهای پر قفسه‌ها استفاده کنید، می‌توانید از آیتمهای ساده‌تر هم بهره‌مند شوید.

داشتن اعتماد به نفس بارتندر در انجام حرکات نمایشی

اچرای حرکات نمایشی بارتندر از جمله کارهایی است که بسیاری از بارتندرها و یا متصدیان بارها آن را جذاب می دانند و دوست دارند برای مخاطبانشان انجام دهند. ممکن است بارتندر با خود فکر کند که آیا انجام این کار سخت است و اینکه می توانم این کارها را یاد بگیرم و یا مدیرم اجازه انجام این کار را به من می‌دهد؟ شروع این کار با ترس همراه است، ترس از شکستن ظرف و ریختن نوشیدنی بر روی مهمانها، هدر دادن و از بین رفتن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها و به دردسر افتادن و بدتر از همه از دست دادن اعتماد به نفس.

واقعیت این است اگر کسی بخواهد به طور جدی به آن فکر کند تقریبا” استعداد انجام دادنش را خواهد داشت. ضمن آنکه هر کسی هم استعداد انجام به حرکت درآوردن سه بطری همزمان را ندارد.

با کدام یک از محصولات استعداد انجام دادن حرکات نمایشی دارید؟

برای اجرای حرکات نمایشی بارتندر لازم نیست حتما از بطریهای پر قفسه‌های بار استفاده کنید بلکه می‌توانید از آیتمهای ساده‌تر هم بهره‌مند شوید مانند شیکر، نی، دستمال سفره، لیوان کالینز، میوه، مادلر، بار اسپون ودربازکن، فقط کمی خلاقیت لازم است. با انجام کارهای نمایشی ساده و کم خطر مانند پرتاب کردن یک برش لیمو به پشت و تهیه نوشیدنی هم مهمانان سرگرم و خوشحال می‌شوند. اگر مدیرتان با انداختن میوه عصبانی شد و فریاد زد بدانید که در جای مناسبی کار نمی‌کنید.

آموزش اجرای حرکات نمایشی بارتندر

از کجا باید شروع کنید؟

ابتدا از پرتاب کردن میوه مانند لیمو و توانایی برش زدن و قرار گرفتن در لیوان شروع کنید. برای یادگیری در مکانی غیر از پشت بار تمرین کنید چرا که در قانون اول حرکات نمایشی بار جای مناسبی برای تمرین نیست بلکه فقط جای اجرا است. استثنائاتی هم وجود دارد که بعدا” به آن اشاره خواهیم کرد. آیتمی را انتخاب کنید که راحت بتوانید آن را پرتاب کنید و بگیرید و آسیب و ضرری هم به مکان و آیتمتان نرسد. پیشنهاد ما این است که از کیسه بادی bean bag، توپهای آکروبات juggling ball و یا توپ تنیس شروع و طبق موارد زیر عمل کنید.

مرحله اول:

با دستی که بیشتر با آن کار می‌کنید معمولا” دست راست آیتم مورد نظر خود را پرتاب و اگر چپ دست هستید طبق دستورالعمل اجرا کنید. چندین بار این کار را انجام دهید و تمرین کنید و با دست چپ آن را به پشت پرتاب کنید یعنی در دو حالت قرار می گیرید.حالتی که از جلو به پشت و از پشت به جلو می اندازیدو سعی کنید تا ۱۰ بار بدون اینکه بیفتن انجام دهید.

مرحله دوم:

بعد از اینکه در مرحله اول و پرتاب کردن و گرفتن آیتم موفق شدید وارد مرحله بعد می شوید در این مرحله یک پرش کوچک اما هیجانی در هوا انجام دهید و به خودتان تبریک بگویید، و سپس به کار خود برگردید. باز هم مجدد همان کار را تکرار کنید و دستتان را تکان ندهید و بر نقطه‌ای که جسم باید قرار بگیرد با دقت تمرکز کنید. داشتن تمرکز کمی پیچیده است، اما از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که دقیقا باید در همان نقطه مورد نظر قرار بگیرد. قبل از اینکه به مرحله بعد بروید ۱۰ بار حرکت صحیح را انجام دهید.

مرحله سوم:

در مرحله جدید کارهای جالب‌تری انجام خواهید داد. آیتم مد نظرتان را در دستی که می خواهید عمل پرتاب انجام دهید بگیرید و آن را از پشت به سمت دستی که قرار است بگیرید پرت کنید ندیده نمی‌توان شی را گرفت اما ندیده می‌توان شی را پرت کرد. پرتاب باید مستقیم و دقیق باشد و دست گیرنده را با دقت تنظیم کنید. هر چه ارتفاع و فاصله پرتاپ بیشتر باشد فرصت آن را خواهید داشت تا بهتر ببینید و بهتر وضعیت دستانتان را تنظیم کنید. در این فاصله با دست دیگرتان لیمو را فشرده و آب لیمو را داخل لیوان بریزد سپس بازویتان را بالا ببرید و به آرامی لیوان را در پشت رها کنید و بلافاصله با دست بگیرید. این حرکت بسیار جذابی است و پیش زمینه‌ای برای پرتاب کردن بطری نوشیدنی می‌باشد. تمرین پرتاب با هر دو دست و گرفتن با هر دو دست را فراموش نکنید.

مرحله چهارم:

در این مرحله تقریبا” برای انجام حرکات نمایش آماده هستید. تعدادی لیموترش بردارید. لیموها را مانند اسلایس های بار برش بزنید و لیوان یا فنجانی را انتخاب کنید که اندازه آن شبیه به لیوان کالینزی باشد که در بار استفاده می‌کنید. اکنون به جای گرفتن شی در دست خود، قصد دارید لیمو را با لیوان خالی بگیرید. در این قسمت دقت کنید تا مجبور نشوید شیشه را بیش از حد جابجا و یا بر روی پرتاب های دقیق خود برای فرود لیمو تمرکز کنید.

مرحله نهایی:

شاید بخواهید این کار را در حیاط یا باغچه خود انجام دهید چرا که کثیف کاری به همراه دارد. لیوان را با یخ و آب پر کنید (گذاشتن یخ به شما کمک می کند تا مایع به اطراف نپاشد. باید یک شکاف نرمال ۱۰ میلیمتری در بالای لیوان وجود داشته باشد درست مانند نوشیدنی که سرو می‌کنید. اکنون حرکت کنید و اگر دستتان خیس شد احتمال زیاد پرتاب دقیقی نداشتید  و باید لیمو را جابجا کنید. در این مرحله از تمذرین اگر خیس شدید لازم است بیشتر تمرین کنید!

 

در پایان به شما تبریک می‌گوییم حتی بخاطر موفقیت گرفتن یک لیمو در یک نوشیدنی– شاید هنوز هم به آن جایگاه نرسیده باشید. ولی با این حال می‌توانید پشت بار بروید و با لیمو حرکات نمایشی انجام دهید. قبل از شروع کار پشت بار بروید و حرکات را تمرین کنید. شاید مهارت کافی داشته باشید و به قرار گرفتن در جای جدید عادت نداشته باشید .به همین دلیل است که بازیگران تئاتر قبل از اجرای تئاتر برای مخاطبین تمرین می کنند. در تمرین اگر لیمو از دستتان بیفتد با دوستانتان خواهید خندید و کسی به شما نمی‌خندد.

مترجم: مریم قنبری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *