مجله کیت لاین

گیاهخواری
دسته بندی ها : حرف نو

وگانیسم یا گیاهخواری یک ترند در حال رشد  است. بسیاری تصور می کردند که گیاهخواری فقط یک پدیده زود گذر است و به سرعت محو می شود. گرچه روند فعلی نشان می دهد که گیاهخواری در حال تبدیل شدن به یک رژیم غذایی است که افراد طولانی مدت آن را دنبال می کنند، هر چند با سرعت رشد بالایی برخوردار­نمی­باشد.

وگانیسم یا گیاهخواری یک ترند در حال رشد  است. بسیاری تصور می کردند که گیاهخواری فقط یک پدیده زود گذر است و به سرعت محو می شود. گرچه روند فعلی نشان می دهد که گیاهخواری در حال تبدیل شدن به یک رژیم غذایی است که افراد طولانی مدت آن را دنبال می کنند، هر چند با سرعت رشد بالایی برخوردار­ نمی­باشد. روند رو به رشد وگان این بخش مجله کیت لاین آورده شده است: 

محصولات وگان بدون لبنیات

محصولات گیاهی بدون لبنیات ابتدا با تهیه شیربادام و شیرسویا شروع شد و در حال حاضر تعداد این گزینه­های گیاهی افزایش یافته و انواع مختلف آن در کنار پنیرهای گیاهی و کره قرار می­گیرند.

شرکت های غذایی و تازه وارد در صنایع غذایی و آشامیدنی در حال سرمایه گذاری و آزمایش کانسپت جدید مانند بستنی وگان و شکلات وگان هستند. وقتی مردم این محصولات را مصرف می کنند و با طعم آن آشنا می شوند انتظار دارند همان طعم خوب را در رستوران هم بچشند.

گیاهان دارای بافت گوشتی

تلاشهایی برای تهیه گوشت گیاهی با طعم گوشت حیوانی برای انواع برگرها و ناگتها توسط صاحبان مشاغل اغذیه و رستوران انجام شده است. روند آماده سازی غذاهای گیاهی را می توان ساده کرد و از کنسرو های سبزیجات مختلف برای سرعت دادن آن هم استفاده نمود. 

بسیاری از شرکتهای مواد غذایی در رابطه با تهیه گوشت گیاهی در داخل کشور سرمایه گذاری کرده اند و یا محصولاتی را تولید کرده­اند. این صنعت در حال حاضر در مرحله رشد و توسعه است. وقتی این محصولات در اختیار مردم قرار بگیرد، قطعا اختلالی در صنایع غذایی و آشامیدنی ایجاد می شود.

صنایع غذایی و آشامیدنی نیاز به نوآوری دارد

رستوران، کافه، خدمات پذیرایی و هتل ها برای جذب و جلب رضایت مشتریان  نیاز به نوآوری دارند.

میلنیالها Millennial یا علاقمندان به محیط زیست  نسبت به سلامت و محیط زیست ابراز نگرانی می کنند. آنها گروهی از جمعیت هستند که برای حفاظت از محیط زیست و سلامتی خود، رژیم غذایی گیاهی را انتخاب می کنند. آنها وعده های غذایی گیاهی را با مواد جالب و تکنیک های دلپذیر پخت و پز می کنند. این افراد خواستار کیفیت، خلاقیت و تنوع در انتخاب وعده های غذایی و منوی رستوران هستند. بنابراین ایجاد خلاقیت و نوآوری برای رستورانهای وگان ضرورت دارد.

محصولات وگان مناسب برای همه

این نوع محصولات صرفا برای افراد گیاهخوار نمی باشد بلکه همه کسانی که در تلاشند گوشت کمتری مصرف کنند تمایل دارند تنوع و نوآوری های جدید را امتحان کنند.

گیاهخواری به عنوان یک کانسپت و مفهوم محیطی

گیاهخوار بودن به حفظ محیط زیست و حیوانات کمک می کند در واقع این گروه نگران دریا، آب و هوا و محیط زیست می باشند.

 افرادی که بیرون از خانه غذا می خورند بیشتر به مسائل مربوط به صنایع غذایی آگاه هستند. آنها خواهان غذاهایی هستند که با محصولات گیاهی ارگانیک و  محلی یا خانگی تهیه شده باشند.

از متخصصانی که در صنایع غذایی و آشامیدنی فعالیت می کنند انتظار می رود غذای مغذی با ویتامین های سالم، طعم های خوشمزه و مورد پسند اکثر افراد تهیه کنند.

به نظر می رسد که گیاهخواری یک پدیده زودگذر نیست بلکه افرادی که این نوع رژیم ها را انتخاب می کنند انتظارات زیادی از رستورانها دارند. متخصصان صنایع غذایی باید وقت بیشتری صرف تقاضای بازار و تامین محصولات و مواد اولیه و رضایت مشتریان بگذارند.

مترجم: مریم قنبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *