مجله کیت لاین

عکاسی از غذا با دوربین برای پست اینستاگرام
دسته بندی ها : حرف نو

پرداختن به اکانت اینستاگرام رستوران شما بیش از همیشه مهم شده است و ما قصد داریم نکات مفیدی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید جایگاه مخصوص خود در اینستاگرام را به دست آورید.

لحظه ای به این فکر کنید که اولین کاری که مشتریان شما هنگام سرو غذا انجام می دهند چیست. قاعدتا رایج ترین پاسخ، خوردن آن خواهد بود، اما اگر دو باره به آن فکر کنید، احتمالا نظرتان عوض خواهد شد. اکثر اوقات اولین کاری که انجام می دهند این است که موبایل خود را بیرون می آورند، مجموعه ای عالی برای عکسبرداری آماده می کنند و از ظرف شگفت انگیزی که در مقابل خود دارند عکس می گیرند. البته پس از آن، کاری که انجام می دهند این است که آن را با فالوور های خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که پرداختن به اکانت اینستاگرام رستوران شما بیش از همیشه مهم شده است و ما قصد داریم نکات مفیدی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید جایگاه مخصوص خود در اینستاگرام را به دست آورید.

چه چیزی در اینستاگرام پست کنیم؟

اگر رستوران شما هنوز در متاورس نیست، باید فعالیت در اینستاگرام را برای افزایش بازدید آنلاین خود و جذب مشتریان جدید در نظر بگیرید. از این رو، امروز قصد داریم دلایل اصلی اهمیت استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای رستوران ها را به شما ارائه دهیم. اینستاگرام به یکی از اصلی ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد علاقه کاربران تبدیل شده است و دومین اپلیکیشن پر دانلود در جهان و چهارمین برنامه پر کاربرد است. اگر این به اندازه کافی قانع کننده نیست، به خاطر داشته باشید که 1.22 میلیارد نفر در هر ماه از این پلتفرم استفاده می کنند.

اینستاگرام نه تنها به شما این امکان را می دهد که ویترین کاملی برای رستوران خود بسازید، بلکه شما را قادر می سازد که با مشتریان بالقوه خود تعامل داشته باشید، از آنها بینش و ایده بگیرید و پیشرفت هایی ایجاد کنید که رستوران شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

عکسبرداری-از-غذا-برای-استفاده-در-اینستاگرام

چگونه رستوران خود را در اینستاگرام معرفی کنیم؟

در ابتدا، شروع کار ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما تنها چیزی که نیاز دارید سازماندهی و یک استراتژی منسجم است.

  1. ماهیت و هویت رستوران و برند خود را مشخص کنید. ابتدا باید بدانید چه تصویری را می خواهید منتقل کنید و چه ویژگی متفاوتی از رستوران خود را می خواهید برجسته کنید. آیا رستوران شما بهترین غذای سالم را دارد؟ یا در منوی خود غذا های بین المللی سرو می کنید؟ پس از آن، برای جذاب تر کردن صفحه اینستاگرام خود، باید استایل و ظاهر و حسی که می خواهید به مشتری منتقل کنید را مشخص کنید.
  2. با توجه به نوع محتوایی که می خواهید نمایش دهید، خطوط محتوایی متفاوت و شفافی را تعریف کنید. به این منظور باید هدف رستوران خود را تجزیه و تحلیل و تعریف کنید. به یاد داشته باشید که محتوای اینستاگرام باید از نظر بصری جذاب باشد اما مهمترین چیز این است که محتوا برای فالوور های شما جالب باشد. بنابراین مطمئن شوید که در فید اینستاگرام خود خط داستانی دارید. با داشتن خط داستانی مشخص، شما می توانید مشتریان خود را درگیر کنید و آنها را به اکانت خود علاقه مند نگه دارید. در نهایت، یک تقویم برای توزیع محتوای خود ایجاد کنید و استوری و پست اینستاگرام خود را به طور منظم منتشر کنید.
  3. فید خود را با ایجاد هایلایت در استوری، ایجاد یک هشتگ منحصر به فرد که رستوران شما را معرفی می کند و به همه اجازه می دهد از شراکت با اینفلوئنسر های کوچک و نزدیک‌ترین حلقه تان مطلع شوند، تنظیم کنید تا فالوور هایتان آن را در اکانت های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام-روی-موبایل-و-دسکتاپ

بهترین راه برای تبلیغ رستوران شما چیست؟

  • تصاویر جذاب از غذا و رستوران را با هم ترکیب کنید. محتوای بصری جذابیت اصلی اینستاگرام است. بنابراین باید مطمئن شوید که تصاویر جذابی از غذا های خود پست می کنید. زمانی را به برنامه ریزی، آماده سازی و عکاسی از خلاقیت های آشپزی خود به جذاب ترین شکل اختصاص دهید و همچنین اطمینان حاصل کنید که کپشنی ارائه می دهید که هم ساخته و پرداخته خود شماست و هم توصیفی برای کاربران باشد. همچنین می توانید تصاویری از محیط رستوران را برای ایجاد یک فید هنری و خلاقانه قرار دهید.
  • از استوری ها برای تعامل با فالوور های خود استفاده کنید. آیا می دانستید که روزانه 500 میلیون اکانت از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و 58 درصد از کاربران پس از دیدن یک برند در استوری می گویند که علاقه بیشتری به آن برند دارند؟ از این رو، استوری ها بهترین راه شما برای ارائه محتوای مکمل برای محتوای موجود در فید شما خواهند بود. به عنوان مثال، از آن برای راه‌اندازی نظرسنجی ها، پرسیدن سؤالات یا موضوعات جدید برای مخاطب هدف خود استفاده کنید و احتمالاً ایده های جدیدی دریافت می کنید که می توانید از آنها برای گنجاندن در منو ها یا غذا های محلی خود استفاده کنید. آخرین نکته مهم این است که شما همچنین می توانید از استوری اینستاگرام برای نشان دادن جریان و زندگی روزمره رستوران استفاده کنید و به مشتریان اطلاع دهید که تیم شما در هنگام تهیه و آماده سازی غذا ها چگونه کار می کند!

آیا رستوران از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده میکند ؟؟

  • ویدیوها و ریل (reel) های خود را تقویت (boost) کنید. ویدئو ها یک فرمت کلیدی در اینستاگرام هستند زیرا با اکثر الگوریتم ها بهترین عملکرد را دارند چرا که توجه کاربر را برای مدت طولانی تری جلب می کنند. این بدان معنی است که اکانت شما موقعیت بهتری پیدا می کند و می توانید محتوا را به روشی سرگرم کننده تر و اصیل تر ارائه دهید. برای پس زمینه ویدئو های خود از موسیقی استفاده کنید، از آماده سازی غذاهای خود فیلم بگیرید یا در رستوران گشت بزنید و فیلمی از محیط رستوران تهیه کنید.
  • با جامعه مخاطبان خود درگیر شوید. نه تنها می توانید از اکانت اینستاگرام خود برای نمایش رستوران خود استفاده کنید، بلکه از آن به عنوان فرصتی برای آشنایی بیشتر با مشتریان خود و دریافت اطلاعات از آنها استفاده کنید. این کار را با پاسخ دادن به کامنت ها، به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربران و ری پست و ری استوری کردن انجام دهید.
  • رسانه های اجتماعی پولی. محتوای اسپانسر شده یا تبلیغاتی راهی برای دسترسی به افراد بیشتری در اینستاگرام یا هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر است. به دلیل حجم زیاد پروفایل ها و رقابت برای جذب فالوور های بیشتر، دستیابی به دسترسی بیشتر به مخاطبان دشوار تر شده است. بنابراین یکی از راه های رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاری بر روی پست های پولی یا همکاری با اینفلوئنسر های خرد یا کلان است.

همانطور که می بینید، نمی توانید فرصت حضور در یکی از قدرتمند ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی را از دست بدهید. پس دوربین خود را آماده کنید، شگفت‌انگیزترین عکس‌ها و ویدیوها را از خلاقیت‌های آشپزی خود بگیرید و یک ویترین عالی در اینستاگرام بسازید!

https://www.theforkmanager.com/blog/marketing/how-promote-your-restaurant-instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *