مجله کیت لاین

همبرگر-سیب-زمینی-سرخ-کرده-فرایز
دسته بندی ها : حرفه ای ها

یک همبرگر عالی و خوشمزه زمانی به دست می‌آید که از ابزار و دستگاه مناسب استفاده کنید. بنابراین انتخاب و سرمایه گذاری مناسب روی تجهیزات آشپزخانه صنعتی مهم‌ترین چیزی است که باید برای برگر شاپ خود در نظر بگیرید.
ما به بهانه روز جهانی همبرگر، در این مقاله از مجله کیت لاین لیستی از پرکاربردترین تجهیزات در یک همبرگر فروشی را گردآوری کرده‌ایم.

یک همبرگر عالی و خوشمزه زمانی به دست می‌آید که از ابزار و دستگاه مناسب استفاده کنید. بنابراین انتخاب و سرمایه گذاری مناسب روی تجهیزات آشپزخانه صنعتی مهم‌ترین چیزی است که باید برای برگر شاپ خود در نظر بگیرید.

برای یک برگر شاپ تجهیزات به خصوصی هستند که تعیین کننده جریان کار (work flow) در رستوران شما هستند. و برخی دیگر از ابزار و دستگاه‌ها حتی بر طعم غذای شما نیز تأثیر خواهند گذاشت. تلاش برای کشف تجهیزات مناسبی که نیاز دارید، می‌تواند تجربه‌ای چالش برانگیز و بسیار گران باشد.

ما به بهانه روز جهانی همبرگر، در این مقاله از مجله کیت لاین لیستی از پرکاربردترین تجهیزات در یک همبرگر فروشی را گردآوری کرده‌ایم. تا انتها همراه ما باشید 🙂

۱- چرخ گوشت صنعتی (meat grinder)

نقطه شروع همه همبرگرهای خوشمزه، گوشت مرغوب است. بنابراین چرخ گوشت صنعتی یکی از تجهیزات ضروری در برگر شاپ است.

چرخ-گوشت-امگا

۲- همبرگر زن (hamburger press)

این ابزار به شما کمک می‌کند تا همبرگر خود را راحت‌تر و سریع‌تر از زمانی که آن را با دست انجام می‌دهید، بزنید. با مجهز کردن رستوران خود با دستگاه همبرگر زن (پرس برگر)، همبرگرهایی به شکل یکنواخت و جذاب خواهید داشت. این دستگاه در مدل‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند.

همبرگر-زن-سیرمن

۳- یخچال صنعتی (commercial fridge)

برای نگهداری گوشت خام خود به جایی خنک نیاز دارید. داشتن یخچال یا فریزر در برگر شاپ نیز امری ضروری و مهم است.

یخچال صنعتی بسته به مقدار غذایی که در یک زمان معین برای نگهداری نیاز دارید، در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود.

یخچال-صنعتی-ایستاده

۴- میز آماده‌سازی زیر یخچالی (refrigerated prep table)

میز آماده‌سازی زیر یخچالی یا یخچال میز کاری گزینه مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا موادی مانند گوجه فرنگی و پنیر را تا زمانی که به آنها نیاز دارید در آشپزخانه گرم خود سرد نگه دارید.

یخچال-میز-کاری

 

5- میز کار (kitchen prep table)

داشتن این ابزار در فروشگاه همبرگر شما نیز مهم است. سرمایه‌گذاری روی میز کار، آماده‌سازی همبرگر و مونتاژ سایر موارد تاپینگ را آسان می‌کند.

میز-آماده-سازی-رستوران

۶- سرخ‌کن صنعتی (commercial fryer)

سرخ‌کن‌های صنعتی بسته به میزان سرخ کردنی که باید انجام دهید در اندازه‌های مختلف موجود هستند. سرخ‌کن در دو مدل رومیزی و ایستاده طراحی شده‌ که تامین انرژی آنها با برق یا گاز است. داشتن سرخ‌کن مناسب در برگر شاپ شما، سرو سیب زمینی سرخ کرده را آسان می‌کند.

سرخ-کن-صنعتی-دین

۷- خرد کننده سبزیجات (vegetable slicer)

دستگاه خرد کن به شما کمک می‌کند تا مواد اولیه مانند گوجه فرنگی و پیاز را برش دهید و از این رو آماده‌سازی همبرگرهای شما را پر بازده‌تر می‌کند. استفاده از این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که سیب زمینی سرخ شده و دیگر سبزیجات تازه خود را در شکل‌ها و اندازه‌های دلخواه سرو کنید.

خرد-کن-سبزیجات-هالده

۸- دماسنج گوشت (meat thermometer)

آیا برای اطمینان از اینکه برگر شما همانطور که می‌خواهید درست می‌شود یا نه مشکل دارید؟ هنگام پختن گوشت چرخ کرده باید مطمئن شوید که دمای داخلی آن به ۱۶۰ درجه فارنهایت (۷۱ درجه سانتیگراد) می‌رسد. این برای اطمینان از این است که همه باکتری‌ها از بین می‌روند و شما هیچ شانسی برای بیمار شدن بر اثر یک همبرگر نیم‌پز ندارید.

دماسنج گوشت یک ابزار عالی در آشپزخانه است. اگر نمی‌خواهید همبرگرتان را زیاد یا کم بپزید، یک دماسنج گوشت خوب انتخاب کنید.

دماسنج دیجیتال عملکرد بهتر و دقیق‌تری دارد. هنگام استفاده از دماسنج حتما آن را از کنار همبرگر وارد کنید تا دقیق‌ترین خوانش را به دست آورید.

تست-پخت-همبرگر-با-دماسنج-دیجیتال

۹- کاردک (spatula)

کاردک یا اسپاچولا جزو اولین‌ها در لیست ابزارهای پخت همبرگر است! کاردک مورد استفاده شما به نوع سطحی که روی آن پخت می‌کنید بستگی دارد.

اولین چیزی که برای پخت همبرگر باید بگوییم این است که از کاردکی که که سوراخ یا شیار دارد استفاده نکنید. لازم است از یک کاردک مسطح استفاده کنید، تا هنگام برگرداندن همبرگر، تکه‌های برگر نریزد.

اگر با چدن یا روی گریل پخت و پز می‌کنید، بهترین گزینه یک کاردک فلزی (استنلس استیل) است. هنگام استفاده از کاردک روی گریل یا با چدن، از کاردکی استفاده کنید که سطح بلندی داشته باشد تا مجبور نباشید دست خود را به داخل گریل بکشید و با خطر سوختگی روبرو شوید.

کاردک شما باید لبه‌های صاف یا اریب داشته باشد تا بتوانید به راحتی کاردک را زیر همبرگر بلغزانید. همچنین با استفاده از کاردک دسته چوبی مطمئن می‌شوید که خوب و محکم است.

کاردک-پخت-همبرگر

۱۰- گریل (grill)

پیدا کردن گریل صنعتی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا طعم برگر مورد نظر مشتری خود را برآورده کنید.

اصلی‌ترین دستگاه برای پخت همبرگر گریل است. گریل چدنی بسیار توصیه می‌شود، زیرا وقتی گرم شود حرارت را به خوبی نگه می‌دارد و همبرگرهای شما را یکنواخت‌تر می‌پزد.

برخی فکر می‌کنند که برگر بیش از حد به چدن می‌چسبد. اما اگر به درستی آماده (season) شود و از روغنی مانند کانولا استفاده کنید و آن را روی حرارت ملایم تا متوسط گرم کنید، خوب است. حتما گریل را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید و چند قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید.

گریل-متحرک-دودی

۱۱- پیشبند (apron)

اگرچه که یک جزو ضروری از پخت برگر نیست، اما کار با آن همه آبدار بودن همبرگر می‌تواند منجر به پاشیدن مقداری چربی شود! بنابراین نیاز است که از خود و لباس‌های خود محافظت کنید.

سرآشپز-با-روپوش-پیشبند-همبرگر-در-دست

منابع:

https://perfectpattyshaperz.com/burger-cooking-tools/

http://www.industrynews.com.au/food-equipment-burger-shop/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *