مجله کیت لاین

هدر-مقاله-لوگو-فست-فود-های-آمریکایی
دسته بندی ها : حرف نو

این مقاله بر مبنای گزارشی است که مجله QSR (Quick Service Restaurant) در رابطه با 50 فست فود زنجیره‌ای برتر آمریکا ارائه داده است. برند‌های محبوب بر اساس فروش سیستمی در سال 2021 اندازه­‌گیری شده­‌اند و به شش دسته کلی تقسیم می­‌شوند: برگر، مرغ، اسنک، پیتزا، ساندویچ و غذای بین المللی.

رتبه‌بندی برند‌های محبوب فست فود در آمریکا

از زمانی که برادران مک دونالد در سال 1940 کانسپت فست فود را به وجود آوردند، دروازه‌های طلایی این رستوران همچنان مشتریان را به سمت غذا‌های سریع، ارزان و خوشمزه‌­اش می‌­کشاند.

امروزه همچنان مک دونالد (McDonald’s) با 46 میلیارد دلار فروش در سال گذشته، محبوب‌ترین برند فست فود در آمریکا به حساب می‌­آید.

این مقاله بر مبنای گزارشی است که مجله QSR (Quick Service Restaurant) در رابطه با ۵۰ فست فود زنجیره‌ای برتر آمریکا ارائه داده است. برند‌های محبوب بر اساس فروش سیستمی در سال ۲۰۲۱ اندازه­‌گیری شده­‌اند و به شش دسته کلی تقسیم می­‌شوند: برگر، مرغ، اسنک، پیتزا، ساندویچ و غذای بین الملل.

تابلو-فست-فود-مک-دونالد

محبوب‌ترین کمپانی‌های فست فود

بدون شک مک دونالد فست فود مورد علاقه آمریکایی­‌هاست، ولی نه در همه جهان. فروش مک دونالد تقریباً دو برابر استارباکس، دومین رستوران داخل لیست است – در مجموع 46 میلیارد دلار در مقایسه با 24 میلیارد دلار.

بیایید نگاهی دقیق تر به اعداد و ارقام بیندازیم:

رتبه کمپانی فروش سیستمی 2021 (میلیارد دلار) دسته بندی
#1 McDonald’s 46.0 برگر
#2 Starbucks 24.3 اسنک
#3 Chick-fil-A 16.7 مرغ
#4 Taco Bell 12.6 بین الملل
#5 Wendy’s 11.1 برگر
#6 Dunkin 10.4 اسنک
#7 Burger King 10.0 برگر
#8 Subway 9.4 ساندویچ
#9 Domino’s 8.6 پیتزا
#10 Chipotle 7.5 بین الملل

اکثر ۲۰ رستوران برتر بسیار معروف و شناخته شده هستند، مانند Chick-fil-A در رتبه سوم و Taco Bell در رتبه چهارم. با این حال بعضی از این فست فود های زنجیره‌­ای بسته به اینکه در کدام بخش از ایالات هستند، ناشناخته خواهند بود. برای مثال در حالی که فست فود Bojangles در همه جای محدوده جنوب شرقی شعبه دارد، بسیاری از افراد در منطقه ساحل غربی ممکن است هرگز نام آن را نشنیده باشند.

برخی از رستوران های معروف با رتبه های پایین عبارتند از: Shake Shack (رتبه 45)، White Castle (رتبه 50) و Tim Hortons (رتبه 47).

روند صنعت فست فود

انتظار می‌رود صنعت فست فود آمریکا در سال 2022، 331 میلیارد دلار فروش داشته باشد و بسیاری از رستوران‌ها روی ترند‌هایی که تا حدی در اثر همه‌گیری کرونا شکل گرفته است، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کمپانی‌­های فست فود با وجود درایو ترو (drive-thru)، خدمات­‌دهی سریع و مدلی که نشستن برای غذا خوردن را تشویق نمی‌کند، در حال حاضر تا حدودی برای شرایط همه‌گیری ایده‌­آل هستند.

برای مثال استارباکس با نگاهی به آینده ادعا کرده است که ۹۰ درصد از فروشگاه‌های جدید آن دارای درایو ترو خواهند بود. فروش و معاملات دیجیتالی که تماس را کمتر و محدود­تر، و خدمات فست فود را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند، نیز در حال رشد است. سفارش از طریق موبایل استارباکس در پنج سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد کرده است. بر اساس گزارش QSR در سال ۲۰۲۱، بخش دلیوری استارباکس نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

آیس-کافی-استارباکس

علاوه بر این، این گزارش 50 کمپانی فست فود رو به رشد صنعت رستوران را معرفی کرده است که ما به معرفی 10 مورد اول بسنده می‌­کنیم:

رتبه کمپانی فروش سیستمی 2021 (میلیون دلار) دسته بندی
#1 Smoothie King 602 اسنک
#2 Habit Burger 600 برگر
#3 Auntie Anne’s 576 اسنک
#4 Captain D’s 567 غذای دریایی
#5 Steak ‘N’ Shake 539 برگر
#6 Portillo’s 526 اسنک
#7 Jamba 505 اسنک
#8 Schlotzsky’s 332 ساندویچ
#9 Krystal 323 برگر
#10 Fazoli’s 298 بین الملل

برخی از آیتم های این لیست، فست فود های با سابقه ای هستند که به آرامی و سادگی فروش خود را افزایش می‌دهند، مانند Cinnabon، در حالی که برخی دیگر تازه پا به این عرصه گذاشته اند.

فست فود مورد علاقه آمریکایی ها

با استفاده از رتبه‌بندی دسته‌های غذایی، کل فروش هر دسته را از 50 رستوران برتر محاسبه کردیم تا بفهمیم کدام غذاها مورد علاقه آمریکایی ها هستند.

برنده این رقابت مشخصا برگر با فروش جمعی 92.2 میلیارد دلاری است. در جدول زیر به تفکیک نگاهی به این ارقام داریم:

رتبه دسته بندی فروش جمعی (میلیارد دلار)
#1 برگر 92.2
#2 اسنک 42.5
#3 مرغ 36.7
#4 غذای بین الملل 27.0
#5 ساندویچ 25.9
#6 پیتزا 23.5

فروش در رستوران‌هایی که برگر سرو می‌کنند بیش از دو برابر رتبه دوم است که اسنک می‌باشد. از این گذشته، هیچ چیز آمریکایی تر از یک همبرگر کلاسیک و سیب زمینی سرخ شده نیست!

برگر-کلاسیک-در-کنار-سیب-زمینی-سرخ-کرده

منبع:

Koop, A. (2022). Ranked: The Most Popular Fast Food Brands in America. Visual Capitalist, [online]. Available at: https://www.visualcapitalist.com/ranked-the-most-popular-fast-food-brands-in-america/ [Accessed 2 Sep.2022]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *