مجله کیت لاین

دسته بندی ها : رستوران گرد

کیت لایت/سرویس تحریریه: شاید وقتی کلمه فست فود را می شنویم توقع خوراک سالم را نداشته باشیم. در واقع معمولا در منو این سبک رستورانها جایی برای خوراکهای سالم وجود نداشته است اما این روزها وضعیت تغییر کرده است. با گسترش آگاهی مشتریان و نیز آشکار شدن مضرات مصرف بی رویه فست فودها در جهان، ضرورت عرضه خوراک سالم بیشتر از قبل احساس میشود. این اهمیت فقط یک امر اخلاقی نیست و ارتباط مستقیمی با جنبه اقتصادی و چرخش مالی صنعت خوراک دارد. با هم چند نمونه از آیتم های سالم فست فودهای معروف دنیا را مرور میکنیم.

مک دونالد

نامی که در بین مردم جهان به خوراکهای چرب و پرکالری شهرت دارد و تصور خوردن یک وعده خوراک منطبق با معیارهای سلامت در شعبه های آن بیشتر شبیه شوخی بوده است. امروزه سالادهای سبز مک دونالد به همراه مرغ گریل پاسخگوی مشتریان نگران از کالری اضافی میباشد.

سالاد مک دونالد

چیز کیک فکتوری

این نام برای علاقمندان خوراک مترادف با دیشهای پرکالری و متنوع و حجیم است. اما اگر بخواهیم طعم خوشایند منو این برند را بچشیم و مراعات سلامتی را هم کرده باشیم میتوانیم از منو سلامت سفارش بدهیم. جاییکه حجم خوراکیها کمتر شده و کالری آنها پائینتر از ششصد کالری میباشد.

کی اف سی

این رستوران زنجیره ای هم از پرچمداران فروش خوراک پرکالری در جهان است ولی اینروزها میتوان در بعضی شعب آن مرغ گریل سفارش داد و در کنار آن ذرت پخته و لوبیا سبز پخته سرو میشود.

ساب وی

در ساب وی اوضاع کمی متفاوت است .اینجا بخشی از حفظ سلامت برعهده خود مشتری است که با سفارشی سازی ساندویچ خود خوراک سالمتری مصرف کند.انتخاب نان های غله کامل و سبزیجات در ساندویچها میتواند انتخاب سالمتری باشد.

وندیز

در این رستوران زنجیره ای با انتخاب آیتمهایی مانند سیب زمینی تنوری و همچنین امکان سفارش یک دوم بعضی آیتمها میتوان سفارش سالمتری داشت.

اینها فقط چند نمونه کوچک از رویکرد سلامت محور صنعت خوراک میباشد.عرضه محصولات با شکر کمتر و ارزش غذایی بیشتر و کاهش مقدار چربی اشباع از دیگر نمونه های سلامت محور میباشد. با انتخاب سالمتر زندگی بهتری خواهیم داشت.

نویسنده: حمید رضا صادقی

 

*** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *