مجله کیت لاین

سبد سرخ کن
دسته بندی ها : معرفی لوازم آشپزخانه

برای پخت سیب زمینی سرخ کرده ترد، شیرینی های قالبی و حتی لقمه موزارلا خوشمزه باید از لوازم و ابزارهای مناسب آن استفاده نمایید. از میان همه اینها سرخ کن و سبد آن از جمله لوازم و اکسسوری هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا آیتم های مختلف را در حجم زیاد با سرعت و در کمال آرامش سرخ کنید. سبد های مخصوص دستگاه های سرخ کن موجود در بازار، شکل های مختلفی نیز دارند. به همین دلیل در این راهنما نحو انتخاب درست این اکسسوری مهم را به شما آموزش خواهیم داد.

برای پخت سیب زمینی سرخ کرده ترد، شیرینی های قالبی و حتی لقمه موزارلا خوشمزه باید از لوازم و ابزارهای مناسب آن استفاده نمایید. از میان همه اینها سرخ کن و سبد آن از جمله لوازم و اکسسوری هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا آیتم های مختلف را در حجم زیاد با سرعت و در کمال آرامش سرخ کنید.

فقط کافی است تا بعد از آنکه مواد غذایی برای مدتی در روغن داغ قوطه ور شدند، سبد مخصوص این دستگاه را از سطح روغن جدا ‌کنید. سپس به آن مدتی زمان می‌دهید تا روغن اضافه از آنها جدا شود.

به این ترتیب که سبد مخصوص سرخ کن به وسیله قلاب هایی بالای سطح محفظه روغن فیکس می‌شود. اما برای آنکه همه چیز دقیق و عالی پیش برود و سیب زمینی سرخ کرده، مرخ سوخاری و انواع دنات را به بهترین وجه ممکن آماده کنید، بهتر است از سبد مناسب برای هر کدام استفاده نمایید. اما اگر تمایل دارید که فقط از یک نوع سبد استفاده کنید، در این صورت مدلی را باید انتخاب کنید که با تمام نیازهای شما هماهنگی کاملی داشته باشد. از طرفی مدت ماندگاری آن بالا باشد.

  • استیل ضد زنگ و فلز نیکل اندود شده مرسوم ترین و بهترین متریال در سبدهای اختصاصی برای سرخ کن ها هستند. از این رو برای آنکه مطمئن باشید که سبد خریداری شده شما ظرفیت فشار زمان طولانی سرخ کردن را دارد، به جنس سبد توجه ویژه داشته باشید.

برخی از واحدهای سبد های سرخ کن با روکش مختلف طراحی و ساخته شده اند و دسته آنها از جنس گریپ عایق گرما است. اینها همه ویژگی های کاربردی است و کار با سرخ کن را ساده تر از همیشه می کند. اما برای سرخ کردن خوردنی های خاصی مثل رول های باریک گوشت و یا ناگت سبزیجات، حتما باید از سبد سرخ کن مخصوص آن استفاده نمایید. سبد ویژه سرخ کن ابزار کاربردی برای آماده کردن همه غذاهای خوشمزه و محبوب خانگی و رستورانی است. سبد های مخصوص دستگاه های سرخ کن موجود در بازار، شکل های مختلفی نیز دارند. به همین دلیل در این راهنما مجله کیت لاین نحو انتخاب درست این اکسسوری مهم را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

 

برای انتخاب سبد مناسب باید اول از همه سایز و حجم مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. انتخاب سایز مناسب با شیوه عملیات شما نیز پیوند دارد. مطمئن شوید که طول سبد را نیز هنگام انتخاب در نظر می‌گیرید.

برای مثال اگر طول محفظه سرخ کن شما ۴۶ سانتی متر است، در آن صورت به سبدهای طولانی تری نیاز خواهید داشت. در مقابل آن اگر محفظه سرخ کن ۳۵ سانتی متر باشد در آن صورت خرید سبدی که  ۴۶ سانتی اصلا فکر خوبی نخواهد بود، زیرا عملا نمی توانید از آن استفاده نمایید.

فاکتور دیگری که در انتخاب باید در نظر داشته باشید، سایز توری و حفره های سبد است. اگر می خواهید بیشتر مواد غذایی با اندازه کوچک تر سرخ کنید، در این صورت باید سبدی را انتخاب نمایید که سایز آن دقیقا با کوچک ترین لقمه ها هم خوانی داشته باشد.

بعد از انتخاب طول و سایز مناسب سبد، باید به فکر سایر ویژگی های کلیدی این اکسسوری مهم باشید. به طور کلی برای انتخاب صحیح سبد باید به دو فاکتور توجه نمایید.

  • این دو یکی آیتم های منو و نوع خوراکی اصلی و دیگری ظرفیت پخت مد نظر هستند. در نظر داشتن این دو مورد شما را برای انتخاب مناسب ترین مدل راهنمایی خواهد کرد.

 

سبد سرخ کن تکی

تمایز این مدل در عمق و مساحت کفه آن است. سبد مخصوص سرخ کن که تکی باشد، حجم بیشتری از مواد غذایی را در خود جای می‌دهد. همچنین نسبت به سایر مدل ها استفاده از آن برای خوراکی های کوچک تر ایده آل به نظر نمی‌رسد.

در صورتی که پخت یکباره یک نوع خوردنی را در نظر دارید، سبد تکی انتخاب مناسبی خواهد بود. اما هنگام خرید به جنس شبکه ها و سایز حفر ها همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، توجه داشته باشید.

 

 

 

سبد سرخ کن دو قلو

یکی از معمول ترین طراحی ها در سرخ کن های صنعتی، ساخت محفظه هایی است که در آن ها دو سبد با دو گیره تمام اتوماتیک به صورت هم زمان کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

هنگام استفاده از سبد دوقلو می‌توانید، به طور هم زمان برای سرخ کردن دو نوع خوراکی مختلف بهره بگیرید. آنچه در استفاده از این نوع سبدها اهمیت دارد، این است که مدل دوقلو را بیش از اندازه پر نکنید.

در صورتی که  مدل دو قلو بیش اندازه پر شود، دیگر کارایی اولیه خود را نخواهد داشت و پخت خوارکی ها به صورت یکدست صورت نمی‌گیرد. همچنین جدا کردن آن از سطح روغن غیر ممکن خواهد شد. پس هنگام انتخاب این مدل نیاز خود را حتما در فکر داشته باشید.

 

 

 

سبد سرخ کن سه تایی

از نظر عرض سبد سه تایی کم عرضترین مدل نسبت به مدل های قبلی است. اما ارتفاع آن مشابه سایر مدل های مرسوم است. سبد سه تایی برای خانه و رستورانی هایی که در آنها آماده سازی خوراکی ها تنوع بالایی دارد، بهترین انتخاب است.

از مدل سه تایی برای سرخ کردن حجم کمی از مواد غذایی مثل سمبوسه رولی، تاکو و فرچیپس و حتی آماده کردن انواع سبزیجات می‌توانید استفاده کنید. باید گفت که این نوع ظرفیت تحمل وزن بالا خوراکی ها را ندارد. این مدل فقط برای حجم کم مناسب است.

 

 

 

 

اگر به دنبال تهیه تردترین خوارکی های خوشمزه در خانه یا رستوران هستند، حتما باید با مناسب ترین ابزارها را در اختیار داشته باشید. سرخ کن از جمله آن تجهیزاتی است که نتیجه پخت با آن با استفاده از اکسسوری های کاربردی، عالی خواهد شد.

از اسنک های خوش نمک تا شیرینی ها محبوب مثل انواع دنات تهیه همه با در دست داشتن سبد ویژه سرخ کن، به بهترین شکل ممکن در هر فضایی قابل انجام خواهد بود.

 

بیشتر مطالعه کنید: نحوه نظافت تجهیزات و ظروف استیل چگونه است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *