مجله کیت لاین

رستوران موسیقی زنده
دسته بندی ها : آموزش

آیا به دنبال یک اتفاق سرگرم کننده هستید که بتواند مشتری و درآمد بیشتری برای کسب و کارتان به همراه آورد؟ در این قسمت از مجله کیت لاین پیشنهاد ما به شما این است میزبان اجرای موسیقی زنده در رستوران یا کافه خود باشید. پخش موسیقی در هر رستورانی انجام می شود اما برای اینکه رستوران متفاوتی داشته باشید و چیز جدیدی به مشتریان عرضه کنید اجرای زنده موسیقی می تواند تغییر مثبت و سرگرم کننده ای برای مهمانانتان باشد.

آیا به دنبال یک اتفاق سرگرم کننده هستید که بتواند مشتری و درآمد بیشتری برای کسب و کارتان به همراه آورد؟ در این قسمت از مجله کیت لاین پیشنهاد ما به شما این است میزبان اجرای موزیک زنده در رستوران یا کافه خود باشید. پخش موسیقی در هر رستورانی انجام می شود اما برای اینکه رستوران متفاوتی داشته باشید و چیز جدیدی به مشتریان عرضه کنید اجرای زنده موسیقی می تواند تغییر مثبت و سرگرم کننده ای برای مهمانانتان باشد. همچنین می توانید مجموعه صوتی کوچکی در رستوران راه اندازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است موارد زیر را دنبال کنید.

مزایای میزبانی موسیقی زنده

قبل از اینکه پخش اجرای زنده برای رستورانتان در نظر بگیرید، بهتر است از مزایای آن هم مطلع شوید. اول و مهمتر از همه، یک اجرای زنده خوب مشتریان را ترغیب می کند که مدت زمان بیشتری را در رستوران سپری و پول بیشتری صرف خرید نوشیدنی و غذا کنند. ثابت شده پخش موسیقی آن هم با صدای بلند منجر به افزایش مصرف نوشیدنی می شود. برخی از مشتریان علاقمند به فضایی هستند که در آن صدای موزیک بلند باشد و با شنیدن صدای موزیک از داخل رستوران به این فضا جذب می شوند. همچنین مشتریان جدید از طرفداران محلی گروه ترجیح می دهند در این مراسم حضور یابند و عده ای نیز میز خود را از قبل رزرو می کنند.

قبل از رزرو بند موسیقی چه مواردی را باید در نظر گرفت

اگرچه انتخاب گروه و رزرو آنها و داشتن یک برنامه به همراه سود و منفعت به نظر کار آسانی است ولی مواردی هست که باید از قبل در نظر گرفت. بدون برنامه ریزی مناسب هم می توانید گروه موسیقی رزرو کنید اما مطمئن باشید مشتریانتان را از دست خواهید داد. یا اینکه ممکن است برنامه ای ترتیب دهید و هیچ مشتری ای در آن حضور نداشته باشد. همچنین قوانینی وجود دارد که باید به قوانین آگاه و طبق آن عمل کنید. بنابراین قبل از رزرو کردن بند، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا فضای کافی برای استقرار بند دارید؟
  • آیا رستوران از تجهیزات نورپردازی و صداگذاری مناسبی برخوردار است؟
  • آیا برای موسیقی زنده مجوز معتبری دارید؟
  • آیا بیمه شما نوازندگان، دی جی ها و سایر پرداختی های احتمالی را پوشش می دهد؟
  • آیا صدای موسیقی مزاحم مشاغل یا همسایه ها خواهد شد؟ برای جلوگیری از جریمه شدن، حتماً دستورات محلی را بدانید.
  • آیا به اندازه کافی بودجه برای گروه در نظر گرفته اید؟
  • آیا برای رسیدگی به جمعیت مجهز هستید؟

 

رستوران موسیقی زنده

 

یافتن گروه موسیقی برای اجرای زنده در شب

یک گروه موسیقی خوب که مورد پسند باشد و یک کار حرفه ای خوب ارائه دهند انتخاب کنید. برای یافتن یک بند خوب اجرایشان را دنبال کنید مثلا گروههای محلی که به دنبال مکانی برای اجرا هستند و یا دانشجویان که معمولا ارزانتر نیز هستند.

چگونه می توان با میزبانی یک بند زنده سود به دست آورد

اگر تحقیقات لازم را انجام داده اید و تصمیم گرفته اید که یک بند رزرو کنید، نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

  • ژانری را انتخاب کنید که کامل کننده هویت رستورانتان باشد. سبک موسیقی که مناسب رستوران و یا کافه تان باشد مانند رستورانهای سنتی که موسیقی محلی و سنتی پخش و اجرا می کند.
  • قرارداد مشخصی نوشته و توسط طرفین امضا شود.
  • برای روزنامه نگاران و خبرنگاران و یا تبلیغ کنندگان رستوران وعده غذایی رایگان در نظر بگیرید.
  • قبل از شروع میزبانی مشکلات فنی و صدا را کنترل کنید.
  • اگر میزبان بیش از یک بند هستید، سی دقیقه بعد از بعد از باز کردن رستوران گروه محبوب تر را اول دعوت کنید تا مشتریان بیشتر دور هم جمع شوند.
  • در صورت بروز مشکلات با مدیر گروه در تماس باشید.

 اجرای این نوع برنامه ها هفته ای یکبار و یا در شبهای تعطیل و خاص و با رعایت نکات بالا می تواند در کسب بیشتر سود مفید باشد. شاید انجام و ارائه این کار دشواریهای خودش را داشته باشد اما برای کسب درآمد کمک شایانی می کند.

مترجم: مریم قنبری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *