مجله کیت لاین

بنر اصلی کومپارتیر
دسته بندی ها : رستوران گرد

در این مقاله به رستوران اسپانیایی کومپارتیر پرداختیم و از تیم سرآشپز تا افتخارات این رستوران جذاب صحبت کرده‌ایم

در مقاله قبلی در بخش رستوران گرد درباره رستوران دیسفروتار با شما صحبت کردیم و قرار شد که در رابطه با رستوران کومپارتیر (Compartir) بارسلون صحبت کنیم اکنون شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌نماییم

رستوران کومپارتیر (Compartir) بارسلون در اسپانیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد غذایی در شهر بارسلونا است. این رستوران ابتدا در سال ۲۰۱۲ در روستای Cadaqués در Costa Brava تأسیس شد و سپس شعبه دوم آن در سال ۲۰۲۲ در منطقه Eixample بارسلونا افتتاح گردید. این رستوران به‌خاطر سبک خاصش در سرو غذا و استفاده از مواد باکیفیت شهرت زیادی دارد.

فضای داخلی رستوران کومپارتیر

تیم آشپزی و مؤسسان

رستوران Compartir توسط سه سرآشپز معروف یعنی Mateu Casañas ،Oriol Castro و Eduard Xatruch تأسیس شده است. این سه نفر همگی سابقه همکاری طولانی در رستوران معروف El Bulli دارند که تحت نظر سرآشپز افسانه‌ای Ferran Adrià فعالیت می‌کرد. بعد از تجربه موفقیت‌آمیز در El Bulli، این سه آشپز تصمیم گرفتند که سبک منحصربه‌فرد خود را در رستوران Compartir به نمایش بگذارند.

سرآشپزان و موسسان کومپارتیر

سبک و منوی غذا

منوی رستوران Compartir بر اساس ایده “اشتراک‌گذاری” (به معنی “Compartir” در اسپانیایی) طراحی شده است. غذاها در اندازه‌های مناسب برای اشتراک‌گذاری در میز سرو می‌شوند، که این ایده از غذاهای مدیترانه‌ای الهام گرفته است. منوی غذا شامل ترکیبی از غذاهای سنتی اسپانیایی با پیچ و تاب‌های مدرن است.

برخی از غذاهای محبوب در این رستوران عبارت‌اند از:

  • خوراک‌های دریایی تازه: شامل صدف، ماهی‌های مختلف و غذاهای متنوع دریایی.
  • پاتاتاس براواس (Patatas Bravas): سیب‌زمینی سرخ‌شده با سس مخصوص اسپانیایی.
  • پائلا: یک غذای معروف اسپانیایی با برنج، زعفران و خوراک‌های دریایی.
  • گازپاچو: یک سوپ سرد از گوجه‌فرنگی و سبزیجات.

طراحی داخلی و فضا

طراحی داخلی رستوران توسط استودیوی  El Equipo Creativo انجام شد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، طراحی با الهام از سبک مدیترانه‌ای و به‌ویژه دهکده Cadaqués شکل گرفت. تزئین این فضا با توجه به پنجره‌های آبی روشن، صنایع دستی محلی، و جزئیات هنری که به تاریخ و فرهنگ منطقه اشاره دارد. از مصالح و هنرهای دستی محلی برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی استفاده شده است.

فضای داخلی رستوران کومپارتیر

تجربه مشتریان و خدمات

رستوران Compartir به خاطر خدمات حرفه‌ای و تجربه دلپذیر مشتریان شهرت دارد. این رستوران نه‌تنها به کیفیت غذا توجه دارد، بلکه به تجربه کلی مشتریان از لحظه ورود تا خروج اهمیت می‌دهد. طراحی فضای رستوران به گونه‌ای که حس راحتی و صمیمیت را به مشتریان القا کند.

فضای رستوران کومپارتیر

محبوبیت و افتخارات

Compartir به سرعت توانست جایگاه ویژه‌ای در صحنه رستوران‌های بارسلونا پیدا کند و در میان محلی‌ها و توریست‌ها به محبوبیت برسد. رستوران‌های این گروه بارها مورد تقدیر قرار گرفته‌اند و نقدهای بسیار مثبتی از سوی منتقدان برجسته و راهنماهای معتبر غذا دریافت کرده‌اند.

این ترکیب از غذاهای خوش‌طعم، طراحی مدیترانه‌ای و تیم آشپزی مجرب باعث شد که Compartir به یکی از مقاصد غذایی برتر در بارسلونا تبدیل شود.

منابع:

Chatgpt

identitagolose

تحقیق، تدوین و ترجمه: متین کیایی

12 پاسخ

  1. ممنون بابت معرفی رستوران و اطلاعات مفید در سفرم به بارسلونا حتما به این رستوران خواهم رفت.

  2. مقاله جالبی بود.
    به شخصه خیلی علاقه به تاریخچه رستوران ها و غذاهای فرهنگ های مختلف دارم:)
    لطفا بیشتر از این نوع مقاله ها بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *