مجله کیت لاین

غذاهای خیابانی تایلند
دسته بندی ها : بگردیم و بخوریم

در این مقاله قصد داریم شما را با خوراکی‌های خوشمزه و خیابانی تایلند آشنا کنیم. چنانچه قصد مسافرت به تایلند را دارید علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، طبیعت و لذت بردن از این جاذبه‌ها و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم لازم است به بخش هیجانی این سفر که غذاهای خیابانی تایلند است، آشنا شوید.

در این مقاله قصد داریم شما را با خوراکی‌های خوشمزه و خیابانی تایلند آشنا کنیم. چنانچه قصد مسافرت به تایلند را دارید علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، طبیعت و لذت بردن از این جاذبه‌ها و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم لازم است به بخش هیجانی این سفر که غذاهای خیابانی این کشور است، آشنا شوید.

تایلند

تایلند به دلیل توریستی بودن سالانه میزبان توریست‌های بسیاری است به همین دلیل غذاهای با کیفیت و خوشمزه‌ در رستورانها و حتی در خیابانهای آنجا ارائه می‌شود. بنابراین از لذت خوردن غذاهای خیابانی تایلند غافل نشوید. در بیشتر خیابان‌های تایلند مخصوصا” شبها، می‌توانید انواع سالاد، پیش غذا و سوپ با قیمت مناسب میل کنید. با ادامه مطلب زیر با برخی از غذاهای خیابانی تایلند آشنا شوید:

  • پادتای

پادتای یکی از غذاهای ملی و مورد علاقه مردم تایلند و همچنین توریست‌هایی است که به این کشور مسافرت می‌کنند. مواد اصلی این غذا نودل، برنج، و پنیر توفو به همراه میگوی خشک، سس ماهی و تمبر هندی، بادام زمینی ترکیب و تفت داده می‌شوند. می توانید پاد تای را هم در رستوران و هم در دکه‌های خیابانی بخورید.

  • اسپرینگ رول

اسپرینگ رولز یکی دیگر از غذاهای سنتی تایلند است که طعم آن به ذائقه ایرانیها نزدیک است. غذایی با قیمت مناسب و طرز تهیه آسان به این صورت که گوشت میگو را با ادویه و سبزیجات طعم دار کرده و داخل خمیر مخصوص تایلندی پیچیده و سرخ می‌کنند و در نهایت با سس مخصوص سرو می‌شود.

  • گای تاد

گای تاد از غذاهای سنتی مخصوص تایلند به حساب نمی‌آید ولی چون غذای خوشمزه‌ای است در سراسر تایلند طرفدار دارد روش تهیه آن بال یا ران مرغ را با ادویه و آرد برنج آغشته می‌کنند و روی آن سس چیلی می‌ریزند و در کنار برنج سرو می‌کنند.

گای تاد

  • کای جئو

کای جئو نوعی املت و از خوراکیهای خوشمزه تایلند محسوب می‌شود. این غذای خیابانی که قیمت مناسبی نیر دارد در همه جا و در هر زمان می توان سفارش داد. در ترکیبات این غذا تخم مرغ، سبزیجات و سس به کار رفته است. می توانید کای جئو را در کنار برنج و سس ماهی و چیلی میل کنید.

کای جئو

  • کائو نیاو ماموآنگ

از غذاهای خوشمزه و محبوب تایلند که در همه غذاخوریها می‌توانید میل کنید کائو نیاو ماموآنگ است. غذایی که طعم خاص و متفاوتی دارد چرا که برای تهیه آن از شیره نارگیل و برنج استفاده می‌شود. شیره نارگیل در بافت برنج نفوذ می‌کند و بافت نرمی به برنج می‌دهد. در هنگام سرو هم تکه‌های انبه در کنار غذا قرار می‌دهند.

کائو نیاو ماموآنگ

  • هوماک پلا

این غذای مقوی داخل برگ درخت و با حرارت ملایم پخته می‌شود. نحوه پخت و طعم آن نیز جالب است. در تهیه این غذا از ماهی، سبزیجات، کاری، شیره نارگیل، تخم مرغ به عنوان کاستارد استفاده می‌شود.

  • سالاد پاپایا سبز

سالاد پاپایا یکی از سالادهای خوشمزه دنیاست. این سالاد مغذی و خاصیت حاوی پاپایای سبز، گوجه فرنگی، سیر خام، فلفل تازه سبز و قرمز، هویج، لوبیا سبز، تمبر هندی، شکر، نارگیل، سس ماهی، میگوی خشک شده، بادام زمینی و لیموی تازه می‌باشد. برای تهیه این سالاد هویج و پاپایا را رنده کرده و بقیه مواد را در هاون می‌کوبند تا آب مواد با هم ترکیب شود در نهایت تمبر هندی حل شده در آب، شکر، آب لیموی تازه، هویج و پاپایای رنده شده و میگوهای خشک شده را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنند. این سالاد خوشمزه در کنار برنج یا همراه با مرغ، ماهی و گوشت سرو و خوردن آن به شما پیشنهاد می‌شود.

  • سوپ گوای تئو

در تایلند به سوپ گوای تئو می‌گویند که از مخلوط آب گوشت یا مرغ، تخم مرغ، برنج، نودل، سس ماهی، لیمو ترش، میت بال یا گوشت قلقلی، لوبیا و جوانه گیاه تهیه می‌شوند. بنابراین تنوع سوپ در تایلند زیاد است.

  • فت کپراو

توریستهایی که به تایلند سفر می‌کنند علاقه زیادی به این غذا دارند. این غذای محلی در خیابانها و رستورانهای محلی سرو می‌شود و با فلفل تند و ریحان شیرین طعم دار و در کنار برنج و سس ماهی سرو می‌شود.

  • روتی

روتی نوعی دسر است مانند کرپ و پنکک که با موز و شکلات و شیرغلیظ نارگیل تهیه میگردد. این دسر به عنوان دسر محلی تایلند محسوب نمی‌شود ولی در دکه‌های خیابان‌ها دیده می‌شود.

  • کلوای تاید

از دسرهای محبوب و پرطرفدار تایلند کلوای تاد است که از ترکیب نارگیل و موز سبز تهیه می‌شود به این ترتیب که ابتدا موزها را در روغن برشته کرده و در کنجد و خمیر و پودر نارگیل خشک می‌غلتانند سپس در روغن سرخ می‌کنند. این دسر طعم بی نظیری دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *