مجله کیت لاین

انواع قهوه
دسته بندی ها : آموزش

امروزه قهوه به یک نوشیدنی پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شده است. علاوه بر طعم و بوی دلپذیرش خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد خواص قهوه بی شمار است. بر اساس مطالعات اخیر مصرف قهوه غلیظ و تیره بعد از یک بدخوابی شبانه میتواند سطح قند خون را کنترل کند.

امروزه قهوه به یک نوشیدنی پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شده است. علاوه بر طعم و بوی دلپذیرش خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد خواص قهوه بی شمار است. بر اساس مطالعات اخیر مصرف قهوه غلیظ و تیره بعد از یک بدخوابی شبانه میتواند سطح قند خون را کنترل کند. تحقیقات مرکز تغذیه، ورزش و متابولیسم دانشگاه بات (انگلستان) به تاثیر خواب بد شبانه و قهوه صبحگاهی می پردازد. محققان در مجله تغذیه بریتانیا درباره تحقیقشان تحت عنوان محدودیت متابولیسم بدن بعد از یک خواب بد شبانه نوشتند، نوشیدن قهوه برای پراندن شما از چرت و خواب می تواند تاثیر منفی بر کنترل قند خون داشته باشد. با توجه به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی که باید سطح قند خون را  پایین نگه داشت، این نتایج برای طرفداران قهوه می تواند پیام سلامتی به همراه داشته باشد.

بررسی میزان اثر گذاری خواص قهوه بر سلامتی

آنها در تحقیقات خود به عنوان فیزیولوژیست دانشگاه باث، از ۲۹ زن و مرد سالم خواستند تا سه آزمایش مختلف را به صورت تصادفی طی یک شب انجام دهند:

  • گروه اول، از شركت كنندگانی که خواب طبیعی داشتند خواسته شد بعد از بیدار شدن از از خواب یک نوشیدنی شیرین مصرف كنند.
  • گروه دوم، برای شرکت کنندگانی که بد خوابی را تجربه کردند (محققان هر ساعت به مدت پنج دقیقه آنها را بیدار نگه می داشتند) و بعد از بیدار شدن نوشیدنی شیرین استفاده کردند.
  • گروه سوم، شرکت کنندگان بد خوابی را تجربه کردند. این گروه نیم ساعت قبل از مصرف نوشیدنی شیرین قهوه تلخ و غلیظ مصرف نمودند

در هر یک از این آزمایشات، نمونه خون از شرکت کنندگان بعد از مصرف نوشیدنی شیرین که حاوی انرژی (کالری) بود گرفته شد. یافته ها نشان می دهد که قند خون یک فرد دارای اختلال به بدخوابی در مقایسه با خواب یک فرد نرمال، پاسخ گلوکز یا انسولین خون بعد از مصرف صبحانه تاثیربد و منفی ندارد. در صورتیکه تحقیقات قبلی نشان می داد که اختلال در خواب شبانه اثرات متابولیکی منفی به همراه دارد.

 

بررسی خواص قهوه

 

  هرچند قهوه غلیظ اگر قبل از صبحانه مصرف شود ۵۰٪ قند خون را افزایش می دهد. نظرسنجی ها در بین مردم نشان می دهد که قهوه با سلامتی در ارتباط مستقیم است ولی تحقیقات قبلی نشان داده است که کافئین باعث مقاومت انسولین می گردد. بنابراین مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه پس از اختلال خواب می تواند مشکل خواب آلودگی را برطرف کند اما می تواند با محدود کردن توانایی بدن برای تحمل قند، مشکل دیگری نیز ایجاد کند. پروفسور جیمز بتس، مدیر مرکز تغذیه، ورزش و متابولیسم در دانشگاه باث که ناظر تحقیقات بود می گوید: ” تقریبا نیمی از ما که صبح از خواب بیدار می شویم قبل از هر چیز قهوه می نوشیم. پیداست که هر چه خسته تر باشیم قهوه غلیظ تری می نوشیم. این تحقیق از آن جهت اهمیت دارد که حاوی پیامدهای گسترده در زمینه سلامتی است، زیرا تاکنون دانش زیادی درباره متابولیسم و کنترل قند خون نداشتیم. به بیان ساده، مصرف قهوه قبل از صبحانه و ناشتا، مخصوصا بعد از بدخوابی شبانه ، قند خون را مختل می کند. دانستن این موضوع می تواند برای سلامتی همه ما مفید باشد.

 

هری اسمیت محقق ارشد از دپارتمان بهداشت در بات در مورد خواص قهوه می گوید: “این نتایج نشان می دهد که خواب بد شبانه به تنهایی باعث کاهش پاسخ گلوکز / انسولین خون در پاسخ به نوشیدنی های شیرین در مقایسه با یک شب خواب طبیعی نمی شود. با این حال، شروع روز پس از یک خواب بد شبانه با صرف یک قهوه غلیظ، تقریباً 50٪ بر روی متابولیسم قند تأثیر منفی دارد. “به این ترتیب، افراد باید با مزایای بالقوه تحریک کننده قهوه کافئین دارا در صبح با احتمال افزایش سطح قند خون متعادل نگه دارند و بهتر است قهوه بعد از خوردن صبحانه مصرف شود. “اطلاعات بیشتری در مورد تأثیرات خواب بر متابولیسم مانند اختلال در خواب و آسیب رساندن به متابولیسم پیامدهای طولانی مدت وجود دارد که باید بیشتر با آنها آشنا شویم ، مثلا با انجام ورزش می توان به مقابله با برخی از این مشکلات رفت.”

 

خواص نوشیدن قهوه - کیت لاین

 

قهوه درحال حاضر با مصرف روزانه حدود دو میلیارد فنجان، محبوب ترین نوشیدنی جهان محسوب می شود. در ایالات متحده نیمی از افراد ۱۸ سال به بالا هر روز قهوه می نوشند، در انگلیس هم به گفته انجمن قهوه انگلیس، ۸۰٪ از خانواده ها قهوه فوری برای مصرف در خانه خریداری می کنند.

مترجم: مریم قنبری

 

بیشتر مطالعه کنید: روش های دم آوری قهوه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *