مجله کیت لاین

هدر-پیچر-استیل-لاته-آرت
دسته بندی ها : معرفی لوازم آشپزخانه

هنگام انتخاب یک پیچر، با وجود گزینه‌های فراوانی که وجود دارد به راحتی می‌توانید سردرگم شوید، بنابراین دانستن اینکه کدام نیاز را باید پوشش دهید، مهم است. اولین عاملی که باید به دنبال آن باشید، پیچری است که به اندازه کافی پهن باشد تا در هنگام بخارپز کردن شیر، اثر «گردابی» ایجاد شود، که برای ایجاد میکرو فوم ضروری است.

هیچ چیز مانند نشستن در کافه مورد علاقه خود و گوش دادن به موسیقی ملایم پس زمینه نمی‌شود مخصوصا اگر سفارشتان یک فنجان لاته با طرح جذاب روی آن باشد! اما هرکسی که لاته آرت را امتحان کرده باشد، می‌داند که ساختن آن رزتاهای زیبا یا قوهای استادانه بسیار سخت‌تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید شیر بخارپز را به اسپرسو خود اضافه کنید، یک ظرف مخصوص شیر یا همان پیچر، بخشی ضروری از کیت قهوه شما می‌­باشد که به آن نیاز خواهید داشت.

یک پیچر خوب دستیابی به بافت و قوام مناسب هنگام بخارپز کردن شیر را برای شما آسان تر می‌کند و برای یک لاته آرت حرفه ای عالی خواهد بود. بخارپز کردن شیر و زدن لاته آرت دو مهارت کلیدی هستند که هر باریستای خوب باید بتواند آن ها را اجرا کند. در حالی که اجرای آنها کار آسانی نیست، به خصوص در ابتدا، شما می‌توانید به مرور زمان بر این مهارت‌ها مسلط شوید و استفاده از پیچر شیر مناسب مطمئنا این روند را سرعت می‌­بخشد.

اگر نگاهی گذرا بیندازید، خواهید دید که تعداد زیادی پیچر در هر شکل، طرح، رنگ، وزن و سبکی که فکرش را بکنید وجود دارد. بنابراین هنگام خرید پیچر شیر برای زدن لاته آرت باید به دنبال چه چیزهایی باشید؟ ما به شما می‎‌گوییم:

شیر-بخار-پز-شده-داخل-پیچر

فاکتورهای مهمی که باید هنگام انتخاب و خرید پیچر در نظر بگیرید:

هنگام انتخاب یک پیچر، با وجود گزینه‌های فراوانی که وجود دارد به راحتی می‌توانید سردرگم شوید، بنابراین دانستن اینکه کدام نیاز را باید پوشش دهید، مهم است. اولین عاملی که باید به دنبال آن باشید، پیچری است که به اندازه کافی پهن باشد تا در هنگام بخارپز کردن شیر، اثر «گردابی» ایجاد شود، که برای ایجاد میکروفوم ضروری است. میکروفوم اصطلاحی است برای اشاره به فومی که هنگام بخارپز کردن شیر تولید می‌شود که به طور یکنواخت گرم شده و به خوبی هوادهی می‌شود. در نهایت باید شیری به وجود بیاید با بافت ابریشمی، براق و نرم که برای ایجاد لاته آرت مناسب باشد.

  • شکل و اندازه

برای تهیه شیر بخارپز، یک باریستا معمولاً به پیچر های شیر با ظرفیت های مختلف نیاز دارد. معمولاً قبل از بخارپز کردن شیر، باید پیچر را تا نصفه پر کنید. اکثر پیچر های شیر در دو سایز 12 اونس (تقریبا 350 میلی لیتر) و 20 اونس (تقریبا 590 میلی لیتر) موجود هستند. با این حال، در صورت نیاز، می‌توانید پیچر های کوچکتر و بزرگتر را متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

همراه با اندازه، مهم است که به یاد داشته باشید که شکل پیچر نیز در مورد ظرفیت فوم پیچر نقش مهمی دارد. برخی از آنها ته زنگوله شکل دارند در حالی که برخی دیگر صاف تر هستند. مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید، مقدار شیری است که برای درست کردن قهوه خود نیاز دارید. لازم است که از خیلی پر بودن یا خالی بودن پیچر خود جلوگیری کنید. اگر خیلی پر باشد، در حالی که شما آن را بخارپز می‌کنید، شیر بیرون می‌ریزد. از طرف دیگر، اگر بیش از حد خالی باشد، برای قرار دادن نازل بخار در شیر مشکل خواهید داشت.

  • جنس

در حالت ایده آل، بهترین پیچر شیر باید کمی مخروطی شکل باشد و از استیل ضد زنگ ساخته شود. هدف از این قطعه برای بخارپز کردن و کف کردن شیر، جذب بیشتر گرمای تولید شده توسط نازل بخار و افزایش جذب هوا در شیر است. لبه و دهانه پیچر شیر نیز یکی دیگر از عواملی است که باید به آن توجه کنید زیرا این امر برای ایجاد لاته آرت و اطمینان از اینکه نسبت شیر بخار پز و کف شیر را به درستی هنگام تهیه کاپوچینو به دست آورید، ضروری است.

در کنار این ویژگی ها، باید استحکام کلی پیچر را نیز در نظر بگیرید. در حالی که استیل ضد زنگ بهترین جنس مورد استفاده است، میزان ضخامت استیل را نیز باید در نظر بگیرید. پیچری که با استفاده از استیل ضد زنگ با کیفیت بالا و نسبتاً ضخیم ساخته شده باشد، بهترین گزینه است زیرا به شیر کمک می‌کند در هنگام بخارپز شدن در دمای ثابت باقی بماند. همراه با گرم شدن فضای داخل پیچر، قسمت بیرونی آن نیز گرم می‌شود و به شما امکان اندازه گیری دما زمانی که به دمای مناسب رسیدید، را می­‌دهد.

پیچر-استیل-ضد-زنگ-مدرج

  • دهانه پیچر (اسپوت)

دهانه پیچر شیر یکی دیگر از ملاحظات مهمی است که باید به آن توجه کنید، زیرا نقش مهمی در زدن لاته آرت دارد. چه بخواهید طرح قلب، رزتا، تولیپس بسازید یا حتی طرح های لاته آرت خود را ارائه دهید، دهانه بخش مهمی از فرآیند خواهد بود.

در حالی که باریستاهای باتجربه می‌توانند با هر پیچر شیری لاته آرت بی عیب و نقص ایجاد کنند، اگر تازه شروع به کار کرده باشید، متوجه خواهید شد که اشکال مختلف دهانه، ایجاد طرح های خاص را آسان تر یا دشوارتر می کند.

2 مدل اصلی دهانه وجود دارد. دهانه کلاسیک که کوتاهتر و گردتر است و دهانه تیز که باریک تر و نوک تیزتر است:

دهانه های کلاسیک برای مبتدیان خوب هستند. آنها به شما کمک می‌کنند تا فوم را صاف و مداوم بریزید. این مدل برای طرح های اولیه مانند قلب خوب هستند.

دهانه های تیز برای طرح های پیچیده تری مانند رزتا یا قو خوب هستند زیرا کنترل بیشتری برای طرح های دقیق به شما می‌دهند.

  • دستگیره

با اینکه دستگیره برای پیچر یک آپشن محسوب می‌­شود، ولی همه چیز بستگی به نحوه نگه داشتن پیچر هنگام ریختن شیر دارد. برخی از باریستاها هنگام ریختن شیر متوجه می‌شوند که دستگیره انعطاف پذیری بیشتری به آنها می‌دهد و به راحتی می‌توانند بالای پیچر را نگه دارند که به دقت و کنترل بیشتر منجر می‌شود. از طرفی برخی افراد ترجیح می‌دهند هنگام ریختن از پیچر بدون دستگیره استفاده کنند. اگر شما نیز اینگونه هستید، بهتر است که پیچر را با عایق حرارتی بپیچید، در غیر این صورت، دستان خود را می‌سوزانید.

لاته-آرت

در نهایت هنگام انتخاب باید این سوالات را در نظر بگیرید که پیچر شیر برای خود شما چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا قرار است قطعه ای از تجهیزات قهوه باشد که به نمایش گذاشتن آن افتخار می‌کنید؟ هنگام بخار پز کردن و ریختن شیر، نگه داشتن آن حس خوبی دارد؟ آیا شما یک دستگیره می‌خواهید یا برایتان راحت تر است که فوم را بدون دسته بریزید؟ آیا این پیچر کنترل و دقت لازم برای ایجاد لاته آرت های زیبا را به شما می دهد؟

منابع:

https://www.eraofwe.com/coffee-lab/en/articles/barista-utensils-pitchers

The Best Latte Art Pitcher 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *