مجله کیت لاین

راه اندازی کافی شاپ با کمترین هزینه
دسته بندی ها : آموزش

راه اندازی کافی شاپ اگر آروزی دیرینه شماست، اما پول زیادی ندارید نگران نباشد چرا که با هزینه های کمتر نیز می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

راه اندازی کافی شاپ اگر آروزی دیرینه شماست، اما پول زیادی ندارید نگران نباشد چرا که با هزینه های کمتر نیز می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

ایده هایی برای انجام این کار به شما معرفی می کنیم:

  • یک کسب و کار آنلاین فروش قهوه راه اندازی کنید
  • قهوه فروشی سیار باز کنید
  • کافی شاپ سیار باز کنید
  • فروش قهوه به کمک سایر مشاغل
  • ارائه و فروش قهوه از طریف پنجره ماشین drive-thru

راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری دارد مخصوصا راهاندازی یک کافی شاپ. اما راههایی هم برای شروع با هزینه و سرمایه گذاری کم وجود دارد که در مجله کیت لاین در مقاله زیر به این موضوع خواهیم پرداخت.

شروع کار                                                                                        

شروع کار سخت ترین قسمت کار است شروع یک کار بزرگ مانند آن است که دانه کوچکی را کاشته اید و منتظر می مانید تا به خوبی رشد کند. شاید تصور داشتن یک کافه خوب و موفق به دلیل نداشتن سرمایه کافی به صورت رویا بماند ولی جای نگرانی نیست شما می توانید از جای کوچک و کم هزینه شروع و سرمایه تان را پس انداز کنید تا بتوانید کافه مورد دلخواهتان را باز کنید.

زمان کافی برای ارتقای کارتان خواهید داشت با تجربیاتی که از کسب و کار کوچکتان به دست آوردید می توانید در پیشرفت کارتان بهره مند شوید.

تجربه چیزی است که جز با انجام آن به دست نمی آید. انجام یک کسب و کار کوچک در میان مردم به شما این تجربه را می دهد که ذائقه مردم آن منطقه چگونه است و به چه نوشیدنی هایی علاقمندند. می توانید وضعیت و طعم آب آن منطقه و موقعیت مکانی که امکان تردد و ترافیک مردم است را بهتر شناسایی کنید. مشاغل کوچک استرس و نگرانی کمتری به همراه دارد و با ارایه یک برنامه ریزی خوب و کسب تجربه کافی می توانید به رویاهایتان برسید.

حال به روشهای کم هزینه برای راه اندازی کافی شاپ مروری می اندازیم.

 فروش آنلاین قهوه

ارزانترین روش برای شروع یک کسب و کار است. بیشترین هزینه صرف زمان و وقت است نه پول. باید قبل از هرچیز یک برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. برای فروش و معرفی محصول به بازار نیاز به ایده خوبی دارید و باید در ارائه خدمات به مشتری از جمله وقت شناس بودن، تأمین نیاز و خواسته های مشتری و قیمت گذاری رقابتی منعطف باشیدقرار نیست حتما فروشگاهی وجود داشته باشد که قهوه تازه تهیه شده را به مشتری تحویل دهید. دانه و پودر قهوه بسته بندی شده و سایر محصولات را می توانید به همراه قهوه بفروشید. اگر هم خلاق باشید می توانید خدمات تحویل قهوه را به صورت آنلاین انجام دهید. خرید آنلاین برای مشتری وقت کمتری می گیرد. با این کار برند خود را می توانید در بین مردم معرفی کنید و آنها را با محصولات خود آشنا کنید. سپس بعد از اینکه آمادگی کامل کسب کردید مکان را انتخاب و کافه خود را راه اندازی کنید. مشتریهایی که قبلا با برند و محصولتان آشنا بودند ترجیح می دهند حضوری هم محصولات را تجربه کنند. شبکه های اجتماعی و خط آنلاین را حفظ و فعال نگه دارید تا کسب درآمدتان ادامه پیدا کند.

راه اندازی کیوسک یا چرخ دستی

هزینه یک کیوسک کافه بیشتر از شروع کار بصورت آنلاین است ولی بسیار ارزان قیمت و کم هزینه است. این کافه ها با هزینه های مختلف سرمایه گذاری می شوند. البته این هزینه ها برای یکبار شروع اولیه ضروری است بعد از آن فقط هزینه لوازم مصرفی را پرداخت می کنید. اگر یک موقعیت مکانی مناسبی را انتخاب کرده باشید و تردد هم زیاد باشد امکان فروش بالایی خواهید داشت. مکانهایی چون دانشگاهها، مراکز خرید، تئاتر، محل برگزاری ایونتها، مراکز فنی و کاری، استادیومهای بزرگ، بیمارستانها، فرودگاه ها، ایستگاههای قطار و مراکز سرگرمی خانوادگی.

برای شروع کار لازم است تا مجوزهای دولتی را برای استقرار در آن مکانها دریافت کنید.

 فقط در هنگام انتخاب مکان، حتماً تحقیق لازم را داشته باشید. به طور منظم و با دقت کارهایتان را پیش ببرید تا مشکلی در کار برایتان پیش نیاید.

کافی شاپ سیار راه اندازی کنید

مشاغل کافی شاپ سیار بسیار متفاوت از یکدیگر به نظر می رسند. در این کار می توانید فقط یک دستگاه اسپرسوساز قابل حمل و سطل های نگهداری پلاستیک پر از مواد و ظروف مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی به همراه داشته باشید. امکانات خود را در وسایل نقلیه قرار داده و آنها را در فضای پیشخوان یا میز مرتب بچینید.

 این نوع کافی شاپهای سیار در کنار سایر مشاغل محلی مانند سیگار فروشی، کتاب فروشی، مکان بازی کودکان و یا تعمیرگاه های ماشین فعالیت می کنند. آنها به شما اجازه می دهند تا در زمانهای مشخص شده فعالیت نمایید.

توافق نامه ها متفاوت خواهد بود. ممکن است شغلتان در کنار شغل بقیه کمکی به آنها باشد. بنابراین بابت استفاده از فضای آنها از شما چیزی دریافت نمی کنند. برخی هم ممکن است بخاطر در اختیار قرار دادن مکان از شما اجاره ای هم دریافت کنند ولی باید مبلغ اجاره در ازای درآمد کمتر و به صرفه باشد.

کافی شاپ سیار دیگری با مضمون فودتراک وجود دارد که هزینه آن بیشتر از دو کافه سیار بالاست.

باید هزینه کامیون، تجهیزات و مجوزهای لازم برای تهیه و سایر لوازم را در نظر بگیرید. همچنین بستگی به حجم کارتان می توانید یک نیروی کار استخدام کنید و یا خودتان هم به تنهایی اداره کنید. کار کردن در این تراکها آسان است چرا که به راحتی می توانید هرجا که تردد بیشتری است منتقل شوید. باید طبق قوانین آن منطقه اجازه ورود به آن مکان را داشته باشید.

کافی شاپ Piggyback یا همکاری با مشاغل دیگر

ظاهرا گزینه مورد علاقه برای افتتاح کافی شاپ ارزان قیمت است. امکانات زیادی دارد و می توانید به سایر کسب و کارها نیز کمک کنید در حالی که آنها نیز به شما کمک می کنند. چه کسی شرایط برد-برد را دوست ندارد؟ این گزینه باعث صرفه جویی در هزینه،  و پس انداز می شود و برای هر دو طرف سودمند است.

همکاری در کسب و کار به این معناست که کافی شاپ خود را در کنار فروشگاه دیگری مستقر کنید که هر دو کسب و کار مشتری جذب می کند. بنابراین این کار می تواند برای هر دو طرف مفید و سودمند باشد.

این کار می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند زیرا فضای مورد استفاده قبلاً پرداخت شده یا توسط کسب و کار دیگر پرداخت شده است. اصولاً، مشاغل موجود بخشی از فضا را برای فعالیت کافی شاپ در اختیار شما قرار می دهد. از آنجا که فقط از بخشی از ساختمان استفاده می کنید، اجاره شما کمتر از اجاره یک مکان کامل خواهد بود. در کل مزیت قهوه فروشی این است که مردم در همه حال و در همه جا تمایل دارند قهوه میل کنند می توانید با انواع مشاغل همکاری کنید تا ببینید با کدام شغل می توانید رابطه برد-برد داشته باشید.

سعی کنید با صاحبان فروشگاه کتاب، تعمیرگاه ها، فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های موسیقی، سالن های بدن سازی، باغ وحش ، موزه، گالری های هنری، گل فروشی ها، فضای کار مشترک، سالن ها، فروشگاه های خبری، بوتیک ها همکاری کنید.

قهوه را از طریق پنجره ماشین یا کافی شاپ درایو ارائه دهید

پیشنهاد دیگر کافی شاپ درایو است. این فروشگاهها برای ورود و نشستن مشتری مکانی ندارند. می توانید به صورت غرفه در فضای بیرون و ارائه به مشتریانی که داخل ماشین هستند کار کنید. تمام امکانات آن مانند کافی شاپ سیار فود تراکی است با این تفاوت که در یک مکان ثابت کار می کنید.

رمز موفقیت در این کار قرار گرفتن در یک موقعیت مکانی مناسب است. شما باید در یک مسیر شلوغ که رانندگان و یا دانش آموزان و مناطق تجاری و فرهنگی در تردد هستند فعالیت نمایید.

اگر یک غرفه کافی شاپ درایو را اجاره کنید علاوه بر هزینه اجاره و تجهیزات به یک یا دو کارمند حقوق پرداخت کنید.

در مورد ساختمان نگرانی کمتر وجود دارد. هزینه آب و برق کمتری خواهد داشت، از وسایل تمیز کننده کمتری استفاده می کنید و نیازی به نگهداری مواد اولیه دم دست نمی باشد. این یک گزینه کم هزینه در راه اندازی نسبت به سایر کافی شاپهاست.

راه اندازی کافی شاپ با کمترین هزینه
راه اندازی کافی شاپ اگر آروزی شماست، اما پول زیادی ندارید با هزینه های کمتر نیز می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

جمع آوری سرمایه برای راه اندازی کافی شاپ

بنابراین، اکنون می دانید با داشتن پول کم و هزینه کم می توانید صاحب یک کافی شاپ شوید ولی برای اینکه مالک یک کافی شاپ دلخواه شوید سرمایه تان را پس انداز کنید. در اینجا روشهایی را به شما معرفی می کنیم تا بودجه و سرمایه مد نظرتان را جمع آوری کنید.

ابتدا می توانید برای دریافت وام تجاری از یک بانک اقدام کنید. روش مطمئنی است ولی به یاد داشته باشید که وام های بانکی با نرخ بهره همراه است بنابراین بیش از مبلغی که وام گرفته اید بازپرداخت خواهید کرد.

روش دیگر سرمایه گذاری جمعی است. مردم سخاوتمند از ایده های خلاق و پیشرفت جامعه پشتیبانی می کنند می توانید از رسانه های اجتماعی برای حمایت از ایده خود کمک بگیرید و کمک های مالی افراد را جمع آوری و از آن پول برای باز کردن کافی شاپ استفاده کنید و سپس از مردم با هدیه رایگان قهوه، تخفیف یا موارد دیگر تشکر کنید.

و یا اینکه به دنبال یک سرمایه گذار باشید. فردی که پول زیادی دارد و میخواهد از ایده و پشتکار شما حمایت کند برنامه شما را می بیند و از آن پشتیبانی می کند. اغلب اوقات، سرمایه گذار طیق توافق بهره یا بازپرداخت و یا سهم خود را می خواهد.

از آنجاییکه روش های زیادی برای جمع آوری پول برای راه اندازی کافی شاپ وجود دارد گزینه های زیادی هم برای راه اندازی یک کافی شاپ کم هزینه وجود دارد، تهیه بودجه مورد نظر زمان زیادی طول نمی کشد.

بنابراین برای راه اندازی یک کافی شاپ نیازی به سرمایه زیاد نیست. برای افتتاح این نوع مشاغل ایده های بسیار پرسود و کم هزینه ای وجود دارد. می توانید کسب و کارتان را به صورت آنلاین شروع کنید یا یک کافی شاپ سیار باز کنید.

مترجم: مریم قنبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *