مجله کیت لاین

کاپوچینو
دسته بندی ها : معرفی لوازم آشپزخانه

تقریباً هر کسی که با قهوه و مشتقات آن آشنایی دارد، می داند که کاپوچینو از اسپرسو ساخته شده است. در واقع، برای تهیه کاپوچینو به اسپرسو…

تقریباً هر کسی که با قهوه و مشتقات آن آشنایی دارد، می داند که کاپوچینو از اسپرسو ساخته شده است. در واقع، برای تهیه کاپوچینو به اسپرسو احتیاج دارید. بنابراین برای تولید کاپوچینو بهترین دانه های قهوه را انتخاب کنید!

برای درست کردن یک فنجان کاپوچینو خوب و تهیه دانه های خوب قهوه نیاز به تکرار و تمرین است. این مقاله  به شما چگونگی دست یافتن به دانه های با کیفیت قهوه برای درست کردن یک کاپوچینو خوشمزه را ارائه می دهد. ولی قبل از شروع به نحوه تهیه کاپوچینو می پردازیم.

روش تهیه کاپوچینو

یک کاپوچینو ایده آل دارای ترکیبات مساوی از اسپرسو، شیر گرم شده و خامه کف شیر می باشد. مقدار آنها مهم نیست بلکه این سه مواد ترکیبی باید به میزان مساوی استفاده شوند.

انواع شیر: مقدارخامه ای که از شیر به دست می آورید بستگی به میزان چربی آن دارد. اگر می خواهید کاپوچینو لطیف و شکل خامه ای داشته باشد، باید از همه مواد موجود در شیر استفاده کنید. اما اگر نسبت به میزان چربی مصرفی تردید دارید، می توانید از شیر کم چرب استفاده کنید. هرچند ممکن است لطافتش را از دست بدهد و شبیه به قهوه فرنچ پرس شود.

یک کاپوچینو خوش طعم و مناسب با ذائقه

یک کاپوچینو خوش طعم  دارای عطر و طعم و بافتی غنی است. طعم قهوه در اسپرسو باید غالب باشد. بهتر است شیرینی کاپوچینو از لاکتوز موجود در خود شیر باشد. با این حال، شما می توانید کاپوچینو را با افزودن قندها و طعم دهنده ها یا مواد افزودنی مجاز شیرین کنید.

ایجاد کف و خامه

تهیه کاپوچینو دارای کف، توسط دستگاه کار آسانی است. کافیست جریان بخار را از لوله بخار داخل ظرف حاوی شیر هدایت کنید و مطمئن شوید که ظرف را به آرامی به سمت بالا و پایین حرکت داده تا فوم ایجاد شده توسط فرآیند بخار فشرده شود. در این مرحله شیر نباید زیاد بجوشد تا کف تولید کند در غیر این صورت اگر شیر بجوشد سطح آن صاف و بدون کف می شود. اگر دستگاه قهوه ساز ندارید نگران نباشید با دست و استفاده از بلندر دستی هم می توان این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه شیر دارای کف آماده شد، می توانید کارتان را ادامه دهید، ابتدا شیر غلیظ و گرم شده را به اسپرسویی که قبلاً درست کرده اید اضافه کنید. سپس از یک قاشق برای انتقال کف شیر به  روی سطح مخلوط شیر گرم شده حاوی اسپرسو استفاده کنید.

دقت کنید که نسبت شیر، کف و اسپرسو به یک اندازه باشد. این کار به تمرین نیاز دارد و اگر برای تهیه آن مصمم هستید انجامش دهید. انجام یک کار هنری بدون زحمت و به آسانی بدست نمی آید.

بهترین دانه های قهوه برای تهیه کاپوچینو

۱- دانه های قهوه Death Wish Organic

این دانه های قهوه، ترکیبی از دانه های قهوه عربیکا و روبوستا است. طبق اعلام شرکتی در شهر نیویورک، این دانه های تیره برشته شده از مزارع ارگانیک مخصوص تجارت تهیه شده اند. اطلاعات مربوط به مکان پرورش، زمان و چگونگی نحوه برشته شدن دانه های قهوه مخصوص کمپانی می باشد.

Death wish بی تردید بهترین دانه های قهوه برای تهیه کاپوچینو می باشد. تلخی طعم اسپرسو باعث شده است که برخی به آن علاقه ای ندارند اما با اضافه شدن شیر و تبدیل شدن به کاپوچینو، این نوشیدنی محبوب می گردد.

طرز تهیه کاپوچینو با این نوع قهوه تضمین می کند که اسپرسو قدرت و طعم خود را طولانی تر از قهوه دمی نگه می دارد.

۲- دانه های قهوه Tow Volcanoes Guatemalan Dark Roast Espresso

این نوع قهوه اسپرسو به صورت دانه های تک و کمیاب از کشور گواتمالا تهیه می شود. این نوع خاص، در ترکیب با دانه های روبوستا و عربیکا  برای تهیه یک قهوه خوشمزه و لطیف به کار می رود. این دانه ها در بسته بندی های مخصوص در خود گواتمالا با عنوان ” بدون گاز” بسته بندی می شوند و تازگی محصول را تضمین می کنند. به غیر از طعم قهوه، می توانید طعم میوه نیز به آن اضافه کنید.

دانه های قهوه Tow Volcanoes مانند دانه های قهوه رست شده تیره می باشند، در این صورت اگر شما اسپرسو غلیظ را ترجیح می دهید بدانید که انتخاب بهتری نسبت به افرادی که نوشیدنی های کم اسید را انتخاب می کنند دارید. همچنین وجود روغن کمتر در این دانه ها هم قابل توجه است. روغن کمتر باعث می شود آسیاب کردن این دانه ها با آسیاب قهوه راحت تر انجام شود و مانع از گرفتگی چرخ ها در حین آسیاب شدن می شود.

علی رغم اینکه این نوع قهوه فقط در یک منطقه می روید و شما نیز علاقمند به قهوه غلیظ و ارزان قیمت هستید death wish می تواند  گزینه انتخابی شما باشد.

۳- دانه های قهوه Verena Street Shot Tower Espresso

اسپرسو verena street shot tower espresso توسط یک کمپانی خانوادگی در آیووای امریکا بِلند گردید. این دانه ها صد در صد عربیکا و منشا آن از آمریکای مرکزی، جنوب آفریقا و اندونزی است. این دانه ها زمانی که تازه هستند در بسته های کوچک رست می شوند. در نتیجه این دانه های نرم و لطیف و درخشان، انتخابی مناسب برای آسیاب شدن می باشد. اسپرسوهایی که از این دانه ها درست می شوند و از طریق تکنولوژی ترکیب شده اند دارای طعم خامه ای عجیبی هستند. این قهوه نوشیدنی لطیف طعم مطبوعی از عطر میوه ای، دودی و شکلاتی را در خود دارد.

مانند اکثر رست های تیره، این نوشیدنی دارای اسید کمتری است و مناسب برای افرادی که رژیم غذایی دارند. مصرف این قهوه برای علاقمندان به قهوه غلیظ و و کمی سبک توصیه می شود. مورد دیگر مربوط به روغن نسبتاً زیاد دانه های قهوه است. این روغن  بر روی طعم تأثیر نمی گذارد، اما ممکن است چرخ آسیاب را از بین ببرد. محصول نسبتا متوسطی است و نسبت به قهوه death wash  ارزان تر است.

۴- دانه های قهوه Starbucks Espresso Dark Roast Coffee Beans

دانه های قهوه Starbucks Espresso Dark Roast به صورت ویژه ساخته شده تا اسپرسوهای خوش طعم که به خاطر همین معروف هستند را به شما تقدیم کند. این کاپوچینو به طعم شیرین کارامل شباهت دارد.

منبع آنها از کشورهایی در آمریکای لاتین، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا است که ارزان تر از قهوه Verena Street’s Shot Tower می باشد.

۵- دانه های قهوه Jo Espresso

دانه های این نوع قهوه از نوع عربیکای خالص است. طبق برآورد یک شرکت آمریکایی دو درصد این دانه ها از تاپ ترین کشورهای در حال رشد تهیه می شوند.

قهوه ساز صنعتی اجازه ندارد هیچ طعم دیگری به آن اضافه کند، کاپوچینو ساخته شده از این اسپرسو دارای یک خامه غنی است با طعم نرم شکلاتی.

Jo Espresso درمقایسه با دانه های Starbucks Espresso بسیار مقرون به صرفه است.

لذت خوردن یک کاپوچینوی خوش طعم از دانه های قهوه، شیر و دستگاه اسپرسو شروع می شود. دانه های قهوه به عنوان یک ترکیب همیشگی طعم اصلی نوشیدنی را تعیین می کنند بنابراین انتخاب بهترین دانه ها برای تهیه یک کاپوچینوی خوش طعم مهم ترین گزینه است.

مترجم مریم قنبری

مطالعه بیشتر: روش تهیه قهوه با کمکس چگونه است؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *