مجله کیت لاین

هدر-مقاله-کتاب-آشپزی-تخصصی
دسته بندی ها : حرفه ای ها

در این مقاله قصد داریم به سراغ ۱۰ کتاب آشپزی برتری برویم که با استقبال خوبی از طرف مشتریان و مخاطبان سایت کیت لاین مواجه شده‌اند. در این سفر به دنیای کتاب‌های آشپزی با ما همراه باشید:

غذا در هر کجای دنیا یک فرهنگ است. دستورالعمل‌ها و روش‌های پخت و پز از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند و قلب و روح زیادی برای تهیه آنها صرف می‌شود. کتاب آشپزی به ما این امکان را می‌دهد که در آن سنت‌ها و فرهنگ غوطه‌ور شویم و در عین حال خوانندگان خود را در مورد اهمیت و لذت آشپزی آموزش دهیم.

گویا چیزی جادویی در درون کتاب آشپزی نهفته است. یک کتاب آشپزی جدید مانند گذرنامه‌ای برای ورود به یک زندگی متفاوت است: غذاهای جدید، ترکیبات جدید و تکنیک‌های جدید.

 کتاب‌های آشپزی چیزی فراتر از فهرستی از مواد تشکیل دهنده هستند که به طور روشمند در تابه‌ها و ظروف پخت قرار می‌گیرند؛ آنها آلبوم‌های عکس، خاطرات شخصی و مجموعه‌ای از یادگاری‌هایی هستند که توسط هنرمندان آشپزی با عموم به اشتراک گذاشته می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به سراغ ۱۰ کتاب آشپزی برتری برویم که با استقبال خوبی از طرف مشتریان و مخاطبان سایت کیت لاین مواجه شده‌اند. در این سفر به دنیای کتاب‌های آشپزی با ما همراه باشید:

۱- کتاب Ramsay In 10

در این کتاب، گوردون رمزی، سرآشپز معروف دنیا، با بهره‌گیری از سری یوتیوب خود که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را تماشا کرده‌اند ۱۰۰ دستور پخت جدید و خوشمزه را معرفی می‌کند. خلاقیت شما در آشپزخانه به چالش کشیده خواهد شد، و نحوه پخت غذاهای باورنکردنی و لذیذ را فقط در ده دقیقه یاد خواهید گرفت.

اگر می‌خواهید در مدت زمان خیلی کوتاه و سریع چیزی را آماده کنید، مانند پختن پودینگ تافی در ماکروویو، یا می‌خواهید همه را با یک پاستا کدو تنبل خوشمزه یا سوولاکی مرغ تحت تأثیر قرار دهید، در این کتاب با بهره گیری از دستور پخت‌ها و روش‌های میانبر گوردون می‌توانید سرعت آشپزی خود را افزایش دهید، زمان آماده‌سازی خود را کاهش دهید و از مواد ساده و تازه بهترین استفاده را ببرید.

نظر گوردون رمزی در مورد کتاب: «زمانی که مشغول فیلمبرداری Ramsay in ۱۰ هستم، واقعاً سرشار از هیجان و انرژی‌ام، زیرا می‌توانم به همه نشان دهم چگونه می‌شود با اعتماد به نفس آشپزی کنند. مهم نیست اگر پختن این غذا ها برای شما ۱۰ ، ۱۲ یا حتی ۱۵ دقیقه طول بکشد، بلکه برای من به اشتراک گذاشتن دانش، تخصص و تجربه عملی ۲۵ ساله‌ام مهم است تا همه احساس کنند آشپز بهتر و شادتری هستند».

کتاب-آشپزی-گوردون-رمزی

۲- کتاب An Avocado a Day

غذاهایی فراتر از گواکاموله درست کنید! با این کتاب آشپزی که به این میوه مغذی محبوب اختصاص داده شده، از آووکادو به ۷۰ روش خوشمزه و متفاوت لذت ببرید و سلامت خود را بهبود ببخشید.

تحقیقات نشان می‌دهد که افزودن یک آووکادو در روز به رژیم غذایی می‌تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد، اما حتی بیشتر دوستداران آووکادو به غیر از اضافه کردن یک یا دو اسلایس به یک ساندویچ یا له کردن یکی از آنها در گواکاموله نمی‌دانند که چه کارهایی می‌توان با آن کرد.

در این کتاب ۷۰ دستور پخت ساده و خوشمزه برای همه چیز از صبحانه گرفته تا دسر، از جمله نودل کاری سبز آووکادو، تکیلا، آووکادو پر شده با مرکبات و زنجبیل، وافل آووکادو، و پای لیموی و آووکادو آورده شده است. لارا فرونی نویسنده کتاب، خوانندگان را در مورد انواع آووکادو و نحوه چیدن، نگهداری و حتی پرورش آنها آموزش می‌دهد!

با استفاده از این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه از کره، روغن و عسل آووکادو استفاده کنید و چگونه آووکادو را در هر وعده غذایی روزانه خود بگنجانید.

کتاب-آشپزی-با-آووکادو

۳- کتاب Italian Cooking School: Pizza

۷۵ دستور پخت (رسپی) مختص پیتزا، فوکاچا و کالزونه از معتبرترین و پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های آشپزی ایتالیایی جهان.

درست کردن پیتزا در خانه هرگز آسان نبوده است! این کتاب همه چیزهایی را که باید در مورد تهیه پیتزاهای تازه، نان فوکاچا، کالزونه‌ها و پای های خوش عطر و طعم ایتالیایی در خانه بدانید را آموزش می‌دهد. با دستورالعمل‌های گام به گام، خوانندگان یاد می‌گیرند که خمیر پیتزا و پیتزاهای کلاسیک مانند مارگاریتا، نئوپولیتن، کواترو فورماجی (چهار پنیر) و بسیاری دیگر را درست کنند.

خوانندگان، سنگ‌بنای آشپزی خود را مرحله به مرحله در طول پروسه کتاب ایجاد می‌کنند، در ابتدا با دستور العمل های ساده، اعتماد به نفس خود را به دست می‌آورند و به سراغ غذاهای چالش برانگیز تر می‌روند. سری The Silver Spoon Italian Cooking School برای آشپزهای مدرن طراحی شده است تا در خانه خود دستور العمل های سالم، خوشمزه و معتبر را تهیه کنند.

این کتاب تأثیرگذارترین و پرفروش‌ترین کتاب آشپزی ایتالیایی در طول ۵۰ سال گذشته است.

کتاب-آشپزی-ایتالیایی-پیتزا-کالزونه-فوکاچا

۴- کتاب The Complete Guide to Sushi and Sashimi

این کتاب از دو متخصص برجسته در آمریکای شمالی است که همه چیزهایی را که در مورد سوشی و چاقوی مخصوص برش آن باید بدانید را توضیح می‌دهد.

درست کردن سوشی تا زمانی که ابزار و دستورالعمل های مناسب را در اختیار داشته باشید و صبر و حوصله آشنایی با تکنیک‌های مختلف را داشته باشید کار سختی نیست. تنها چیزی که لازم است کمی تمرین است و در کوتاه‌ترین زمان، سوشی مجللی درست می‌کنید که خانواده و دوستان را شگفت زده می‌کند.

این کتاب باورنکردنی تمام اطلاعات مورد نیاز برای شروع را در بر دارد – از مواد اولیه و چاقو گرفته تا تجهیزات، قصابی ماهی و تکنیک‌های بشقاب آرایی، درست کردن برنج عالی و خیلی چیزهای دیگر.

کتاب آشپزی “راهنمای جامع سوشی و ساشیمی” صحافی با جلد سخت و سیم کاربر پسند، به همراه ۵۰۰ عکس و صدها نکته و تکنیک، مطمئناً راهنمای اصلی برای عاشقان سوشی و ساشیمی از مبتدی تا حرفه‌ای می‌باشد.

شما در مورد اهمیت حیاتی چاقوها و تفاوت بین معادل‌ها و جایگزین‌های ژاپنی و غربی خواهید آموخت. رابی کوک در اینجا تجربه گسترده و تخصصش در مورد فلوک (هیرامه)، اختاپوس (تاکو) یا رد اسنپر (تای) را به اشتراک می‌گذارد.

سوشی، ماکی، ساشیمی، نیگیری، اوشیزوشی – همه چیز در این کتاب یافت می‌شود. از رول کالیفرنیا و دراگون که همه ما با آن ها آشنا هستیم گرفته تا دستور العمل‌های وسوسه انگیز صدف و خارپشت دریایی.

کتاب-آشپزی-راهنمای-جامع-سوشی-و-ساشیمی

۵- کتاب MasterChef: Street Food of the World

این کتاب آشپزی هیجان‌انگیز از رستوران‌های پاپ‌آپ بسیار موفقی الهام می‌گیرد که همچنان از نمایش خود لذت می‌برند، و همچنین فودتراک‌ها و فستیوال‌های غذای خیابانی که در سراسر جهان در حال گسترش هستند.

از بوریتو، چورو و پرتزل گرفته تا شریمپ پو بوی، پد تای یا نان‌ها و شیرینی‌های معطر، تخمین زده می‌شود که روزانه ۲.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان غذاهای خیابانی می‌خورند که رقمی خیره‌کننده است. از میان‌وعده‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا غذاهای پرفروش‌تر، این کتاب بر غذاهای تازه و محلی و فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف تمرکز دارد.

این دستورالعمل‌ها که اغلب سریع و آسان تهیه می‌شوند، مختص افرادی است که می‌خواهند تنقلات خیابانی هیجان‌انگیز را در آشپزخانه‌های خود تهیه کنند.

در هر فصل از این کتاب، بهترین غذاهای خیابانی هر ملت و قاره به همراه تصاویری که دیوید لوفتوس افسانه‌ای عکسبرداری کرده، وجود دارد تا کتابی چشمگیر، پر جنب و جوش و رنگارنگ خلق کنند.

کتاب-آشپزی-غذاهای-خیابانی

۶- کتاب Scandinavia: A Hidden Culinary Gem

با توجه به اینکه سبک‌های آشپزی ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی در کانون توجه اروپائیان و دنیا قرار دارند، آشپزی اسکاندیناوی به فراموشی سپرده شده است.

کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی از ثروتمندترین و شادترین کشورهای جهان هستند – به همین دلیل است که سرشناس هستند – ولی آنها چه غذایی می‌خورند؟ اگر این مردم تا این حد موفق بوده‌اند، حتما کار درستی را انجام داده اند، اینطور نیست؟

در این کاوش در یکی از جواهرات پنهان آشپزی اروپا به ما بپیوندید. فقط مطمئن شوید که چند چکمه برفی، یک چتر و یک ژاکت همراه خود بردارید زیرا پیش‌بینی می‌گوید که قرار است هوا خیلی سرد شود!

کتاب-آشپزی-سبک-اسکاندیناوی

۷- کتاب The Blue Duck’s Real Food

دارن رابرستون و مارک لابروی، سرآشپزهای حرفه‌ای، کشاورزان و جویندگان طعم و مزه، علاقه زیادی به پرورش، رشد و تهیه غذای خود دارند. در یک برداشت عجیب و غریب و تازه از آشپزی با غذاهای کامل، مارک و دارن بیش از ۸۰ دستور غذای خوشمزه را به اشتراک می‌گذارند که بر اساس غلات کامل، گوشت حیوانات آزاد، غذاهای دریایی پایدار، سبزیجات و میوه‌های تازه، و آجیل و دانه‌های خوراکی است. همه غذاهایشان پر از طعم، رنگ و حس خوب است.

این کتاب آشپزی همچنین دارای مجموعه‌ای از بخش‌های How To است که به شما نشان می‌دهد چقدر آسان است که اصول اولیه خود را از ابتدا ایجاد کنید.

طرز تهیه ماست، سرکه و نمک های طعم دار، سالمون دودی، بیف جرکی و سبزیجات تخمیر شده مانند کلم ترش و کیمچی را بیاموزید. یک راهنمای کاربردی جامع در مورد غلات، آجیل و دانه‌های خوراکی، و همچنین بخش‌هایی در مورد پخت و پز با ادویه جات، روش‌های ساده برای پختن ماهی کامل، نگهداری مواد غذایی، آبمیوه های سرد و … وجود دارد.

کتاب-آشپزی-غذای-حقیقی

۸- کتاب My Kitchen Alphabet

کریستف هاردیکست، سرآشپز رستوران Bon Bon در بروکسل، دومین ستاره میشلن خود را در اوایل سال ۲۰۱۵ به دست آورد. رتبه برتر راهنمای آشپزی Gault Millau نیز به او اعطا شده است: رستوران Bon Bon با امتیاز ۱۹ از ۲۰ در بین ۵ مقصد برتر آشپزی در بلژیک قرار دارد.

هاردیکست (Hardiquest) غذاهای مورد علاقه خود را به ترتیب حروف الفبا ارائه می‌کند. او در این کتاب درباره اشتیاق، انگیزه، الهام و اطرافیانش صحبت می‌کند.

بیست حرف از حروف الفبا، به ارزشمندترین مواد اولیه او اختصاص یافته، محصولاتی که شخصیت آشپزخانه او را معرفی می‌کند و با استفاده از آنها غذاهای خاص خود را درست می‌کند. چهل اثر هنری لذیذ که به خواننده هنر و بوم طعم بی عیب و نقص Bon-Bon را ارائه می‌دهد.

استاد کریستف، حروف باقیمانده از الفبای آشپزخانه خود را به یک کلمه کلیدی پیوند می‌دهد که فلسفه آشپزی و شخصیت او را به تصویر می‌کشد…

کتاب-آشپزی-الفبای-آشپزخانه-من

۹- کتاب Australian Women’s Weekly Mediterranean

طعم‌های مدیترانه‌ای را با بیش از ۹۰ دستور غذای تازه و خوشمزه به آشپزی روزمره خود بیاورید.

با به کار گیری ماهی تازه، چربی‌های سالم، گوشت بدون چربی، سبزیجات مغذی و چندین و چند آیتم دیگر، غذاهای مدیترانه‌ای فوق العاده را درست کنید.

دستورالعمل‌ها از غذاهای کلاسیک ایتالیایی و تاپاهای رنگارنگ اسپانیایی گرفته تا غذاهای یونانی و طعم‌های غنی خاورمیانه، مناسب برای انواع رژیم غذایی از جمله گیاهخواری، پستاریانیسم (Pescetarianism – گروهی از گیاهخواران که گوشت نمی‌خورند اما ماهی و موجودات دریایی را می‌خورند) و بدون گلوتن است.

Australian Women’s Weekly یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین منابع آشپزی برای خوانندگان گسترده آن در استرالیا، نیوزیلند و فراتر از آن است – این سری دستورالعمل‌ها به فرهنگ غذایی سالم و پر طراوت استرالیا که بر سادگی، محصولات عالی و زندگی چندفرهنگی متمرکز است، می‌پردازد.

کتاب-آشپزی-غذای-مدیترانه-ای

۱۰- کتاب Deleites de la Cocina Mexicana

غذاهای مکزیکی، Tex-Mex (غذای تگزاسی – مکزیکی بخشی از آشپزی آمریکایی است که در غذای آمریکایی‌های هیسپانیک و لاتین ساکن تگزاس ریشه دارد)، غذاهای جنوب غربی – آن را هر چه که دوست دارید بنامید، غذاهایی که در مکزیک منشاء گرفته‌اند به غذای مورد علاقه همه تبدیل شده‌اند. با این حال بسیاری از مردم نگران چربی‌ها و کالری‌های غذاهای سنتی مکزیکی مانند ناچو و انچیلادا هستند.

کتاب Deleites de la Cocina Mexicana ثابت می‌کند که آشپزی مکزیکی می‌تواند هم خوشمزه و هم سالم باشد.

در این کتاب آشپزی بیش از ۲۰۰ دستور غذا برای برخی از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی ارائه شده است – گواکاموله، فریهوله، برنج اسپانیایی، چیلس رینوس، چیله کن کارنه، چالوپا، تاکو، انچیلادا، فاهیتا، منودو، تامالس، فلن و دیگر غذاهای مکزیکی.

نویسندگان بدون قربانی کردن طعم، دستورالعمل‌ها را برای افزایش کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر رژیم غذایی تغییر داده‌اند، در حالی که چربی‌های اشباع شده و کل را کاهش داده‌اند. این تغییرات دستورالعمل‌ها را برای افراد مبتلا به دیابت – و همه کسانی که می‌خواهند چربی و کالری رژیم غذایی خود را کاهش دهند، مناسب می‌کند. هر دستور پخت همچنین شامل تجزیه و تحلیل تغذیه‌ای کالری، چربی، سدیم و نرخ انجمن دیابت آمریکا است.

از آنجایی که دیابت یک مشکل رو به رشد در سرتاسر دنیا است، Deleites de la Cocina Mexicana برای همه کسانی که نیاز به مدیریت رژیم غذایی خود بدون رها کردن غذاهایی که دوست دارند، حیاتی است.

کتاب-آشپزی-غذاهای-مکزیکی

منابع:

https://books.google.fr/books/about/Ramsay_in_10.html?id=_RMhEAAAQBAJ&redir_esc=y

https://books.google.fr/books/about/An_Avocado_a_Day.html?id=ot83DwAAQBAJ&redir_esc=y

https://www.google.fr/books/edition/Italian_Cooking_School_Pizza/1b1SrgEACAAJ?hl=en

https://www.google.fr/books/edition/The_Complete_Guide_to_Sushi_and_Sashimi/_wdargEACAAJ?hl=en

https://www.google.fr/books/edition/MasterChef_Street_Food_of_the_World/6vpQDQAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

https://www.google.fr/books/edition/Scandinavia/9RSjzgEACAAJ?hl=en

https://www.google.fr/books/edition/The_Blue_Ducks_Real_Food/-K9mCgAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

https://www.google.fr/books/edition/Australian_Women_s_Weekly_Mediterranean/P-MbEAAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

https://www.google.fr/books/edition/Deleites_de_la_Cocina_Mexicana/KWzKAgAAQBAJ?hl=en&gbpv=0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *