مجله کیت لاین

دسته بندی ها : معرفی لوازم آشپزخانه

انواع ادویه پاش و ادویه ساب های استیل و چوبی مانند ظروف غذا خوری دارای تنوع می باشد. نمک پاش و فلفل پاش باید طوری طراحی شوند که مقرون به صرفه و دارای…

ادویه پاش و ادویه ساب ها مانند ظروف غذا خوری دارای تنوع می باشند. هیچ مجموعه ظروفی بدون نمکپاش و فلفل پاش کامل نیست، پادشاه و ملکه میزهای غذاخوری؛ نمکدان و فلفل پاش هستند و آشپزی بدون ادویه پاش ها سخت خواهد شد پس با اطلاعات کافی گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

تفاوت بین نمک پاش و فلفل پاش چیست؟

ادویه پاش نمک و فلفل باید طوری طراحی شوند که مقرون به صرفه و دارای قدرت پاشیدن باشند و باید از موادی ساخته شوند که با سایر وسایل موجود بر روی میز هماهنگی داشته باشند.

ادویه پاش ها جنس های مختلفی از جمله استیل، چوبی، پلی کربنات و چینی دارد که باعث تنوع این محصول شده است.

چگونه ادویه پاش نمک و  ادویه پاش فلفل را از هم تشخیص دهیم:

بر روی برخی از ادویه پاش ها حروف “S” یا “P”حک شده که نشان می دهد مربوط به کدام یک است. ولی در مورد بقیه ادویه جات کار به این سادگی نیست. وقتی در مورد ادویه پاش ها مطمئن نیستید سوراخهای بالای ادویه پاش را چک کنید.

در ایالات متحده ادویه پاش نمک به طور سنتی برای مصرف کمتر نمک، دارای سوراخ های کمتری هستند و همچنین میتوان از ادویه پاش ها با سری قابل تنظیم استفاده کرد تا محتویات آن به یکباره خالی نشود. در نقاط دیگر ممکن است سوراخ های ادویه پاش نمک نسبت به ادویه پاش فلفل بیشتر باشد.

چرا در نمک پاش ها از دانه های برنج استفاده می کنند؟

 در شرایط هوایی مرطوب، نمک آب را از طریق هوا جذب می کند، در نتیجه نمک جمع و فشرده می گردد. با افزودن دانه های برنج به ادویه پاش، دانه ها باعث جذب نم و رطوبت می شوند و باعث روان شدن نمک از ادویه پاش می شوند.

ادویه ساب نمک و فلفل

برای آسیاب کردن نمک و فلفل، ادویه ساب ها کار را آسان کرده اند.

چگونه از ادویه ساب های فلفل و نمک استفاده کنیم؟

۱- آن را از دانه های درشت فلفل و یا نمک پر کنید. مطمئن باشید که این دستگاه مخصوص آسیاب و پخش فلفل و نمک طراحی شده باشد چرا که آسیاب های فلفل نباید برای پخش نمک و یا بر عکس به کار روند.

۲- دانه ها را به اندازه بافت مدنظر آسیاب کنید. اندازه پودرها به درجه سفت کردن و شل کردن دسته بالای آسیاب بستگی دارد، باید دید سلیقه مشتری چگونه است.

روش استفاده از انواع ادویه پاش و ادویه ساب

۱- ادویه ساب را بالاتر از ظرف غذا طوری نگه داشته که می خواهید ادویه بپاشید.

۲- قسمت بالایی را با دست دیگرتان بپیچانید، همچنان که در حال چرخاندن هستید دانه های پودر شده از آن خارج می شود.

ادویه ساب

روش پر کردن 

۱- درب آن را جهت  خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.

۲- بعد از برداشتن درب  و دسترسی به محفظه ادویه، قسمت بالایی آسیاب را بردارید.

۳- سه چهارم محفظه را پر کنید سپس درب آن را ببندید. پر کردن این میزان سطح محفظه باعث می شود تعداد چرخش کمتری اعمال شود و عمل آسیاب راحت تر صورت گیرد. فضای اضافی هم کمک می کند تا در شرایط رطوبت عمل چرخاندن آسانتر انجام شود.

ادویه ساب

جنس انواع ادویه ساب ها

مکانیسم های ادویه ساب در اشکال پلاستیکی، چوبی و یا مواد سرامیکی موجود می باشد. هر یک از آنها مزایا و محدودیت هایی دارند مانند اینکه با چه مکانیسمی آسیاب شده باشند و مقاومت و هزینه های آن چگونه باشد.

مدل پلاستیکی

آسیاب کننده های پلاستیکی ارزانترین گزینه محسوب می شود. به خاطر جنس نرمی که دارند زنگ نمی زنند و به مرور زمان هم از بین نمی روند  و برای آسیاب دانه های نمک و فلفل به کار می روند.

مدل استیل

باید گفت که نوع استیل سخت تر و کارآمدتر و طول عمر بیشتری نسبت به پلاستیکی دارد.

مدل سرامیکی

این مدل گرانتر از سایر موارد است. این ادویه ساب ها هرگز زنگ نمی زنند و برای آسیاب کردن کریستال های نمک و دانه های فلفل به کار می روند. حتی بعد از چندین بار استفاده تیغه های آن همچنان تیز باقی میماند. بهترین نوع ادویه ساب ها، نوع سرامیکی آن است.

مدل چوبی

در خصوص جنس این فلفل ساب چوبی باید اشاره کرد؛ تمام بدنه این ادویه ساب از چوب ساخته شده و در برابر ضربات معمولی بسیار مقاوم است. جنس چوب در این وسیله باعث شده، رطوبت به داخل آن نفوذ نکند و ادویه ها برای مدت زمان طولانی سالم بمانند. نکته مهم استفاده از ادویه ساب چوبی طبیعی بودن و شیمیایی نبودن مواد سازنده آن است که علاوه بر حس زیبایی شناختی و برانگیختن حس طبیعت دوستی مخاطب، سلامت تغذیه افراد را نیز تضمین می کند.

مراقبت از ادویه پاش و یا ادویه ساب چوبی

برای تمیز کردن، از یک دستمال مرطوب و یا یک پارچه نرم استفاده کنید. دقت کنید که برای تمیز کردن از الکل، مواد شوینده قوی، ساینده یا هر نوع حلال دیگری استفاده نکنید. هرگز ادویه پاش یا ادویه ساب ها را در آب فرو نبرید و یا در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

به علاوه، اگر بر روی ادویه پاش و ادویه ساب چوبی خود ساییدگی مشاهده کردید می توان آن را با یک کاندیشنر یا نرم کننده چوبی ترمیم کرد. ابتدا ادویه پاش یا ادویه ساب چوبی را تمیز و خشک کنید سپس یک تکه پارچه را به این نرم کننده آغشته کنید و آن را تمیز نمایید. وجود نرم کننده اضافی بر روی یک ادویه پاش یا ادویه ساب چوبی باعث ایجاد چسبندگی و حالت چرب می شود.

از مجاورت ادویه پاش یا ادویه ساب چوبی در مقابل گرما و سرمای زیاد خودداری کنید دمای زیاد باعث آسیب رساندن و تغییر طعم ادویه ها می گردد.

چگونه مانع از فشردگی نمک و فلفل در ادویه ساب ها و ادویه پاش ها شویم؟

۱- ادویه ساب و ادویه پاش خود را به صورت برعکس نگه دارید و از پایین به بالا تکان دهید.
۲- به انتهای ادویه ساب ها و ادویه پاش چندین بار به آرامی ضربه بزنید.
۳- اگر ادویه ها  به راحتی از جای خود تکان نخوردند، احتمالا ادویه ساب یا ادویه پاش شما بیش از حد پر شده و یا در معرض رطوبت قرار گرفته است. ادویه ها را خالی و سپس سه چهارم آن را پر کنید.

مترجم مریم قنبری

مطالعه بیشتر: خرید لیوان رستوران: چه نوع و چند عدد؟

2 پاسخ

  1. ادویه سابهای اتوماتیک که با باطری کار میکنند هم گونه فانتزی این ابزار است.از کارخانه های معروف تولید آن میتوان به پژو اشاره کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *