مجله کیت لاین

مدارس آشپزی برتر دنیا
دسته بندی ها : حرفه ای ها

در مدارس آشپزی برتر دنیا هنرجویان تکنیکهای مهم آشپزخانه، سبک های آشپزی بین المللی و مهارت های کاربردی را می‌آموزند.
در کلاس‌های عملی آشپزی مهارت هایی مانند نحوه تهیه سس، روش آشپزی، شیرینی‌پزی و برنامه‌ریزی منو را آموزش می‌دهند. علاوه بر دوره های آشپزی، موضوعاتی مانند بهداشت مواد غذایی، کنترل موجودی، هزینه و مدیریت آشپزخانه نیز آموزش داده می‌شود.
فارغ التحصیلان در مدارس آشپزی برتر دنیا بعد از آموزش دوره می‌توانند به عنوان سرآشپز، کمک سرآشپز، شیرینی‌پز و آشپز خصوصی و همچنین در مدیریت مهمانداری یا مدیریت هنرهای آشپزی فعالیت کنند.

در مدارس آشپزی برتر دنیا هنرجویان تکنیکهای مهم آشپزخانه، سبک های آشپزی بین المللی و مهارت های کاربردی را می‌آموزند.

در کلاس‌های عملی آشپزی مهارت هایی مانند نحوه تهیه سس، روش آشپزی، شیرینی‌پزی و برنامه‌ریزی منو را آموزش می‌دهند. علاوه بر دوره های آشپزی، موضوعاتی مانند بهداشت مواد غذایی، کنترل موجودی، هزینه و مدیریت آشپزخانه نیز آموزش داده می‌شود.

فارغ التحصیلان در مدارس آشپزی برتر دنیا بعد از آموزش دوره می‌توانند به عنوان سرآشپز، کمک سرآشپز، شیرینی‌پز و آشپز خصوصی و همچنین در مدیریت مهمانداری یا مدیریت هنرهای آشپزی فعالیت کنند.

طول یک دوره آشپزی بسته به نوع برنامه و وضعیت ثبت نام دانشجو متفاوت است. دوره کارشناسی چهار سال و مدرک کاردانی دو سال تمام وقت طول می‌کشد. دانشجویان همچنین می‌توانند یک گواهینامه یا مدرک دیپلم آشپزی دریافت کنند که معمولاً کمتر از یک سال طول می‌کشد.

مدارس آشپزی برتر دنیا

براساس اطلاعات به دست آمده برخی از این موسسات عالی آموزش آشپزی که معتبر است در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

۱. دانشکده هنر آشپزی آگوست اسکوفیر، ایالات متحده آمریکا

نام این مدرسه اسم فردی به نام آگوست اسكوفیر است که شهرت جهانی دارد. این فرد در سن ۱۳ سالگی کار خود را شروع کرد. وی با انگیزه جاه طلبی برای بهترین بودن، آشپز بسیار برجسته‌ای شد كه انقلابی در آشپزی مدرن فرانسه ایجاد كرد و تأثیر مهمی در تاریخ آشپزی بجای گذاشت.

مدارس معتبر ایالات متحده که در بولدر، کلرادو، آستین و تگزاس واقع شده است در زمینه آموزش هنرهای آشپزی و شیرینی پزی مدرک دیپلم می‌دهد و به هنر جویان می آموزند که چگونه مواد اولیه تازه و سالم فراهم کنند.

و در آخر به هنر جویان این امکان را می دهد که هنگام تحصیل و بعد از تحصیل شاغل و از خدمات شغلی بهرمند شوند.

۲.آکادمی هنر آشپزی، سوئیس

آکادمی هنر آشپزی سوئیس  یکی از مدارس آشپزی برتر دنیا است  که با تمرکز بر کارآفرینی و آموزش مهارت‌های آشپزخانه  به یکی از معتبرترین موسسات آشپزی در جهان است که هنرجویان را برای آینده شغلی آماده می کند.

این آکادمی گزینه های مختلف تحصیلی، که آموزشهای یک دوره‌ای تا برنامه‌های سه ساله تحصیلات کارشناسی را ارائه می‌دهد. دوره ها شامل:

  • لیسانس آشپزی
  • گرند دیپلم در آشپزی
  • گرند دیپلم در قنادی
  • دیپلم آشپزی گیاهخواری

۳.لو کوردون بلو، پاریس، فرانسه

Le Cordon Bleu در پاریس به عنوان یکی از برجسته‌ترین موسسات آموزش آشپزی شناخته می شود، مخصوصا” اگر به غذاهای فرانسوی علاقه داشته باشید، زیرا این موسسه حافظ فن و هنر آشپزی فرانسوی است.

جولیا چایلد اولین زن آشپزی بود که در سال ۱۹۴۹  فارغ التحصیل شد و این مدرسه حتی به احترام او یک نمونه در تهیه بوف بورژین نمایش داد.

دوره‌ها و کارگاه‌های یک تا چهار روزه برای آشپزهای آماتور در بیشتر از ۴۰  دانشگاه برگزار می‌شود. Le Cordon Bleu در پنج قاره از توکیو تا لیما به عنوان بزرگترین مدرسه آشپزی و مهمان نوازی در جهان است.

تنوع برنامه ها شامل: قنادی و شیرینی پزی، آشپزی، غذاهای ملل، مدیریت مهمان نوازی و غذا، غذا و تغذیه، هنرهای آشپزی و تجارت، آموزش مداوم و توسعه حرفه‌ای، دوره های خوراک شناسی، نانوایی، شیرینیهای دانمارکی و نانهای صنعتی، پنیر، جهانگردی، کنوانسیونها و رویدادها، آموزش آنلاین.

فرصت بورسیه شدن را به متقاضیان و دانشجویان از هر ملیت ارائه می‌دهد.

۴.آپیسیوس، ایتالیاApicius, Italy

مدرسه بین المللی صنعت مهمانداری Apicius اولین مدرسه در ایتالیا است که در سال ۱۹۹۷  تاسیس شد و اکنون به یک مرکز شکوفایی آشپزی، مهمانداری، آموزش های آکادمیک و حرفه ای تبدیل گردید.

هنر آشپزی، رژیم های غذایی و تغذیه، غذا و فرهنگ، علوم غذایی، علم مصرف کننده، دانشکده مهمان نوازی، مدیریت مهمان نوازی و گردشگری، هتل و مدیریت رستوران، مدیریت غذا و نوشیدنی و زیر نظر گرفتن کارمندان از جمله آموزش های این دانشگاه می باشد.

۵.کالج Westminster Kingsway، لندن، انگلستان

این مدرسه شهرت بسیار خوبی در هنر آشپزی و مهمان نوازی از زمان ۱۹۰۹  دارد.

برنامه‌های این مدرسه برای افراد نوجوان تا بزرگسال برنامه ریزی شده است. نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۶  سال که علاقمندند در آینده یک آشپز حرفه‌ای باشند وارد این فیلد می‌شوند.به افرادی که در دوره‌های شیرینی‌پزی شرکت می‌کنند دیپلم Grand Escoffier رائه می‌شود.

تهیه نان و خمیر، تارت، پای، کیک و دسرهای گرم و سرد یا آموزش آشپزی با ماکارونی، برنج و سبزیجات فصلی را آموزش می‌بینند.

۶.کالج کندال، دانشکده هنرهای آشپزی ، IL ، ایالات متحده آمریکا

دانشکده هنر آشپزی کالج کندال واقع در قلب شیکاگو نه تنها مهارتهای آشپزی آموزش می‌دهد بلکه شیوه‌های مدیریتی و ارتباط بازرگانی نیز در برنامه آموزشی خود دارد.

هنر آشپزی، شیرینی پزی و مدیریت مهمان نوازی در دوره های کاردانی را برای ورود آشپزها و نانوایان به صنعت خدمات غذایی و عملیات آشپزخانه فراهم می‌آورد.

دوره لیسانس که یک دوره چهار ساله است که آموزش دقیق آشپزی و مهارت کسب و کار را در این دوره به خوبی می‌آموزند.

در دوره بالاتر و ارشد، هنرجویان با طبخ غذاهای لاتین، آمریکای جنوبی، مدیترانه‌ای، آسیایی و … آشنا می شوند و از طریق کارآموزی در یک رستوران در شیکاگو مهارت لازم را کسب می‌کنند. همچنین به افرادی که قصد راه اندازی مشاغل کوچکی را دارند، مدارک و گواهینامه A.A.S را اعطا می کند.

۷. BHMS ، لوسرن ، سوئیس

Business and Hotel Management School ، یکی از دانشکده‌های هنر آموزش تخصصی آشپزی است که مهارتهای لازم برای کار در یک آشپزخانه و تهیه و ارائه غذا ، مبانی فنون پخت و پز تا مدیریت آشپزخانه را به هنرجویانش به صورت تئوری و عملی آموزش می‌دهد.

در سال دوم، هنرجویان دیپلم BHMS و در سال سوم مدرک لیسانس دریافت می‌کنند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *