مجله کیت لاین

دسته بندی ها : حرف نو

4. ایجاد یک کارت منوی منحصر به فرد

اولین چیزی که مشتریان در رستوران شما به سراغش می روند، کارت منوی رستوران شما است. در این کارت قیمت ها و غذاها برای مشتریان نمایش داده شده است. آنها پس از اسکن دقیق کارت، غذایی متناسب با بودجه خود انتخاب می کنند. اما یک منوی طراحی شده حرفه ای در مورد رستوران شما حرفهای زیادی برای گفتن دارد.(رجوع شود به طرفندهایی در منوی رستوران)

اطمینان حاصل کنید که در طراحی کارت منو، قیمت و غذاها به طور منظم طبقه بندی شده اند. ترکیبی از تصاویر و متن را به شکلی استفاده کنید که برای مشتریان منحصر به فرد باشند و در ذهنشان باقی بماند. کارت منو شما مطمئناً یکی از عوامل بازگشت آنها به رستوران شما خواهد بود.

5. ایجاد یک وب سایت اختصاصی

تجارت رستوران خود را آنلاین کنید و وب سایتی جذاب ایجاد کنید. اگر ویژگی ها و خدمات رزرو میز رستوران شما در وب موجود باشد، مشتریانتان به راحتی می توانند برای صرف غذا در رستوران شما رزرو کنند.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت کاربر پسند(user friendly) است. این بدان معنی است که وبسایت شما  باید تمام اطلاعات مورد نیاز رستوران شما را بشکل قابل دسترس داشته باشد. به عنوان مثال منو، تسهیلات رزرو ، تسهیلات سفارش، اطلاعات تماس و سایر جزئیات باید در صفحات وب باشد.

6. از رسانه های اجتماعی(social media) استفاده کنید

یکی از موثرترین راههای تبلیغاتی در زمینه رستوران، استفاده از رسانه های اجتماعی است. مشتریان بالقوه شما در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام(در ایران در حال حاضر بیش از دیگر شبکه ها) قرار دارند. بنابراین یک صفحه رسانه اجتماعی مفید برای تجارت خود ایجاد و سپس برای نشر عکسها و تحولات جدید مربوط به رستوران خود، شروع به ارسال مطالب مرتبط کنید. به طور مرتب، هفتگی یا روزانه پست ارسال کنید تا در تماس دائم با مخاطب های خود باشید. مشارکت مخاطبین با تجارت رستوران شما می تواند در به اشتراک گذاری عکسها و وشرکت در نظرسنجی و حتی در نظر گرفتن جوایزی از طرف شما باشد.

7. شلوغ کاری

با تبلیغات تهییج کننده یا شلوغ کاری، مثل پخش اعلامیه در مکانهای عمومی، استفاده از رنگهای تند در آگهی های آنلاین یا آفلاین (روزنامه یا مجلات) و یا تخفیف بمناسبت شروع بکار و دیگر راهکارهای ابتکاری، میتوانید رستوران جدید خود را تبلیغ کنید و نام تجاری خود را سر زبانها بیاندازید. دست کم مردم محلی بایستی بلافاصله با رستوران جدید در محل خود آشنا بشوند. البته این شیوه تبلیغات فقط در شروع کار جواب میدهد و بودجه زیادی هم نمی طلبد بشرطی که شما راه های مقرون به صرفه را بیابید.

 

8. روی میهمانان خود سرمایه گذاری کنید

با مشتریان خود بسان میهمانان واقعی خود رفتار کنید. تنها با راضی نگه داشتن میهمان های خود و ارایه خدمات و غذای با کیفیت به ایشان، در تجارت خود موفق خواهید بود. در این راستا  به خدمه رستوران آموزش کافی برای برخورد با میهمانان بدهید و همچنین برای خرید تجهیزات رفاهی باکیفیت هزینه کنید.

سعی کنید با مشتریان ارتباط نزدیکی داشته باشید. خوش وبش موقع سرو غذا یا پس از آن سوال از رضایت آنها از غذا و سرویس میتواند به شما در ساختن حس صمیمیت کمک کند. میتوانید حتی کمی هزینه کنید تا راهی را بیابید تا خاطره ای شیرین در ذهن مشتریانتان بسازید. آنها میتوانند به بهترین شکل شما را تبلیغ کنند.

9. رستوران خود را به عنوان یک نهاد شرکتی اداره کنید (ایجاد چارت سازمانی )

رستوران جدید خود را به روشی حرفه ای و بشکل سازمانی رهبری کنید. مهارت های سازمانی را بیاموزید و با ایجاد یک چارت سازمانی، وظایف افراد را دقیقا تفکیک و بشکل جزئی و نه کلی! مکتوب کنید. سامانه دقیقی را نیز در رستورانتان جهت دریافت و تحویل بدون تعلل سفارش مشتریان ایجاد نمایید. سرآشپز و آشپزهای با استعداد را در رستوران خود نگه دارید و آنها را تشویق نمایید.

 

10. با افراد خوش فکر و آشنا به کسب وکار شراکت کنید

پس از آنکه رستورانتان سال اول را به سلامت طی کرد و جانی گرفت به فکر تداوم و پیشرفت کار باشید. شما احتیاج به ایده هایی دارید تا کسب و کارتان را گسترش دهید. جویای ایده های نو باشید و از مشورت با افراد خوش فکر بهره بگیرید و حتی آنها را در کار مشارکت دهید. همین ایده های خوب و سازنده هستند که می توانند سازنده پیشرفت و خوشنامی رستورانتان شوند.

نتیجه

شما باید مراحل استراتژیکی را برای موفقیت در کسب و کار رستوران خود طی کنید. با رستوران خود به عنوان یک نهاد تجاری شرکتی رفتار کنید و آن را به صورت حرفه ای اداره کنید. اطمینان حاصل کنید که رستوران در یک مکان شلوغ و دارای پارکینگ واقع شده است. یک سرآشپز عالی را برای برآورده شدن حس چشایی میهمانان خود استخدام کنید. در مراحل اولیه کار بیش از حد هزینه نکنید.

مترجم: مسعود برزویی

منبع:designhill.com

 *** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد***

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *