مجله کیت لاین

فر ریلی پیتزا لینکلن
دسته بندی ها : آموزش

چگونه فر پیتزای ریلی لینکلن خود را تعمیر و نگهداری کنیم؟

یک فر پیتزا ستون فقرات هر پیتزا فروشی است که یک پیتزای خوشمزه تولید می کند. تا عملکرد شما را در یک سطح ایده آل نگه دارد. اگر فر پیتزا شما خراب شود، در حین حل مشکل آن، ممکن است سود روزانه شما کاهش یابد. در زیر، ما چند مشکل و گزینه های عیب یابی برای فر ریلی پیتزا لینکلن شما را فهرست میکنیم تا در صورت لزوم از آنها بهره ببرید. اگرچه می‌توانید برخی از مشکلات را بدون کمک متخصص برطرف کنید، یک تکنسین ماهر باید تعویض قطعات و تست‌های ولتاژ بعد از آن را انجام دهد. اگر فر لینکلن خود را اجاره می‌کنید، با یک نماینده فروش تماس بگیرید تا مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری آن را برای شما شرح دهد.

فر ریلی پیتزا لینکلن دو عدد روی هم

فر داغ نمی‌شود

اگر فِر لینکلن شما به دمای مناسب نمیرسد، یا دمای آن را ثابت نگه نمی‌دارد، مطمئن شوید که ابتدا آن را روی دمای صحیح تنظیم کرده اید. تداوم مشکلات گرمایشی به یک قطعه خراب یا مشکلات بزرگتر در تجهیزات شما اشاره دارد. اگر قطعه ای نیاز به تعویض دارد، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا هر قسمت الکتریکی را آزمایش کند و قطعه جدید را با خیال راحت نصب کند. در زیر چند دلیل وجود دارد که فر ریلی شما گرم نمی شود:

فر ریلی پیتزا لینکلن بنر داخل مقاله

منبع گاز ضعیف:

مخزن گاز را بررسی کنید، مطمئن شوید که مخزن فر شما گاز کافی برای کارکرد آن دارد.

دریچه گاز (گز ولو – gas valve) بسته است یا بد کار می کند: فر های گازی دارای یک دریچه قطع کننده دستی هستند که باید برای عملکرد فر باز بماند. مطمئن شوید که موقعیت سوپاپ دریچه گاز باز است، سپس اتصال به خط گاز را برای اطمینان از سالم بودن بررسی کنید.

فن معیوب : فن خنک کننده را با استفاده از مراحل بخش «فن کار نمی کند» عیب یابی کنید.

خرابی ترموستات: ابتدا ولتاژ ترموستات را بررسی کنید، سپس ترمینال ها را برای سوراخ خروجی گاز بررسی کنید. اگر ترمینال ها باز هستند، آنها را ببندید و فر را تست کنید تا ببینید آیا ترموستات و جعبه کنترل به سطح حرارتی مناسب میرسد و حفظ می شوند. اگر نه، محل قرارگیری لامپ مویرگی (حباب مویین: این اصطلاح به یک قسمت کوچک و حساس در برخی از ابزارهای اندازه‌گیری، مانند ترموستات‌ها و فشارسنج‌ها، اشاره دارد.) را آزمایش کنید یا ترموستات را تعویض کنید.

موتور دمنده معیوب (motor blower-موتور بلاور): ولتاژ را تست کنید، سپس با یک برقکار تماس بگیرید تا اتصال باز، اتصال کوتاه یا سیم ارت را بررسی کند. برق را قطع کنید و موتور را بچرخانید تا مطمئن شوید که موتور قفل نیست.

ترانسفورماتور معیوب: ولتاژ ترانسفورماتورهای اولیه و ثانویه را بررسی کنید. اگر ولتاژ وجود ندارد، ترانسفورماتور مشعل را تعویض کنید.

معیوب بودن کنترل های جرقه زن (ایگنیشن): با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا کنترل های احتراق را تست و تعویض کنید.

فر پیتزا لینکلن

فن کار نمی کند

فن از داغ شدن بیش از حد فر جلوگیری می کند، بنابراین خرابی فن می تواند منجر به مشکلات مهم دیگری در تجهیزات شما شود. ابتدا فن فر خود را کاملاً تمیز کنید و هر گونه زباله را از آن جدا کنید. اگر فن همچنان کار نمی کند، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا نواحی زیر را بررسی کند:

منبع تغذیه ضعیف: قطع کننده های مدار را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را مجدد را اندازی کنید. اطمینان حاصل کنید که دو شاخه سیم برق به طور کامل به پریز متصل باشد. اگر مشکلات همچنان وجود داشت، توان ورودی را اندازه بگیرید و یا با یک متخصص تماس بگیرید.

فیوز و جا فیوزی معیوب: فیوزها و جا فیوزهای خود را بررسی کنید و آنها را با فیوزهای جدید تعویض کنید.

ترموستات معیوب: ابتدا ولتاژ ترموستات را بررسی کنید، سپس ترمینال های جعبه کنترل را بررسی کنید. اگر ترمینال ها باز هستند، آنها را ببندید و فر را تست کنید تا ببینید آیا ترموستات و جعبه کنترل به سطوح مناسب رسیده و حفظ می شوند. اگر نه، ترموستات را تعویض کنید.

سوئیچ برق (کلید پاور) معیوب: ترمینال های سوئیچ را بررسی کنید و در صورت لزوم کلید را تعویض کنید.

موتور نا کار آمد: ولتاژ موتور را بررسی کنید، سپس موتور را خاموش کنید و با یک برقکار تماس بگیرید تا باز بودن، شورت یا زمین هایی را که می تواند بر ولتاژ تأثیر بگذارد بررسی کند. تیغه فن را بچرخانید تا مطمئن شوید که روتور باز است.

خازن اتصال کوتاه: قبل از آزمایش خازن، شارژ ذخیره شده را تخلیه کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود. سپس، آن را برای شورت یا زمینه بررسی کنید.

جعبه کنترل خنک نمیشود

اگر جعبه کنترل شما بیش از حد گرم می شود، نقص ممکن است به دلیل یکی از این مسائل ایجاد شود. فراموش نکنید که برای تعویض قطعات شکسته با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید.

منبع تغذیه ضعیف: کلیدهای مدار را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را مجدداً تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم برق به طور کامل وصل شده است. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، برق ورودی را اندازه بگیرید و با متخصصان تماس بگیرید.

سوئیچ برق (کلید پاور) معیوب: ترمینال های سوئیچ را بررسی کنید و در صورت لزوم کلید را تعویض کنید.

خرابی فن خنک کننده (کولینگ فن): ولتاژ فن را بررسی کنید، سپس فن را خاموش کنید و روتر قفل شده را بررسی کنید. اگر همچنان خراب است، فن را با استفاده از مراحل ذکر شده قبلی عیب یابی کنید.

فر ریلی پیتزا چند طبقه لینکلن

شعله روشن نمی‌ماند

فر‌هایی که با گاز کار می‌کنند، غذا را با شعله گاز گرم میکند و می‌پزد. اگر شعله روشن نمی شود یا به طور مکرر سوسو نمی زند، در اینجا چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد:

ایگنیتور یا ایگنیشن کنترل: برای آزمایش و تعویض کنترل های احتراق با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید.

منبع تغذیه ضعیف: کلیدهای مدار را ریسِت (Reset) کنید و مطمئن شوید که فر به درستی متصل است.

سنسور شعله (فلیم سنسور – flame sensor) ناکارآمد: سنسور شعله را کاملا تمیز کنید، سپس دوباره امتحان کنید. اگر شعله همچنان خاموش می شود، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا آن را زمین و تعمیر کند.

بنر فر ریلی پیتزا داخل مقاله

شعله کم است و شعله اصلی کار نمیکند

اگر شعله اصلی فر اتصال دهنده لینکلن شما مشتعل نمی شود، بررسی کنید که دکمه تنظیم دما در موقعیت صحیح قرار دارد. سپس با بررسی موارد زیر با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد:

ترانسفورماتور خراب: ولتاژ ترانسفورماتور اولیه و ثانویه را بررسی کنید. اگر ولتاژ وجود ندارد، ترانسفورماتور کنترل را تعویض کنید.

ترموکوپل قطع شده: بررسی کنید که ترموکوپل به درستی به کنترل فر وصل باشد. اگر وصل است اما همچنان خراب است، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا ترموکوپل را آزمایش کند.

شیر تنظیم دما معیوب: اطمینان حاصل کنید که شیر به درستی باز و بسته می شود، سپس با یک برقکار تماس بگیرید تا باز بودن یا اتصال کوتاه در سیم پیچ کار را بررسی کند. در صورت لزوم شیر را تعویض کنید.

خرابی کنترل فر: اگر ولتاژ یا باز خوانی در صفحه کنترل وجود ندارد، با یک تکنسین مجاز برای تعویض کنترل فر تماس بگیرید.

موتور فر ریلی پیتزا لینکلن

گرمایش متناوب

فن خنک کننده و موتور دمنده مشعل فر لینکلن شما دارای حفاظت حرارتی داخلی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و اضافه بار ناشی از دما هستند. اگر این محافظت به خطر بیفتد، می تواند گیر کند و باعث گرم شدن متناوب شوند. برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

فشار بیش از حد روی فن: فر را خاموش کنید و به آن زمان دهید تا خنک شود. اطمینان حاصل کنید که فر دارای تهویه کافی است و برای جلوگیری از آسیب، فن را کاملا تمیز کنید.

فشار بیش از حد روی موتور: فر را خاموش کنید، موتور را خنک کنید، سپس محافظ حرارتی داخلی را برای آسیب بررسی کنید. برای تهویه بیشتر فر را از دیوار دور کنید و موتور را تمیز کنید. اگر موتور همچنان خراب است، مطمئن شوید که قفل نشده باشد.

زنجیر کانوایر کار نمی کند

زنجیر کانوایر یا (ریل) روی فر غذا را در داخل محفظه حرکت می دهد تا مطمئن شود که به درستی پخته می شود. بسیاری از مشکلاتی که باعث خرابی زنجیر کانوایر می شود، برقی است. بنابراین با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا با خیال راحت آنها را برطرف کنند. اگر زنجیر کانوایر شما کار نمی کند، نقاط زیر را بررسی کنید:

منبع تغذیه ضعیف: قطع کننده های مدار را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را دوباره تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم برق به پریز متصل است. اگر مشکلات همچنان وجود دارد، توان ورودی را اندازه بگیرید و با متخصصان تماس بگیرید.

فیوزهای معیوب: فیوزهای خود را بررسی کنید و با فیوزهای جدید تعویض کنید.

سوئیچ کنترل یا ترانسفورماتور(transformer) معیوب: مطمئن شوید که ترمینال های سوئیچ پیوسته هستند و در صورت لزوم کلید را تعویض کنید. ولتاژ ترانسفورماتورهای اولیه و ثانویه را بررسی کنید. اگر ولتاژ وجود ندارد، ترانسفورماتور کنترل را تعویض کنید.

خرابی موتور زنجیر کانوایر : ولتاژ منبع تغذیه موتور زنجیر کانوایر را تست کنید. برای انجام تست ها و تعویض موتور زنجیر کانوایر با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید.

خازن معیوب: قبل از آزمایش خازن، شارژ ذخیره شده را تخلیه کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری کنید. سپس، با یک برقکار تماس بگیرید تا آن را برای اتصال کوتاه یا اتصال ارت بررسی کند.

خرابی کنترل فر: اگر ولتاژ یا توانایی خواندن در دستگاه و در صفحه کنترل وجود ندارد، با یک تکنسین مجاز برای تعویض کنترل فر تماس بگیرید.

موتور زنجیر کانوایر کار می کند، اما نمایشگر سرعت ندارد

نقص در نمایشگر سرعت باعث ایجاد پیام “Belt Jam” (یک خطا برای زنجیر کانوایر ) روی صفحه نمایش می شود. موارد زیر را برای تشخیص مشکل بررسی کنید:

خرابی کنترل فر: اگر ولتاژ یا بازخوانی (read-out) در صفحه کنترل وجود ندارد، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا کنترل فر را تعویض کند.

خرابی موتور زنجیر کانوایر : برای آزمایش فرکانس خروجی از سنسور جلوه هال (hall-effect sensor) با یک تکنسین تماس بگیرید. اگر فر به خوانایی صحیح نرسید، موتور را حتما باید تعویض کنید.

نمایشگر لمسی فر ریلی پیتزا

نمایشگر زمان و دما نادرست عمل میکند:

در حالی که نمایشگر زمان و دما نادرست و بی اهمیت به نظر می رسد، این مشکلات منجر به حمل نادرست غذا و خراب شدن غذا می شود. علاوه بر این، آنها می توانند به مشکلات بزرگتری در مورد مکانیسم های داخلی فر شما اشاره کنند. اگر صفحه نمایش شما خراب است، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا تجهیزات شما دوباره کار کند.

نمایشگر دما نادرست عمل میکند

دو دلیل احتمالی برای نمایش دمای نادرست در فر لینکلن شما وجود دارد:

فر نیاز به تنظیم یا راه اندازی مجدد دارد: اگر با ظاهر شدن یک عدد خاص با اعداد چرخشی مواجه شدید یا به صورت اتفاقی قفل شد، کلید اصلی فن را به مدت ۱۵ ثانیه خاموش کنید. اگر این کار تاثیر نداشت ، با شرکت برق محلی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که نیروی کافی در محل خود دارید.

ترمیستور (سنسور حرارتی – thermistor ) یا پراب ترموکوپل (thermocouple probe) معیوب: برای تست، تعمیر یا تعویض این قطعات با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید.

نمایش زمان نادرست عمل میکند

نمایش زمان نادرست می تواند به دلیل یکی از مشکلات اساسی زیر ایجاد شود:

موتور محرک زنجیر کانوایر گیر کرده: کلید زنجیر کانوایر را خاموش کنید تا دستگاه تنظیم مجدد شود، سپس ۱۰ تا ۱۵ ثانیه صبر کنید و زنجیر کانوایر را دوباره راه اندازی کنید. اگر موتور همچنان گیر کرده است، کنترل استپر موتور را تعویض کنید.

آهنربا درایو آسیب ببیند: آهنربای درایو را از نظر آسیب بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

نقص عملکرد سنسور هال (Hall-effect sensor): اگر صفحه نمایش (“–:–“) را نشان می دهد. بررسی کنید که سنسور هال (Hall-effect sensor) به درستی متصل باشد. در صورت لزوم سنسور را تعویض کنید.

فر پیتزا ریلی لینکلن دو طبقه

عدم نمایش زمان و دما

اگر فر پیتزای لینکلن شما زمان یا دما را به هیچ وجه نمایش نمی دهد، احتمالاً خرابی مشکل برقی است. موارد زیر را بررسی کنید و برای رفع هر گونه مشکل الکتریکی با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید.

منبع تغذیه ضعیف کار میکند: کلیدهای مدار را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را مجدداً تنظیم (reset) کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم برق به پریز متصل است. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، توان ورودی را اندازه بگیرید و با متخصصان تماس بگیرید.

روشنایی ضعیف صفحه نمایش: اگر صفحه نمایش روشن نمی شود، با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا سیم کشی و قدرت فر را بررسی کند.


منابع: webstaurantstore

تحقیق، ترجمه و تدوین: علیرضا فرهمند

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *