مجله کیت لاین

ترند های صنعت غذا و نوشیدنی
دسته بندی ها : حرف نو

مارکت زنجیره ای Whole Foods ترندهای صنعت غذا و نوشیدنی ۲۰۲۲ (F&B) را منتشر کرد. Whole Foods میتواند شامل چیزهای زیادی باشد – گران، مبتکرانه، و نه به اندازه گذشته دوستانه برای تامین کنندگان محلی – اما به سختی می توان تأثیر بزرگ آن را در فضای غذا و نوشیدنی انکار کرد. صاحبان و ذینفعان صنعت کالا های بسته بندی شده مصرفی (CPG) یا Consumer packaged goods پس از انتشار هفتمین گزارش روند سالانه Whole Foods باید منتظر باشند که ، اثر موجی این مجاورت را در ماه های پیش رو احساس کنند. آنچه که این گزارش در بر دارد، انتظار و پیش بینی شورای ترند کمپانی از ترندهای داغ مارکت غذا و نوشیدنی در سال ۲۰۲۰ است.

مارکت زنجیره ای Whole Foods ترندهای صنعت غذا و نوشیدنی ۲۰۲۲ (F&B) را منتشر کرد

Whole Foods میتواند شامل چیزهای زیادی باشد – گران، مبتکرانه، و نه به اندازه گذشته دوستانه برای تامین کنندگان محلی – اما به سختی می توان تأثیر بزرگ آن را در فضای غذا و نوشیدنی انکار کرد.

صاحبان و ذینفعان صنعت کالا های بسته بندی شده مصرفی (CPG) یا Consumer packaged goods پس از انتشار هفتمین گزارش روند سالانه Whole Foods باید منتظر باشند که ، اثر موجی این مجاورت را در ماه های پیش رو احساس کنند. آنچه که این گزارش در بر دارد، انتظار و پیش بینی شورای ترند کمپانی از ترندهای داغ مارکت غذا و نوشیدنی در سال ۲۰۲۰ است.

سونیا گافسی اوبلیسک، مدیر ارشد بازاریابی در Whole Foods Market در یک نشریه مطبوعاتی توضیح داد: «سال گذشته بر اثر پاندمی کرونا، ما شاهد تغییرات بزرگی در عادات خرید مواد غذایی بودیم، زیرا جهان برای گذراندن زمان بیشتری در خانه سازگار شده بود. از آنجا که صنعت غذا خود را به آرامی با یک وضعیت عادی جدید تطبیق میدهد، انتظار داریم که مصرف کنندگان، محصولات غذایی و نوشیدنی هایی – مانند آب های گازدار (سودا و تونیک) کاربردی – را در اولویت قرار دهند که مزایای بیشتری به همراه دارند. همچنین محصولاتی که تندرستی آنان را تضمین میکند مانند سبزی ها و محصولاتی که در باغ های داخل شهر و با فرایند کشاورزی به عمل می آیند که به سلامت خاک کمک میکند.»

ترند های ۲۰۲۰ عبارتند از:

  1. کشاورزی شهری: کشاورزی شهری و داخلی یکی از ترندهای صنعت غذا و نوشیدنی ۲۰۲۲ می باشد، در طی دهه گذشته از نوآوری استقبال کرده است. در زمینه های هایدروپونیک(1) ، آکواپونیک(2) و رباتیک. در نتیجه، تولید کنندگان به روش های پیشگامانه و مبتکرانه برای پرورش “محصولاتی بیشتر از نیاز محلی” و بهبود کارایی متمایل شده اند.
  2. یوزو (Yuzu): یکی از مرکبات گمنام که در ژاپن، کره و چین رشد میکند که بنا به گفته Whole Foods در سال ۲۰۲۰ وارد جریان اصلی پخت و پز خواهد شد. برند ها از این میوه که اندازه نارنگی است، در سس و درسینگ سالاد ها، نوشیدنی های الکلی طعم دار، و مایونز ها استفاده میکنند. علاوه بر این، سرآشپز ها به طور فزاینده ای، طعم لیمو – گریپ فروت مانند این میوه را در سوپ ها، منو های وگن، پاستا و ماهی ترکیب میکنند.
    Yuzu
  3. کاهش گرایی (Reducetarianism): در حالیکه تعداد گیاه خواران (وگن ها و وجترین ها) در طول سالها ثابت بوده است، مصرف کنندگان بیشتری نسبت به غذاهای گیای کنجکاوی فزاینده ای ابراز کرده اند. این روند چیزی را به وجود آورد که تحلیلگران آن را «کاهش گرایی» می نامند – یکی دیگر از ترندهای صنعت غذا و نوشیدنی کاهش مصرف گوشت، لبنیات و تخم مرغ بدون حذف آنها. و هنگامی که مصرف کنندگان محصولات حیوانی را انتخاب می کنند، خواهان ارائه محصولات پایدار و قابل ردیابی هستند.
  4. هیبیسکس (Hibiscus): هیبیسکس تاریخچه ای طولانی در تجارت چای دارد، مصرف کنندگان آن را به دلیل محتوای ارزشمند ویتامین C آن دوست دارند. در سال ۲۰۲۰، Whole Foods از تولیدکنندگان انتظار دارد که طعم شیرین و ترش آن را در اسپری های میوه، ماست ها و سایر فرمت های جدید بیشتر استفاده کنند. علاوه بر این، تولیدکنندگان نوشیدنی استفاده خود از هیبیسکس را در عرضه محصولات جدید گسترش خواهند داد.
    Hibiscus
  5. بدون الکل: نوشیدنی‌های بدون الکل از زمانی که مصرف‌کنندگان به شکر پشت کردند، به‌عنوان مهم‌ترین ترند پرهیز کردن، ظاهر شدند. پس از جهش چشمگیر فروش آبجو بدون الکل در سال ۲۰۲۰، کوکتل های مصنوعی و نوشیدنی های بدون الکل شاهد افزایش مشابهی در سال ۲۰۲۱ بودند. کارشناسان Whole Foods انتظار دارند که این روند در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد. بنابراین مصرف کنندگان نسل جدید و مصرف کنندگان کنجکاو و هوشیار اینجا آمده اند که بمانند و از ترندهای صنعت غذا و نوشیدنی ۲۰۲۲ شده است!
  6. غلات: غلات همیشه محبوب بوده‌اند، اما مصرف‌کنندگان اکنون غلات مسئولانه‌تری را می‌خواهند – غلاتی که به‌طور پایدار با در نظر گرفتن سلامت خاک رشد می‌کنند. گزارش Whole Foods به کرنزا (Kernza) به عنوان یک مثال اشاره می‌کند: «یک دانه ابدی که توسط The Land Institute با طعمی شیرین، آجیلی و ریشه‌های بلند تولید شده است که به چرخه مواد مغذی و اکولوژی کلی خاک کمک می‌کند».
  7. دانه های آفتابگردان: تولیدکنندگان به دانه‌های آفتابگردان به‌عنوان ماده اصلی محصولات جدید مختلف مانند کراکر، بستنی و پنیر خامه‌ای روی می‌آورند. بیشتر تنقلات بر پایه تخمه آفتابگردان که ادعا میشود دارای پروتئین و چربی های غیراشباع هستند، همچنین مزیت دیگری را نیز برای آن مدعی شده اند که بدون استفاده از دانه تولید میشوند.
  8. مورینگا (Moringa): مردم بومی و محلی در هند و آفریقا سال هاست که از مورینگا به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می کنند. برگ های این درختان مقاوم به خشکی مملو از مواد مغذی هستند و برای نسل ها به عنوان منبع غذایی استفاده و سرو شده اند. برندهای آمریکایی شروع به استفاده از این برگ‌ها به‌عنوان جایگزین مناسب برای ماچا و افزودن آن به اسموتی‌ها، سس‌ها و محصولات پخته کرده‌اند.
    Moringa
  9. گازدار ها: نوشیدنی های گازدار همچنان جزء اصلی بازار نوشیدنی ها هستند، اما شرکت ها شروع به استفاده از این محصولات در فضای کاربردی تری کرده اند که با پروبیوتیک ها، پریبیوتیک ها و بوتانیکال ها که محبوبیت رو به رشدی دارند، ساخته میشوند.
  10. زردچوبه: زردچوبه یکی از پایه‌های اصلی داروسازهای سنتی چینی بوده است، اما از همان روزهای اولیه شیوع همه‌گیری، به عنوان یک عنصر اصلی در مکمل‌های غذایی ایالات متحده ظاهر شده است. شرکت‌ها در حال حاضر از این «ادویه طلایی» در محصولات دیگر مانند غلات، کلم ترش و دسرهای گیاهی استفاده می‌کنند.

با TraceGains با توسعه محصول جدید (NPD) روبرو شوید

پاندمی در توسعه محصول جدید، ویرانی به بار آورد. اما، از قضا، محیط مناسبی را نیز برای عرضه محصولات غذایی و نوشیدنی نسل بعدی فراهم کرد، زیرا مشتریان محبوس شده در قرنطینه از اینکه چیزی متفاوت را امتحان کنند ناامید بودند.

شرکت هایی که به علت تمرکز بر مسائل زنجیره تامین و چالش های نیروی کار، توسعه محصول جدید (NPD) یا Narcissistic personality disorder را متوقف کردند، متوجه شدند که از سهم بازار عقب مانده اند.

گروه توسعه محصول شبکه ای TraceGains، توسعه محصول جدید را از کانسپت تا تولید، شتابدهی تحقیقات، بازگویی دستورالعمل ها و مدیریت تغییر، ساده سازی میکند. TraceGains حصار های داخلی و خارجی را خراب می کند و آنها را با یک پلتفرم شبکه ای جایگزین می کند که به طور یکپارچه تیم ها را به هم متصل می کند، اکثر فرآیندهای تجاری را خودکار می کند و داده های زنجیره تامین را دیجیتالی می کند.

راه‌حل‌های شبکه‌ای TraceGains به تولیدکنندگان دیدگاهی یکپارچه از محصولات، داده‌ها و فرآیندها در سراسر کسب‌وکار و در زنجیره تأمین بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. برندها می توانند با دسترسی به بیش از دو میلیون سند از تامین کنندگان، برای کمک به توسعه سریع فرمول و دستورالعمل بهره مند شوند.

با TraceGains، تیم های توسعه محصول جدید می توانند فرآیندهای دستی را پشت سر بگذارند و به اتوماسیون رو بیاورند – تبدیل زنجیره های تامین به دارایی های استراتژیک مبتنی بر داده ها و موتورهای رشد. در نتیجه، برندها می توانند به سرعت به اختلالات بازار و زنجیره تامین واکنش نشان دهند و نوآوری سریعتری داشته باشند.

توضیحات:

  1. شیوه کشت گیاه بدون خاک می‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ریزمغذی و درشت‌مغذی و نگه‌داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود – ویکی پدیا
  2. به هر سامانه‌ای گفته می‌شود که فعالیت‌های کشاورزی را با پرورش حیوانات آبزی در محیط‌های محدود و مشخص‌شده ترکیب کند. در این شیوه فضولات آبزیان که محیط زندگی آن‌ها را آلوده می‌کند از محیط خارج شده به صورت کود به مصرف بخش کشاورزی سامانه می‌رسد. به عنوان مثال در حوزه آبزی پروری فضولات ناشی از ماهی یا میگو از آب جدا شده و به صورت کود به بخش کشاورزی منتقل شده و آب تصفیه شده به سامانه محل زندگی آبزیان بازگردانده می‌شود. – ویکی پدیا

 

منبع:

https://www.tracegains.com/blog/whole-foods-announces-2022-food-and-beverage-trends

مترجم نوید سلامی

 

۴ ترند داغ غذایی در ۲۰۲۲

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *