مجله کیت لاین

چای ماسالا
دسته بندی ها : آموزش

از زمان باستان گیاه چای در منطقه آسام هندوستان به صورت وحشی میروید. مردمان آسیای جنوبی از آن به عنوان نوشیدنی گیاهی استفاده میکردند. در متون پزشکی آیورودا نام این چای آورده شده است.

تاریخچه چای ماسالا جالب است. از زمان باستان گیاه چای در منطقه آسام هندوستان به صورت وحشی میروید. مردمان آسیای جنوبی از آن به عنوان نوشیدنی گیاهی استفاده میکردند. در متون پزشکی آیورودا نام این چای آورده شده است. در سال ۱۸۳۰ یک کمپانی انگلیسی به نام East India Company که چای چین را منحصرا در دست داشت توجهش به واردات چای هندوستان جلب شد. تا سال ۱۸۷۰ انگلستان بیش از ۹۰ درصد چای را از کشور چین وارد کشورش میکرد تا اینکه درسال۱۹۰۰ به ۱۰ درصد کاهش یافت و بعد از آن واردات چای جای خود را به کشور هندوستان داد. مصرف چای تا اوایل قرن بیستم طرفدار چندانی نداشت تا زمانی که یک کمپین تبلیغاتی توسط انجمن چای هند (متعلق به انگلیس) شروع به تشویق مصرف چای برای کارگران در معادن و کارخانه ها کردند.

 

 

چای ماسالا

منشاء چای ماسالا کشور هندوستان است که خاصیت دارویی شگفت انگیزی دارد. کافیست یک فنجان از آن را روزانه میل کنید تا از بیماری ها مصون بمانید. ترکیبات این نوشیدنی شامل زنجبیل، هل، دارچین، میخک و فلفل سیاه و چای سیاه است. هرچند ممکن است این چای انواع متفاوتی داشته باشد اما ترکیب اصلی آنها همین موارد میباشد. طبق سلیقه خود میتوانید ترکیبات آن را کم و زیاد کنید. این نوشیدنی هم میتواند سرد سرو شود و هم گرم.

ارزش غذایی چای ماسالا

از آنجاییکه این نوع چای کالری کمی دارد برای کم کردن وزن به شما کمک میکند.

مزایای سلامتی

این نوشیدنی خواص ضد التهابی، ضد قارچ و ضد باکتری دارد و برای سرماخوردگی نیز مناسب است. میخک و زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی مفید میباشند. نوشیدن یک لیوان از این چای به شما احساس خوبی میدهد و سلامتیتان را بر میگرداند. زنجبیل و میخک اثرات مشابهی دارند و مسکن های موثری محسوب میشوند.

تقویت قوا

چای سیاه که از ترکیبات اصلی به حساب می آید دارای کافئین است که در ترکیب با سایر موارد باعث ایجاد تعادل میشود. مانند تقویت ایمنی بدن، کمک به هضم غذا، خواص آنتی اکسیدان، کنترل فشار خون، پیشگیری از سرطان، بهبود متابولیسم، جلوگیری از نفخ، پیشگیری از بیماری دیابت، پیشگیری از سرما خوردگی و عفونت.

اثرات جانبی: با وجود خواص مفید، مصرف زیاد منجر به حالت تهوع و عدم تعادل هورمونی میگردد.

امروزه این چای محبوب در منزل همه هندی‌ها تهیه و از مهمانان در هندوستان با این چای خوشمزه پذیرایی میشود.

مترجم مریم قنبری

 

بیشتر مطالعه کنید: چای پنیر، نوشیدنی هیجان انگیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *