مجله کیت لاین

انواع ماگ قهوه - کیت لاین
دسته بندی ها : معرفی لوازم آشپزخانه

نوشیدن قهوه در فنجان لذت بخش است ماگ قهوه در طرحها و جنسهای مختلفی در بازار وجود دارد. از جنس شیشه یا سرامیک. شما چه فنجان یا ماگی را می پسندید؟ آیا می دانستید هر فنجان برای قهوه های مختلف سرو می شود؟ مطلب زیر اطلاعات مربوط به انواع ماگ و فنجان در ابعاد، مزایا و معایب آن را در اختیارتان قرار می دهد.

نوشیدن قهوه در فنجان لذت بخش است ماگ قهوه در طرحها و جنسهای مختلفی در بازار وجود دارد. از جنس شیشه یا سرامیک. شما چه فنجان یا ماگی را می پسندید؟ آیا می دانستید هر فنجان برای قهوه های مختلف سرو می شود؟ مطلب زیر اطلاعات مربوط به انواع ماگ و فنجان در ابعاد، مزایا و معایب آن را در اختیارتان قرار می دهد.

انواع فنجان مرسوم برای سرو قهوه

فنجان اسپرسو ۶۰ میل: فنجان اسپرسو که به فنجان دمیتاس هم معروف است کوچکترین فنجان قهوه است( یک کلمه فرانسوی به معنی نصف فنجان)  فنجانی که پایه آن باریک و لبه آن پهن می باشد. این فنجان باید کوچک باشد تا خامه قهوه در سطح آن پخش و محو نشود و همچنین بلافاصله در دمای هوا زود سرد نشود. همچنین می توان ماکیاتوها را در فنجان  اسپرسو سرو کرد.

فنجان کاپوچینو ۱۸۰ میل: فنجان کاپوچینوی ایتالیا کوچکتر از فنجان قهوه کاپوچینوی استاندارد است. بیشتر فنجان های کاپوچینو مانند فنجان اسپرسو در قسمت پایه باریک و در لبه پهن  می باشند. به جز فنجان کاپوچینو، شات اسپرسو در یک فنجان پایه باریک بیشتر متمرکز می شود. در این فنجان گنبدی شکل امکان تشکیل خامه و کف هم وجود دارد. فنجانهای کاپوچینو باید با نعلبکی ست شوند. قهوه آمریکانو هم می تواند در این فنجانها سرو شود.

خرید ماگ لاته

 

فنجان سفید تخت ۱۶۰ میل: فنجان سفید تخت شبیه فنجان کاپوچینو است، اما اندازه آن کوچکتر و به شکل لاله و در لبه باریک تر است. این ابعاد فنجان باعث می شود که عطر و طعم قهوه به خوبی باقی بماند و دارای بافت صاف و خامه ای شود.

فنجان bol ۱۶۰ میل: این نوع فنجان بدون دسته که از جنس پورسلین و شبیه کاسه است در آن قهوه فرانسه با شیر سرو می شود و موقع نوشیدن مانند سوپ با دو دست نگه داشته می شود.

فنجان قهوه ترک: قهوه ترک در قهوه جوشی به نام ایبریک یا جزوه تهیه می شود و در فنجانهای دمیتاس سرو می شود. البته این نوع فنجان دمیتاس با فنجانی که برای اسپرسو مصرف می شود فرق می کند. قهوه ترک به دلیل روش تهیه نسبت به اسپرسو دمای بالاتری دارد. بنابراین، فنجان قهوه باید بتواند در برابر دما مقاومت کند و با وجود ته نشین شدن قهوه، دمای آن را ثابت نگه دارد. جنس این نوع فنجانها چینی و نسبتا ضخیم می باشد و دما را به خوبی حفظ می کند. با دانستن نکات مربوط به نوشیدن قهوه در هر جای دنیا قهوه مورد علاقه خود را با لذت بنوشید.

 

ماگ قهوه ترک - کیت لاین

 

مدل های متفاوت ماگ قهوه

ماگ قهوه استاندارد ۳۵۰ میل: یک ماگ قهوه استاندارد دارای ابعاد 350 میلی لیتر می باشد. همه علاقمندان به قهوه یک ماگ شخصی دارند که قهوه مورد علاقه شان را در آن میل می کنند.

ماگ کلاسیک: ماگهای کلاسیک برای صرف قهوه در محل کار، منزل و کافی شاپ ساخته شده است. جنس این ماگها از سرامیک، شیشه و یا سنگ می باشد که تقریبا ۸ اونس قهوه را در خود جای می دهد.

ماگ کورتادو ۱۳۵ میل: ماگ کورتادو فرم جدیدی در دنیای قهوه است اولین بار در کافه Blue Bottle Café  لیوانهای گیبرالتار در سانفراسیسکو برای تهیه نوشیدنی قهوه از آن استفاده شد. با تصور اینکه فنجانهای قهوه کوچک هستند باریستاها سرو قهوه را در این نوع لیوانها شروع کردند.

خرید انواع ماگ

 

ماگ لته ۲۲۰ میل: لته را می توان در یک لیوان کاسه ای سرو کرد، اما نوع آن بزرگتر از یک فنجان کاپوچینو است. در این لیوان ریختن شیر گرم بر روی اسپرسو آسانتر است و حتی می توان لته آرت هم تهیه کرد. هرچند، ایتالیایی ها از قدیم هم لته را در لیوان های بلند سرو می کردند. شاید بخاطر جلوه آرت و زیبایی آن از این لیوانهای شیشه ای استفاده می کردند. این نوع لیوانها به باریستا کمک می کند تا به اندازه کافی اسپرسو، شیر و فوم تهیه کند.

ماگ قهوه ایرلندی ۱۳۵ میل: لیوان قهوه ایرلندی برخلاف یک فنجان قهوه استاندارد، دارای پایه برای تماس با دست می باشد. برخی از آنها دارای دسته می باشند این لیوانهای شیشه ای شفاف لایه های زیبای خامه و قهوه را به خوبی نشان می دهد.

 

ماگ قهوه ایرلندی - کیت لاین

 

ماگ قهوه از جنس سرامیک: بیشتر افراد از کافی ماگ سرامیکی در محیط کار یا میز غذا خوری استفاده می کنند. جنس سرامیکی این ماگها را می توان داخل مایکرویو و ماشین ظرفشویی قرار داد و همچنین روی آن را طراحی کرد. گرما را به خوبی حفظ می کند هر چند این نوع ماگها دارای سبک خاصی نبوده و بسیار ساده و سنگین می باشند.

خرید ماگ شیشه ای

ماگ قهوه شیشه ای: کافی ماگهای شیشه ای جلوه زیبایی دارند و تجربه نوشیدنی لذت بخشی برای شما به ارمغان می آورد. اگر از آن دسته افرادی هستید که قهوه را به آرامی میخورید و ممکن است قهوه سرد شود بهتر است از فنجانهای شیشه ای دوجداره جهت حفظ گرما استفاده کنید. شیشه شکننده است و ممکن است با تغییر و شوک دما ناگهان ترک بردارد. لیوانهای ترکیبی برای مقاومت در برابر تغییرات گرما طراحی شده اند. شیشه هایی از جنس بروسیلیکات بسیار بادوام هستند.

 

 

ماگ قهوه از جنس استنلس استیل: ماگ استیل مدت زمان طولانی نوشیدنی را گرم نگه می دارد به همین دلیل است که برای مسافرت از این نوع ماگ استفاده می کنند. این ماگها اغلب گرانقیمت هستند ولی در عوض آپشنهایی مانند دسته و سرپوش دارند.

ماگ قهوه از جنس ملامین: شاید این ماگ زیاد به گوشتان آشنا نباشد ولی از آن به احتمال زیاد استفاده کرده اید این نوع ماگ در اکثر آشپزخانه ها استفاده می شود. به دلیل وزن سبک، استحکام، نشکن بودن و قابل استفاده در ماشین ظرفشویی بسیار در دسترس است.

 

 

فنجان  قهوه چینی: ظروف چینی سنتی قرنهاست مورد توجه همگان است. هر چند زیبایی آن بیشتر از استحکام آن است و در ابعاد کوچک ساخته می شود، بنابراین بعید است مورد پسند شما باشد.

ماگ قهوه سنگی: ماگ های سنگی اغلب دست ساز ،دارای طرحهای مختلف، با دوام، دارای عایق و وزن سنگین هستند این لیوان ها را  می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

خرید انواع ماگ

 ماگ قهوه - کیت لاین

 

ماگ مسافرتی: این ماگها که از جنس استنلس استیل هستند و اغلب ظرفیت ۱۶ اونس قهوه را دارد لیوان مناسبی برای مسافرت می باشد. از آنجاییکه این ماگها بلند هستند بنابراین بهتر است نحوه تهیه قهوه را هم بدانید. این لیوان ها دارای درب و دسته های بزرگ هستند. شستشوی آن آسان است همه ماگهای مسافرتی قابل استفاده در ماشین ظرفشویی نمی باشند.

تامبلر: تامبلر ترکیبی از ماگهای کلاسیک و مسافرتی می باشند و ظاهرشان شبیه ماگهای بزرگ و مانند ماگهای مسافرتی در پوش دارند. از آنجاییکه تامبلر دهانه پهنی دارد نمی توان آن را در نگهدارنده ماشین قرار داد. تامبلرها دارای ابعاد مختلفی می باشد و تا ۲۰ اونس هم ظرفیت دارد. جنس آن استنلس استیل و دارای عایق و مدت زمانی طولانی نوشیدنی را گرم نگه می دارد.

در نهایت باید گفت با توجه به انواع متریال و جنس و سایز فنجانها و بسته به اینکه چگونه قهوه می نوشید آپشن زیادی برای انتخاب دارید. مثلا ماگ از جنس استنلس استیل برای مسافرت و سرامیک برای محل کار و فنجان اسپرسو برای مهمانی. امید است مطالب فوق برای انتخاب شما در نوع فنجان مفید واقع شود.

مترجم: مریم قنبری

خرید ماگ قهوه

 

بیشتر مطالعه کنید: تهیه قهوه با کمکس و چشیدن طعم خاصی از قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *