مجله کیت لاین

رستوران بچه ها - کیت لاین
دسته بندی ها : آموزش

برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند، غذا خوردن در رستورانی که فضای خانوادگی مناسب داشته باشد و غذاهایی که رژیمی و مناسب کودکان باشد مورد توجه والدین قرار می گیرد. به عنوان یک رستوران دار، نکات زیر به شما کمک می کند تا فضای مهیجی برای خانواده ها ایجاد کنید و یک رستوران متمایزی معرفی کنید.

برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند، غذا خوردن در رستورانی که فضای خانوادگی مناسب داشته باشد و غذاهایی که رژیمی و مناسب کودکان باشد مورد توجه والدین قرار می گیرد. به عنوان یک رستوران دار، نکات زیر به شما کمک می کند تا فضای مهیجی برای خانواده ها ایجاد کنید و یک رستوران متمایزی معرفی کنید.

منو مناسب کودکان ارائه دهید

ممکن است تهیه منو برای کودکان کار مشکلی باشد. بیشتر منوها مناسب کودکان ۱۲ سال به پایین طراحی شده اند که سلیقه و آلرژی را در نیز نظر می گیرند. به عنوان مثال، ممکن است یک کودک یازده ساله علاقه ای به غذاهایی که کودک چهار ساله می پسندد نداشته باشد. بنابراین برای سنین بزرگتر غذایی مشابه غذای بزرگسالان تدارک ببینید.

 

 

به جای ارائه غذاهای سرخ شده یا پاستاهای سنگین، سعی کنید منوی بزرگسالان با پرس کوچکتر برای کودکان در نظر بگیرید. غذاهای ساده اما چشمگیر درست کنید.

در این قسمت نمونه منوی کلاسیک برای کودکان ارائه می دهیم:

  • جوجه کبابی با پستو ریحان به جای چیکن پارمزان
  • ماهی قزل آلا به همراه نخود و برنج به جای فیله ماهی سرخ کرده
  • بوقلمون با سیب زمینی شیرین سرخ شده به جای هات داگ با ماکارونی و پنیر
  • بوقلمون و پنینی پنیری به همراه سوپ سبزیجات به جای پنیر کبابی و سوپ گوجه فرنگی
  • پیتزای نان تخت با تاپینگ سبزیجات به جای ناگت مرغ و سیب زمینی سرخ کرده

به علاوه برای اینکه اطمینان مهمانان را جلب  کنید و نشان دهید که به سلامت غذایی کودکان اهمیت می دهید بنابراین در رستوران ویژه کودکان قبل از سرو غذا یک بشقاب میان وعده شامل تکه های غلات و میوه خشک یا کراکر با هزینه کم و یا رایگان در اختیار مهمان قرار دهید. والدین بخاطر توجهتان نسبت به کودکان از شما قدردانی خواهند کرد.

 

 

منو باید غذاهای آلرژی زا را توصیف کند

هر آشپزخانه رستوران باید برای افرادی که به برخی مواد غذایی آلرژی نشان می دهند گزینه های منو فاقد لبنیات، گلوتن، آجیل، صدف باشد. برای والدینی که می خواهند غذایشان را بیرون بخورند ولی نگران منوی غذایی فرزندانشان هستند با ایجاد یک منوی دوستانه و ساده و ضد آلرژی در تصمیم گیری به آنها کمک کنید.

اطلاعات تغذیه ای در دسترس قرار دهید

در راستای آلرژیهای غذایی ممکن است در رستوران ویژه کودکان نگرانی های دیگری هم برای خانواده ها وجود داشته باشد. با جایگزین کردن برگرهای گیاهی بجای برگرهای گوشت یا ماکارونی گندم سبوس دار بجای ماکارونی های معمولی، می توانید به افراد کم خور و بد غذا معرفی کنید. با داشتن ایده های متفاوت و تغیرات در محتویات غذا کودکان را متقاعد کنید تا غذای جدید را امتحان کنند.

 

 

منوی آخر هفته ها را به خانواده ها پیشنهاد دهید

برای تشویق خانواده ها در انتخاب رستوران ویژه کودکان هر هفته پیشنهاد ویژه در نظر بگیرید. یک روز خلوت انتخاب کنید و وعده های غذایی رایگان یا دارای تخفیف به بچه ها ارائه دهید. این کار برای شما سودآور است زیرا وعده های غذایی کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است و ممکن است سودی که غذای کودکان برای شما دارد غذای بزرگسالان نداشته باشد.

رستوران خود را به لوازم مورد نیاز کودکان مجهز کنید

شما نه تنها نیاز به ایجاد منویی پر از گزینه های مناسب خانواده دارید بلکه باید رستوران خود را به لوازم و فضای مورد نیاز مجهز کنید تا امکانات راحتی برای همه فراهم شود.

وسایل سرگرمی بر روی میز قرار دهید

کودک بی حوصله به سرعت به یک کودک بدقلق تبدیل می شود، بنابراین رستوران های دوستدار خانواده باید همه تلاش خود را برای سرگرمی آنها انجام دهند.

در زیر برخی از سرگرمی های کودکان زمانی که منتظر غذا هستند را معرفی می کنیم:

  • زیر بشقابی پلاستیکی رنگی برای بچه ها انتخاب کنید
  • میز را با کاغذ قصابی بپوشانید تا کودکان نقاشی بکشند
  •  برای کودکان بزرگتر، تبلت بازی در نظر بگیرید

 

 

در رستوران ویژه کودکان امکانات مهم به والدین پیشنهاد دهید

اگر قصد دارید فضای دوستانه برای خانواده ها تدارک ببینید امکانات رفاهی زیر را در نظر بگیرید:

  • صندلی های مخصوص کودک
  • صندلی های بلند
  • تغییر جا

میزهای بزرگتر را به خانواده ها پیشنهاد دهید

توصیه می شود خانواده هایی را که دارای فرزندان کوچک هستند بر روی میزهای بزرگتر مثلا شش نفره بنشینند. حال با اطلاعاتی که کسب کرده اید می توانید رستوران خود را مورد پسند کودکان و خانواده های دارای کودک که می خواهند با خیال راحت از فضا و غذا لذت ببرند طراحی و راه اندازی کنید.

 یک منطقه بازی مناسب برای بچه ها بسازید

درست است که فضای سالن غذاخوری برای بازی کودکان ممکن است مناسب نباشد ولی بهتر است فضایی را برای این کار در نظر بگیرید.

داشتن فضای باز برای بازی باعث می شود بچه ها سرگرم شوند و خانواده ها مدت زمان بیشتری را در رستوران سپری کنند. افرادی را استخدام کنید تا به بچه ها رسیدگی کنندو و همچنین اسباب بازی برای سنین مختلف در نظر بگیرید.

 

کیت لاین - رستوران ویژه کودکان

 

در رستوران ویژه کودکان ایمنی را رعایت کنید

از قرار دادن اشیا و مجسمه های سنگین و خطرناک در سالن غذاخوری خودداری کنید. این مسئله برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند بسیار اهمیت دارد. با توضیحات زیر می توانید بفهمید سالن غذاخوری ایمن هست یا خیر! بنابراین برای کودکان لوازم و امکانات رفاهی در سالن غذا خوری اختصاص دهید.

  • از کفی های لغزنده خودداری و برای هشدار به والدین علامت گذاری کنید
  • سوکت های باز را با محافظ بپوشانید، مخصوصاً آنهایی که نزدیک نیمکت یا میز هستند
  • روی گوشه های تیز میز، پیشخوان و صندلی روکش یا کاور محافظ بگذارید

مترجم: مریم قنبری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *