مجله کیت لاین

دستکش یکبار مصرف
دسته بندی ها : آموزش

استفاده از لوازم آشپزخانه برای حفظ سلامتی ضروری است. خوشبختانه امروزه این ابزارها به دلیل تنوع زیاد مورد توجه قرار گرفته‌اند.

نامگذاری دستکشها به دلیل نوع موادی است که در آن به کار رفته است. با مطالعه مطلب زیر شما را با انواع دستکش یکبار مصرف و کاربرد آنها آشنا خواهیم کرد.

انواع دستکش یکبار مصرف و کاربرد آنها

استفاده از لوازم آشپزخانه برای حفظ سلامتی ضروری است. خوشبختانه امروزه این ابزارها به دلیل تنوع زیاد مورد توجه قرار گرفته‌اند.

نامگذاری دستکشها به دلیل نوع موادی است که در آن به کار رفته است. با مطالعه مطلب زیر شما را با انواع دستکش یکبار مصرف و کاربرد آنها آشنا خواهیم کرد.

بهترین دستکش یک بار مصرف را انتخاب کنید

آیا از خود می پرسید که بهترین دستکش موقع تهیه غذا کدام است؟ آیا می توانید با دستکش نیتریل غذا درست کنید؟ مقاله زیر به شما کمک می کند دستکش مورد نیازتان را تهیه کنید.

انواع دسنکش یکبار مصرف

انواع دستکش های یکبار مصرف و کاربرد آنها

دستکش پلی اتیلن

دستکش های پلی بسیار نازک هستند و برای کارهای سبک ساخته شده اند. این دستکشها برای افرادی که در کار مدام در حال عوض کردن دستکش هستند مناسب است. دستکش پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای امور آشپزی می باشد.

دستکش لاتکس

اگر به دنبال یک نوع دستکش فوق العاده و متفاوتی هستید، لاتکس یک انتخاب عالی است. اگرچه این دستکش حاوی پودر پروتئین است که می تواند در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند، با این حال این ماده کاربرد فراوانی دارد.

دستکش نئوپرن

دستکش‌های شیمیایی نئوپرن انعطاف پذیر، مقاوم در برابر حرارت و گاهی اوقات با پوشش پرزدار، ضخیم و قابل استفاده مجدد می‌باشند. کاربرد آنها در موارد پر خطر، ظرفشویی، نظافت و کار با مواد شیمیایی و سایر موارد مناسب می‌باشد.

دستکش وینیل

دستکش های وینیل برای ارائه خدمات غذا، راحت، ایمن و فاقد لاتکس هستند. می توان از آنها برای کارهای عمومی، آماده سازی غذا، پخت و پز،سرو کردن، یا حتی کارهای نظافت و فراشی کم خطر استفاده کرد.

دستکش نیتریل

دستکش نیتریل همه کاره ترین دستکش محسوب می شود، دارای ضخامت و انواع مختلفی است، شامل دستکش های غذایی ضخیم ۳ میل تا دستکش های صنعتی با ضخامت ۶ میل. تقریباً برای هر کاری و حتی برای افراد دارای بیماریهای پوستی نیز قابل استفاده می باشد.

انتخاب دستکش

دستکش درجه یک کدام است؟

دستکش هایی که برای خدمات غذایی مصرف می شوند بی خطر می‌باشند. اما گزینه مناسبتر همان دستکش نیتریل می باشد که عاری از آلاینده ها و مواد افزودنی است.

مزایای دستکش های دارای پودر

وجود پودر در کاهش اصطکاک و چسبیدن دستکش به دست کمک می‌کند و همچنین به راحتی نیز تعویض می‌شود. بعلاوه، به دلیل کاهش اصطکاک، در برابر پارگی مقاومت بیشتری دارند. این پودر مانند نشاسته ذرت ریز است و کاربرد فراوانی دارد.

مزایای دستکش های بدون پودر

مزیت اصلی دستکش‌های بدون پودر این است که پودری بر روی دست و یا لوازم باقی نمی ماند، به همین دلیل در محیط‌های پزشکی و خدمات غذایی طرفداران بیشتری دارد. اگر به دنبال دستکشی بی خطر و آلودگی کمتر هستید از دستکش بدون پودر استفاده کنید.

همه چیز درباره دستکش لاتکس

استفاده از دستکش لاتکس فواید زیادی دارد. هم مقرون به صرفه هستند و هم کاربرد زیادی دارند، اما چون حاوی پروتئین هستند، برخی افراد به آن حساسیت دارند.

مزایا

  • حاوی مواد طبیعی و قابل تجزیه که از لاستیک ساخته شده است
  • سوپر الاستیک، محکم
  • مناسب همه اندازه ها
  • راحت تر و حساس تر از نئوپرن
  • برای استفاده طولانی مطمئن

معایب

  • گرانتر از دستکشهای های وینیل
  • آلرژی زا

 

دستکش‌های جایگزین لاتکس برای کشورهایی که ممنوعیت مصرف دارند

چندین کشور در حال حاضر به دلیل ایجاد آلرژی از مصرف آن خودداری می‌کنند. به همین دلیل، در صنعت خدمات غذایی لازم است تا دستکش دیگری جایگزین شود. برخی از آنها عبارتند از:

  • نیتریل: در میان دستکش های لاستیکی با کیفیت عالی، دستکش‌های نیتریل محکم اما نازک هستند و جایگزین خوبی برای دستکشهای آلرژی زا می‌باشند. عاری از لاتکس- حفظ حس لامسه- مقاوم در برابر مواد شیمیایی.
  • نئوپرن: اگر به دنبال محافظت عالی در برابر مواد شیمیایی، اسیدها و سایر مواد خشن هستید، دستکشهای نئوپرن بهترین گزینه است. بیشتر دستکش های نئوپرن قابل استفاده مجدد هستند.
  • پلی اتیلن: برای کارهای سبک و آماده سازی غذای تازه، دستکش های پلی انتخابی مقرون به صرفه و بدون ایجاد آلرژی است.
  • وینیل: دستکش های وینیل برای استفاده کوتاه مدت و آشپزی راحت هستند، ولی حاوی لاتکس نیستند.
  • نایلونی: قالب دست را به خود نمی‌گیرد و میکروب به راحتی نفوذ می‌کند. یک بار مصرف است و مقاومت بسیار کمی دارد.

در صورتی که مایل به خرید و استفاده از این نوع دستکشها هستید به سایت فروشگاه کیت لاین سری بزنید.

مترجم: مریم قنبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *