مجله کیت لاین

رستوران افراد معروف دنیا
دسته بندی ها : حرفه ای ها

افراد مشهور زیادی در دنیا هستند که مالک رستوران های بسیار معتبر می باشند. اصولاً رستوران افراد معروف دنیا به دلیل شهرت مالک آن طرفداران زیادی دارد و بسیاری از سلبریتی های ایرانی نیز رستوران داری و کافه داری را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان با ویژگی ها و انواع رستوران معروف دنیا آشنا نماییم. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

افراد مشهور زیادی در دنیا هستند که مالک رستوران های بسیار معتبر می باشند. اصولاً رستوران افراد معروف دنیا به دلیل شهرت مالک آن طرفداران زیادی دارد و بسیاری از سلبریتی های ایرانی نیز رستوران داری و کافه داری را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان با ویژگی ها و انواع رستوران معروف دنیا آشنا نماییم. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

کشف رستوران های جدید یکی از تفریحات لذت بخش بسیاری از افراد است. هدف بسیاری از گردشگران کشف غذاهای سنتی و مشهور نقاط مختلف دنیا می باشد. مزه کردن طعم های جدید بسیار لذت بخش است بخصوص وقتی قرار است آشپزان طعم جدید از سرآشپزهای مشهور دنیا باشد.

اصولا رستوران افراد معروف دنیا دارای سرآشپزی معروف نیز خواهد بود. رقابتی شدید بین سرآشپزهای معروف دنیا وجود دارد که این موضوع تنها به طعم غذا مختص نیست بله دکور و ظاهر غذا برای برتری در این رقابت تاثیر بسیاری دارد. بشقاب های که شبیه یک تابلو هنری بر روی میز رستوران ها خود نمایی میکند.

ویژگی های رستوران افراد معروف دنیا

مراحل راه اندازی یک رستوران معتبر و معروف:

در ابتدا و قبل از راه اندازی یک رستوران باید طرح توجیهی رستوران با در نظر گرفتن درجه کیفی آن را مشخص کرد تا بتوان این مسیر را با کمترین خطا سپری کرد. سطح رستوران است که درجه کیفی آن را بیان می کنند و بر اساس میزان لوکس بودن رستوران، میزان سرویس دهی با کیفیت، مشتری مداری، بهداشت، کیفیت غذا و قیمت غذا تعیین می گردد.

سطح کیفی یک رستوران با توجه به شاخص بین المللی از یک ستاره تا پنج ستاره تعیین خواهد شد. مواردی که در ابتدا برای راه اندازی رستوران به آن توجه کرد عبارت است از:

  1. میزان جمعیت آن شهر
  2. موقعیت مکانی مغازه در شهر یعنی مکان در بالای شهر، پایین شهر یا مرکز و حومه شهر قرار گیرد
  3. میزان سطح فرهنگ افراد آن شهر
  4. توان و وضعیت مادی مردم آن شهر
  5. سطح توقع و انتظار مردم آن منطقه از رستوران جدید
  6. میزان رقیبانی که در شهر فعال هستند
  7. میزان توان مادی مالک رستوران
  8. مساحت فضای رستوران و درجه امکانات آن
  9. شناخت مخاطب هدف

یکی از بهترین رستوران افراد معروف دنیا

ویژگی های یک رستوران خوب که جزو رستوران افراد معروف دنیا است:

یک سری ویژگی خاص وجود دارد سبب متمایز کردن یک رستوران عادی از یک رستوران خوب می شود. ارائه یک غذای با کیفیت سبب می شود تا افراد مراجعه کننده به رستوران راضی باشند. علاوه بر این موضوع معیار های دیگر نیز وجود دارد که تفاوت رستوران عادی از یک رستوران خوب را نشان می دهد که می توان از جمله آنها به موارد زیر اشاره کرد

  • * رعایت اصول بهداشتی: رعایت اصول بهداشتی هم در فضای رستوران و هم در کارکنان آن باید به قدری مشهود باشد که هر مشتری تنها با یک بار مراجع به آنجا متوجه این موضوع شود.
  • * آشپزخانه قابل رویت باشد: همیشه پیشنهاد شده که رستوران هایی که در آن محل تهیه و سرو غذا برای مشتریان قابل مشاهده است را انتخاب کنیم چرا که این خود یکی از معیار های یک رستوران خوب می باشد. زیرا کارمندان رستوران نهایت تلاش خود را برای حفظ اصول بهداشتی در مراحل تهیه غذا و سرو آن به کار می برند. در رستوران افراد معروف دنیا این موضوع بسیار قابل توجه است.
  • * کارمندان صبور و با اخلاق: ظاهر مناسب کارمندان همچنین پاسخگویی آنها به مشتریان خود نیز معیاریست برای خوب بودن یک رستوران و این از اصول ابتدایی یک رستوران می باشد که کارمندانی صبور و مودب داشته باشد و درخواست های مشتریان رستوران را در کمال ادب پاسخ دهند.
  • * داشتن پرس های غذایی که به اندازه است: رستوران های خوب اسراف در مواد غذایی ندارد و پرس های غذایی را در بشقاب های زیبا با دکوری جذاب و اندازه ای کافی برای یک فرد عادی که هم حس سیری داشته باشد هم احساس سیری نکند سرو می کنند.
  • * سرو کردن غذا های سالم و مغذی: رستوران هایی که دوستدار سلامت اند در منوی غذایی خود از غذاهایی که سالم و در عین حال خوش مزه استفاده می کنند. وجود آشپز های حرفه ای و خلاق در این رستوران ها سبب می شود غذا های که از ترکیبات مغذی و سالم تهیه می شوند و ظاهری شیک دارند برای مشتریان خود سرو کنند. رستوران افراد معروف دنیا دارای این ویژگی ها می باشند.

رستوران افراد معروف دنیارستوران افراد معروف دنیا

برخی دیگر از ویژگی های رستوران افراد معروف دنیا عبارتند از:

  • * داشتن نور کافی همچنین شلوغ نبودن رستوران: این موضوع که رستوران نور کافی داشته باشد و بسیار شلوغ نباشد برای آرامش مشتریان ضروری است.
  • * داشتن سیستم تهویه مناسب: این نکته برای رستوران بسیار ضروری است چرا که اگر سیستمی نامناسب نصب شود سبب پخش شدن بوی انواع غذا در فضای غذاخوری می شود که این موضوع برای مشتریان ناخوشایند است.
  • * داشتن فضای مناسب: فضای رستوران نباید در حدی کوچک باشد که فاصله بین میز ها کم باشد و مشتریان احساس راحتی و آرامش نداشته باشند.
  • * حضور مسئولان رستوران در کنار مشتریان: مسئولان رستوران با حضور خود در کنار مشتریان و با نظر جویی از آنها در مورد کیفیت و کمیت غذا میزان اهمیت دادن به مشتری خود را به آنها نشان می دهند. در رستوران افراد معروف دنیا این موضوع نوعی تبلیغ نیز محسوب خواهد شد و سبب جذب مشتریان زیادی می شود.

 

رستوران افراد معروف دنیا همیشه مورد توجه خاصی بوده به همین سبب اکثریت آنها سعی بر این داشته اند که تمامی ویژگی های یک رستوران خوب را در رستوران خود داشته باشند. بازیگران و ورزشکاران زیادی در ایران مشغول به رستوران داری هستند و در این زمینه بسیار موفق نیز می باشند.

رستوران افراد معروف دنیا

۱۰ رستوران برتر دنیا که جزو رستوران افراد معروف دنیا می باشند:

در این قسمت از مطلب قصد داریم چند رستوران معروف و خاص دنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم:

 سالانه مالکان رستوران افراد معروف دنیا، متخصصان تغذیه، نویسنده و منتقدان مجله های آشپزی ۵۰ رستوران را به عنوان برترین های دنیا معرفی می کنند. این رستوران های لوکس که غذا های بسیار گران دارند دارای ویژگی های هستند که آنها را متمایز کرده. آنچه که در این رستوران ها از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد طعم غذا و نحوه طبخ آن است.

  1. رستوران نوما در شهر کپنهاگ کشور دانمارک: این رستوران داخل انبار قدیمی صید نهنگ درست شده که موقعیت جغرافیایی خاصی به آن داده و هزینه یک وعده غذای دو نفر۶۰۰ دلار است.
  2. رستوران سلر دوکان روکا در شهر خیرونا کشور اسپانیا: صاحبان این رستوران سه برادر هستند که آشپزی را از پدر و مادر خود آموختند آنها یک پیش غذای معروف به نام دنیا را بخور دارند که با الهام از این که دنیا ۵ قاره دارد دارای پنج طعم مختلف است. یک وعده غذای دو فرد در این رستوران ۳۹۰ تا۴۸۰ دلار است.
  3. رستوران اوستریا فرانسسکانا در شهر کودتا کشور ایتالیا: رستورانی کاملا مدرنیته که در ظاهر رستوران و غذا ها و دسرهای آن این موضوع بسیار قابل مشاهده است جزو رستوران افراد معروف دنیا است. این رستوران به رودخانه دو نزدیک است پس طبیعی است که غذا های دریایی زیادی در آن پخته شود. هر وعده غذا برای دو نفر در این رستوران از ۳۶۰ تا ۵۲۵ دلار امکان دارد هزینه داشته باشد.
  4. رستوران ایلون مالیسون پارک در شهر نیویورک کشور آمریکا: شهر نیویورک دارای جاذبه ها و دیدنی های زیادی است و رستوران های بسیار مطرح زیادی نیز دارد که در بین آنها مالیسون پارک بسیار چشمگیر است. یک وعده غذا در این رستوران برای دو نفر تقریبا ۴۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.
  5. رستوران دینر بای هستون بلومنتال در شهر لندن کشور انگلیس: در شهر لندن رستوران های معتبر زیادی وجود دارد که دینر بای جزو معروف ترین آنها است هزینه یک وعده غذای دو نفر در این رستوران حدود ۲۳۰ دلار خواهد بود.
  6. رستوران موگاریتز در شهر اریتریا کشور اسپانیا: این رستوران دومین رستوران اسپانیایی است که در لیست ۱۰ رستوران قوی دنیا قرار دارد هزینه هر وعده مخصوص دو نفر در آن نزدیک ۴۷۰ دلار است.
  7. رستوران دی. او. ام در شهر سائوپائولو کشور برزیل: رستورانی بسیار شیک و شلوغ است که واقع در جنگل است. برای یک وعده غذای مخصوص دو نفر در رستوران باید ۴۰۰ دلار پرداخت کرد و جزو رستوران افراد معروف دنیا است.
  8. رستوران آرزاک در شهر سن سباستین کشور اسپانیا: این رستوران به یک پدر و دختر تعلق دارد که در آن برای یک وعده مخصوص دو نفر حدود ۵۳۰ دلار باید هزینه کرد.
  9. رستوران آلینیا در شهر شیکاگو کشور ایالات متحده آمریکا: رستورانی کاملا مدرنیته با ظاهری بسیار عجیب تمام غذا های آن بر روی میزی بسیار بزرگ چیده شده است میزی به شکل کهکشان و هر وعده غذا مختص دو نفر در حدود ۵۳۰ دلار هزینه دارد.
  10. رستوران لدبری در شهر لندن کشور انگلیس: لدبری دهمین رستوران از لیست برترین ها است که کلاسیک ترین آنها نیز محسوب می شود. آنچه که در این رستوران از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد طعم و مزه غذا است و چیدمان و طراحی آن با دیگر جاها چندان تفاوت ندارد. هر وعده غذای دو نفر ۲۷۰ دلار هزینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *