مجله کیت لاین

دسته بندی ها : حرف نو

فواید دم آوری قهوه سرد عبارت است از اسیدیته کمتر برای اشخاصی که سیستم گوارشی حساسی دارند نسبت به قهوه دریپر گرم ( DRIPPING BREW)، طعم ملایم یک قهوه خوب بدون استفاده از شکر و داشتن مقدار درصد بیشتری از کافئین که باعث انرژی بیشتر در بدن می‌شود.

مزایای قهوه سرد که اولین بار در قرن هفدهم در ژاپن نو آوری شد عبارتست از:

1-  اسیدیته کمتر نسبت به قهوه دریپر گرم (DRIPPING BREW):  این روش عصاره گیری و دم آوری سرد قهوه (COLD BREW)، بدلیل آهسته آب شدن یخ و عبور تدریجی آن از پودر قهوه در دمای اتاق ، کاهش مقدار اسیدیته قهوه را بدنبال خود دارد ( این همان عاملی است که سبب میشود تا این نوع محصول قهوه ، تلخی کمتری داشته باشد )

سه جزء اصلی موجود در دانه های قهوه عبارتست از:

  • کافئین
  • روغنهای فرار (که سبب عطر و مزه خوشایند قهوه میشود)
  • اسیدهای طبیعی که سبب تلخی قهوه می شوند.

از آنجاییکه اسیدهای طبیعی واقع در دانه های قهوه بسیار مقاوم نسبت به فرایند عصاره گیری هستند ، به همین دلیل این فرآیند در دمای معمولی اتاق سبب کاهش اسیدیته محصول می شود زیرا فقط آب جوش است که بخوبی میتواند از دانه قهوه عصاره گیری نماید و به همین دلیل در قهوه دریپر گرم مقدار اسیدیته زیاد می باشد.

نکته : روش دم آوری سرد قهوه  برای اشخاصی که سیستم گوارشی حساسی دارند و یا دچار رفلاکس دستگاه گوارش می باشند بسیار مناسب است.

ماگ-قهوه-ساز-دمی-پرتابل-بلند-پرک-original

2- طعم و مزه طبیعی و ملایم : بسیاری از مردم به علت علاقمند نبودن به مزه تلخ قهوه دائما” از شکر استفاده می نمایند. همگان آگاهند که استفاده روزانه از این ماده بسیار مضر است و ریسک بیماریهای قلبی و پوسیدگیهای دندان و بیماریهای دیگر را نیز افزایش می دهد.

حال اگر شما دوستدار قهوه هستید براحتی می توانید با استفاده از این روش دم آوری سرد (COLD BREW)  ، از طعم ملایم یک قهوه خوب لذت ببرید بدون اینکه مضرات شکر را تحمل نمایید.

لازم بذکر است که براحتی با این نوع دم آوری سرد ، تنوع بسیاری درمحصولات نوشیدنی خود میتوانید بوجود آورید بعنوان مثال میتوان حتی آیس کافی (ICED COFFEE) بسازید و یا با اضافه کردن شیر سرد به محصول نهایی آیس لته (ICED LATTE) درست نمایید. محصولات دیگری که میتوان با روش دم آوری سرد بدست آورد عبارتند از :

  • کلد برو آیس کافه  (COLD BREW ICED COFFEE)
  • کلد برو لته (COLD BREW LATTE)
  •  کلد برو فراپوچینو  (COLD BREW FRAPPUCHINO)
  • کلد برو نیترو (NITRO COLD BREW COFFEE)
  • کلد برو موکا (COLD BREW MOCHA)
  • کلد برو آفوگاتو (COLD BREW AFFOGATO)

ماگ-قهوه-ساز-دمی-پرتابل-بلند-پرک-original

3- مقدار کافئین بالا: بغیر از عطر و طعم قهوه، آنچه که در واقع از یک نوشیدنی قهوه انتظار میرود انفجار انرژی است که در بدن رخ می دهد که مسبب آن ، همان کافئین موجود در قهوه است.

براساس تحقیقات انجام شده، فرآیند عصاره گیری از دانه قهوه با روش دم آوری سرد (COLD BREW) به مقدار 22.8% کافئین بیشتری نسبت به قهوه دریپر گرم DRIPPING BREW ایجاد می نماید.

آنچه که از دریافت کافئین انتظار میرود فقط دریافت انرژی بیشتر نیست بلکه خاطر نشان می کنیم که :

  • کافئین سبب هوشیاری ، تمرکز و افزایش قدرت حافظه می شود.
  • کافئین حتی کمک می نماید تا متابولیسم بدن افزایش یافته و بر روی وزن تاثیرگذار است.
  • کافئین سبب میشود تا بتوانیم براحتی بر التهابات مزمن موجود در بدن غلبه نماییم.
  • مطالعات نشان داده است که کافئین حتی بر روی خلق و خوی انسان تاثیر مثبتی دارد. بسیار واضح است که چرا مردم ، روز خود را با نوشیدن قهوه شروع می نمایند.
  • در پایان باید گفت کافئین ریسک بیماریهای آلزایمر ، پارکینسون و دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.

ماگ-قهوه-ساز-دمی-پرتابل-بلند-پرک

برای استفاده ازروش دم آوری سرد قهوه و حتی دم آوری گرم قهوه میتوان از این مدل قهوه ساز همراه  BLEND PERK استفاده نمایید و وارد لینک زیر جهت خرید محصول شوید.

https://kitline.com/product/8974

تحقیق و ترجمه و تدوین: رویا تهرانچی

:REFERENCES

THECOFFEEMAVEN

WIKIPEDIA

BING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *