مجله کیت لاین

صدمات احتمالی در رستوران
دسته بندی ها : آموزش

مهم نیست چه نوع کانسپت رستورانی را در اختیار دارید، پیش گیری صدمات در محیط مهم ترین جنبه است زیرا کارکنان شما در معرض خطر برخی از انواع آسیب ها هستند. نه تنها کارمندان شما در معرض آسیب های فیزیکی هستند، بلکه شما در معرض خطر پرداخت هزینه های مالی بیشتر برای جبران خسارت قرار دارید. پیش بینی و پیشگیری مشکلات احتمالی بهترین روش برای مقابله با جراحات در محل کار است.

مهم نیست چه نوع کانسپت رستورانی را در اختیار دارید، پیشگیری صدمات در محیط مهم ترین جنبه است زیرا کارکنان شما در معرض خطر برخی از انواع آسیب ها هستند. نه تنها کارمندان شما در معرض آسیب های فیزیکی هستند، بلکه شما در معرض خطر پرداخت هزینه های مالی بیشتر برای جبران خسارت قرار دارید. پیش بینی و پیشگیری صدمات و مشکلات احتمالی بهترین روش برای مقابله با جراحات در محل کار است.

برش


بریدن، خرد کردن، پوست کندن مواد اولیه جهت آماده سازی و کارهایی از این قبیل، از عوامل جدایی ناپذیر محیط کار رستوران هاست. شما باید به درستی کارگران خود را در مورد ایمنی محیط کار آشپزخانه و اینکه در شرایط اضطراری چه کاری باید انجام دهند آموزش دهید. فضای آماده سازی غذا باید دور از حواس پرتی و آشفتگی محیطی باشد.

لیز خوردن و افتادن

 

با توجه به اهمیت سرعت سرویس دهی غذا در یک رستوران، کارمندان بیشتر مستعد لیز خوردن و افتادن هستند. دویدن در محیط آشپزخانه بمنظور سرعت دهی عملی اجتناب ناپذیر است. همه ی لکه ها و چکه های حاصل از روغن و غذا باید بلافاصله تمیز شوند تا موجب لیز خوردن کارکنان نشوند. جدا کردن قسمت آماده سازی در آشپزخانه و قسمت سالن می تواند تمیز کردن سریع لکه ها را آسان تر کند. کلیه کارمندان باید ملزم به پوشیدن کفش های بدون لغزش و ضد سُر باشند و کفپوش های بدون لغزش باید در جلوی سینک ها، خطوط پخت، آشپزی و …… قرار بگیرند.

سوختگی

 

کارگران یک رستوران به دلیل شرایط محیطی که در آن کار می کنند و اهمیت سرعت کار کردن، ناخودآگاه در معرض خطر سوختگی قرار دارند. کلیه کارگران آشپزخانه که با تجهیزات گرم کار می کنند باید از تجهیزات محافظ استفاده کنند. برای جلوگیری از نقص و آسیب دیدگی احتمالی، باید کلیه تجهیزات، به ویژه تجهیزات گرم مرتباً سرویس شوند.

یکی از قدم ها برای پیش گیری صدمات آموزش کارمندان در هر محیط کار ضروری است، خصوصاً در یک رستوران جبران خسارت کارگران می تواند نجومی باشد، شما همچنین نمیخواهید که نیروی کار شما مجروح شده و یا از آسیب های احتمالی حین انجام کار وحشت داشته باشد.

 

بیشتر مطالعه کنید : نظافت رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *