مجله کیت لاین

هدر-مقاله-20-آشپز-برتر-اینستاگرام-سال-2022
دسته بندی ها : بگردیم و بخوریم

تقریباً از هر موضوعی می­‌توانید در اینستاگرام پست پیدا کنید. این شبکه اجتماعی امروز به گنجینه‌ای از محتوای آشپزی تبدیل شده است.
در این مقاله تصمیم داریم تا نگاهی به برخی از خوش آتیه ترین سرآشپزهای اینستاگرام بیندازیم.

تقریباً از هر موضوعی می­‌توانید در اینستاگرام پست پیدا کنید. این شبکه اجتماعی امروز به گنجینه‌ای از محتوای آشپزی تبدیل شده است.سرآشپز

فرقی ندارد که به تازگی وارد حرفه آشپزی شده باشید، یا یک سرآشپز حرفه ای باشید، در اینستاگرام با ایده‌های بی شماری از پشت صحنه، رسپی‌های لذیذ و چشم نواز و تعداد زیادی نکات و ترفندهای هیجان انگیز در تمام جنبه‌های آشپزخانه روبرو هستید.

در این مقاله از مجله کیت لاین تصمیم داریم تا نگاهی به برخی از خوش آتیه ترین سرآشپزهای اینستاگرام از نگاه مجله KTCHNrebel متعلق به برند RATIONAL بیندازیم. تا انتها همراه ما باشید :)!

۱- ANTONINO CANNAVACCIUOLO

این سرآشپز ایتالیایی که از سن هشت سالگی در آشپزخانه بوده، نزدیک به سه میلیون فالوور (دنبال کننده) دارد.

پدرش نیز آشپز بود و آنتونینو از همان ابتدا می‌دانست که می‌خواهد همین حرفه را دنبال کند.

امروز، این ستاره به همراه خانواده‌اش در ناحیه پیه‌­مونته ایتالیا زندگی می‌کند و مشغول اکتشاف غذاهای محلی شمال ایتالیاست، بدون اینکه ریشه‌های خود در جنوب ایتالیا را فراموش کند.

این سرآشپز ۴۷ ساله اغلب در برنامه‌های تلویزیون ایتالیا، مانند  “MasterChef Italia”دیده می‌شود. او همچنین چهار بیزینس دیگر را با Villa Crespy، Laqua Resorts، Bistrot و فروشگاه آنلاین خود اداره می کند و ۹ کتاب نوشته است.

طرفداران او، آنتونینو را نه تنها به خاطر رسپی و دستور پخت های خوشمزه اش بلکه به خاطر نگاهش به زندگی خانوادگی نیز دوست دارند.

آنتونینو-کاناواچولو-سرآشپز-ایتالیایی

۲- OSVALDO GROSS

اسوالدو گراس ستاره شیرینی پزی، ۱.۸ میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

اسوالدو مدیر بخش شیرینی پزی در موسسه آموزش آشپزی غذای آرژانتینی (Instituto Argentino de Gastronomía) می‌باشد، و بسیاری از طرفداران او را از تلویزیون می‌شناسند.

از سال ۲۰۰۸، او مجری شبکه “El Gourmet” می‌باشد که شبکه‌ای پیشرو در زمینه محتوای مربوط به آشپزی و غذا در آمریکای لاتین است.

اسوالدو گراس در سال ۱۹۶۱ در آرژانتین به دنیا آمد و ابتدا دیپلم ژئوشیمی را به پایان رساند و سپس برای دیدن دوره‌های مختلف آشپزی و سرآشپز، به ایتالیا، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا سفر کرد.

او به عنوان معلم، جوانان زیادی را در حرفه خود آموزش داد و به عنوان آشپز شیرینی پزی در هتل‌های زنجیره‌ای بزرگی کار کرده است.

فالوورهای اینستاگرام او فقط به خاطر آشپزی‌اش او را دنبال نمی‌کنند؛ در میان شیرینی‌های خوشمزه، او را می‌توان در مقابل دروازه براندنبورگ در برلین دید که نگاهی اجمالی به خانه اپرای زوریخ می‌اندازد یا سفری شگفت اگیز به شفق شمالی در نروژ داشته است.

اسوالدو-گراس

۳- MAGGIE BEER

این آشپز محبوب استرالیایی بیش از ۳۳۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام دارد.

جدای از این موارد، مگی بیر به خاطر حضورش در هیئت داوران برنامه تلویزیونی “The Great Australian Bake Off” شناخته شده است. مگی ۷۷ ساله اغلب اوقات در برنامه Masterchef austalia نیز حضور دارد.

اگرچه مگی بیر هرگز به طور رسمی به عنوان سرآشپز آموزش ندیده، اما حرفه ای فوق العاده دارد.

سبک آشپزی او به گونه‌ای است که با مواد ارگانیک استرالیایی پخت و پز می‌کند.

او در اینستاگرام، الهامات خود را برای غذاهای ساده و در عین حال خوشمزه به اشتراک می‌گذارد که فوق العاده به نظر می‌رسد.

مگی-بیر

4- JOSÉ AVILLEZ

خوزه آویلز، سرآشپز درخشان پرتغالی، تقریباً ۳۰۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام دارد.

خوزه ظاهر خوب و جذابی دارد، اما غذاهایی که به اشتراک می‌گذارد جذاب تر هستند.

موفقیت او فقط به اینستاگرام محدود نمی‌شود: در سال ۲۰۱۲، تنها یک سال پس از افتتاح رستوران Belcanto، او اولین ستاره میشلن خود را در قلب لیسبون به دست آورد، رستورانی که اکنون یک ستاره دیگر نیز دارد.

خوزه آویلز با غذاهای پرتغالی خود نه تنها در بلکانتو، بلکه در ۲۰ مجموعه دیگر نیز اثرگذاری دارد.

او همچنین یکی از تنها سه سرآشپز پرتغالی بود که توانست به جایزه ۱۰۰ سرآشپز برتر جهان در سال ۲۰۲۱ راه یابد.

خوزه-آویلز-پرتغالی

۵- PIERLUIGI SAFFIOTI

پیرلوییجی یک سرآشپز ایتالیایی با روحیه شوخ طبعی بالاست. او در پروفایل اینستاگرام خود زده «من به روشی خنده‌دار و سرگرم کننده آشپزی می‌کنم» و این عبارت در تک تک پست‌هایش منعکس شده است.

غذاهای ایتالیایی در صفحه او، در رنگ های غیر منتظره و روشن می‌درخشند.

سرآشپز ایتالیایی فعالیت و جنب و جوش بالایی دارد و اغلب غرق در رنگ و نور است.

استفاده از سبزیجات تازه برای او اهمیت ویژه‌ای دارد.

پیرلوییجی در حال حاضر در ریاض مشغول آشپزی است. این سرآشپز بامزه و الهام بخش در TikTok نیز بسیار محبوب است.

پیرلوییجی-سافیوتی

۶- CARLOS GAYTÁN

بیش از 200000 نفر کارلوس گایتان – اولین سرآشپز مکزیکی که موفق به دریافت ستاره میشلن شد – را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

حرفه او با ظرفشویی در هتل آغاز شد. او با سخت کوشی و تجربه عملی فراوان، راه خود را ادامه داد و mexique که یک رستوران فرانسوی – مکزیکی است را در شیکاگو افتتاح کرد.

پس از دریافت جوایز متعدد، او مدتی در مکزیک استراحت کرد و در سال 2019 با tzuco یک رستوران فرانسوی – مکزیکی دیگر، به شیکاگو بازگشت.

این شهر همچنین رستوران خصوصی Tales of Carlos Gaytán را در خود جای داده که تنها ظرفیت دوازده مهمان را دارد و تجربه بی نظیری از طعم را ارائه می‌دهد. هر یک از غذاهای او داستانی برای گفتن دارد که به اندازه زندگی کارلوس هیجان انگیز است.

کارلوس-گایتان-سرآشپز-مکزیکی

۷- TIMOTHY HOLLINGSWORTH

تیم هولینگسوورث به خاطر شرکت در نمایش “the final table” نتفلیکس شناخته شده است و الهام بخش نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام است.

تیموتی در لس آنجلس مستقر است و بر غذاهای آمریکایی و کار با آتش و چوب تمرکز دارد.

تخصص او استیک و کباب آبدار و سبزیجات دورچین است که عاشقانه چیده شده است.

او اکنون در سراسر لس آنجلس با رستوران Otium خود مشهور است. آشپزخانه اوپن به مهمانان اجازه می‌دهد تا غذاهای خود را در حین آماده سازی تماشا کنند.

تیموتی با خانواده‌اش در مزرعه‌ای در قلب شهر زندگی می‌کند و دوست دارد علاوه بر مهارت‌های آشپزی، زندگی متنوع روزانه خود را در اینستاگرام نیز به نمایش بگذارد.

تیموتی-هولینگسوورث-سرآشپز-انگلیسی

۸- TOM SELLERS

تام سلرز یک حس و لمس واقعی در دنیای آشپزی بریتانیا است. او به عنوان باحال ترین سرآشپز لندن، کودک وحشتناک، کودک معجزه گر و نابغه توصیف شده است.

غذاهای مینیمالیستی و فوتوریستی او تلفیقی از غذاهای مختلف است.

این بریتانیایی از آموزش های درجه یک با برخی از بهترین سرآشپزهای جهان مانند tom aikens، thomas keller و rene redzepi بهره برد و از سال ۲۰۱۳ تخصص خود را در رستوران شخصی خود (restaurant story) در لندن نشان داده که خیلی زود موفق به دریافت ستاره میشلین شد.

نام رستوران تام، خود گویای همه چیز است: به گفته این ستاره آشپزی، هر غذا داستان خاص خود را دارد که از زندگی خودش یا منشاء مواد تشکیل دهنده غذا الهام گرفته است. و این رویکرد موفقیت آمیز بود، چرا که تام ستاره دوم را در سال ۲۰۲۱ دریافت کرد.

تام-سلرز-سرآشپز-بریتانیایی

۹- JASON ATHERTON

جیسون آترتون یک سرآشپز بریتانیایی ستاره دار میشلین است که بیش از ۱۶۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام دارد.

او رستوران Maze را به همراه گوردون رمزی افتتاح کرد و تا سال ۲۰۱۰ در آنجا به عنوان سرآشپز کار کرد. سپس به تنهایی شروع به کار کرد و بیش از پیش در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر شد.

the social company که توسط جیسون تاسیس شده، اکنون مالک 15 رستوران و بار در سراسر لندن، شانگهای، هنگ کنگ، دبی، نیویورک، سیدنی و سبو است.

در سال ۲۰۱۱، امپراتوری آشپزی او با pollen street social در منطقه شیک مایفر لندن آغاز به کار کرد، که در عرض شش ماه یک ستاره میشلن دریافت کرد. رستوران های دیگری در لندن، شانگهای، سنت موریتز، نیویورک و دبی به دنبال آن راه اندازی شدند.

جیسون همچنین با برند pig and palm در شهر سبو فیلیپین شناخته شده است.

سرآشپز برتر چهار کتاب آشپزی نیز منتشر کرده است.

جیسون-آترتون-سرآشپز-بریتانیایی

۱۰- TOM AIKENS

نزدیک به ۱۳۰۰۰۰ نفر، تام آیکنز – سرآشپز انگلیسی ستاره دار میشلین – را در اینستاگرام فالو می‌کنند. قبل از ۲۶ سالگی، تام دو ستاره محبوب را برای رستوران Pied à Terre به دست آورد.

او در بسیاری از رستوران های معروف لندن و پاریس کار کرد. او امروز رستوران muse با ستاره میشلین لندن را اداره می‌کند که در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد.

تام همچنین پنج رستوران هتل درجه یک در ابوظبی، توکیو و جاکارتا را اداره می‌کند.

این سرآشپز ستاره انگلیسی را اغلب می‌توان در برنامه‌های تلویزیونی مشاهده کرد، جایی که قبلاً به عنوان شرکت کننده حضور داشت و اکنون به عنوان عضو هیئت داوران!

تام-آیکنز-سرآشپز-انگلیسی

یک پاسخ

  1. Thanks for a marvelous posting! I really enjoyed reading it, you may be a great author.I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great posts, have a nice day!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *