مجله کیت لاین

هدر-مقاله-20-آشپز-برتر-اینستاگرام-سال-2022
دسته بندی ها : بگردیم و بخوریم

در مقاله قبلی، از ۱۰ سرآشپزی گفتیم که سر و صدای زیادی در اینستاگرام راه انداخته‌اند. در این مقاله نیز به معرفی ۱۰ نفر دوم لیستی میرویم که به انتخاب مجله KTCHNrebel جزو برترین های آشپزی و اینستاگرام هستند.

در مقاله قبلی، از ۱۰ سرآشپزی گفتیم که سر و صدای زیادی در اینستاگرام راه انداخته‌اند. در این مقاله نیز به معرفی ۱۰ نفر دوم لیستی میرویم که به انتخاب مجله KTCHNrebel جزو برترین های آشپزی و اینستاگرام هستند. همراه ما باشید.

۱۱- MANU BUFFARA

این سرآشپز برزیلی با غذاهای مدرن و دیدنی خود الهام بخش نزدیک به ۸۰۰۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام است. در سال ۲۰۲۲، او به عنوان “بهترین سرآشپز زن آمریکای لاتین ۲۰۲۲” انتخاب شد.

مانو بوفارا همیشه در غذاهای خود، ردی از فرهنگ و غذاهای منطقه زادگاهش پارانا را قرار می‌دهد.

او قبل از حرفه‌اش به عنوان آشپز، روزنامه نگاری می‌خواند، اما پس از آن تصمیم گرفت به جای کلمات، با غذا داستان بنویسد.

رستوران او، Manu، در کوریتیبا برزیل واقع شده است و توسط پورتال ۵۰ رستوران برتر جهان (World’s 50 Best Restaurants)، مقام اول را کسب کرده است.

او به عنوان سرآشپز از مواد ارگانیک باغ خود استفاده می‌کند. او همچنین با جوامع محلی برای ترویج پایداری اجتماعی و زیست محیطی کار می‌کند. در حال حاضر ۵۰۰۰ خانواده در ۹۰ باغ، در پروژه او مشارکت دارند.

مانو-بوفارا-آشپز-برزیلی

۱۲- ALEXANDRE MAZZIA

این سرآشپز ساکن مارسی در سال ۲۰۲۲ جایزه “One to Watch” را دریافت کرد (این جایزه در زمینه توسعه استعداد حرفه به فردی اهدا می‌شود که با تجربه پنج سال یا کمتر در ابتدای کار خود است).

رستوران او AM در حال حاضر دارای سه ستاره میشلن در محله‌ای شیک در مارسی است. در این رستوران غذاهای لذیذ در وعده‌های کوچک سرو می‌شود که هر کدام در نوع خود یک اثر هنری هستند.

الکساندر مازیا عاشق رست (roast) و اسموک (smoke) است. خاطرات کودکی او از کنگو، جایی که به دنیا آمده، در بسیاری از ادویه‌ها و چاشنی‌ها منعکس شده است.

ترکیبات غیر منتظره ای مانند خرچنگ بردینگ شده با دانه های کنجد یا ماهی بونیتو، که با لیمو و گرانیوم مزه دار شده، و پاپ کورن جلبک دریایی برای الکساندر غذایی معمولی به حساب می‌آید.

الکساندر که قبلا بسکتبالیست بوده، به عنوان سرآشپز خصوصی برای یک میلیاردر کار کرده است و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. او با غذاهای خود الهام بخش حدود ۶۴۰۰۰ فالوور در اینستاگرام است.

الکساندر-مازیا-آشپز-فرانسوی

۱۳- MANSOUR MEMARIAN

منصور معماریان سرآشپز آلمانی – ایرانی دوره آموزشی خود را در کرفلد به پایان رساند و اکنون بیش از ۲۰ سال است که در زمینه غذا و آشپزی کار می‌کند. در این مدت، او در برخی از بهترین رستوران‌های جهان کار کرده است.

از جمله این رستورانها می‌توان به رستوران Shangri-La Hotel در ابوظبی و Chedi Andermatt در سوئیس اشاره کرد.

او اولین ستاره میشلن خود را به عنوان سرآشپز در رستوران Jagdhof Glashütte در آلمان پس از تنها هشت ماه به دست آورد. پس از آن ستاره دوم را در رستوران Pavillon در اینسبروک به دست آورد.

منصور معماریان به عنوان اولین سرآشپز ایرانی با ستاره میشلن، اکنون در امارات متحده عربی کار می‌کند. منصور اکنون مسئول آشپزخانه شش رستوران و دو بار و همچنین کیترینگ هتل پنج ستاره Palazzo Versace Dubai است.

منصور-معماریان-آشپز-ایرانی

۱۴- TORA OLSSON

سرآشپز سوئدی تورا اولسون واقعاً به خوبی رسپی‌های پیج اینستاگرامش (toraflorafood) عمل می‌کند: خوراک‌های او شامل غذاهای لطیف با تزئینات زیبا و گل‌آرایی‌های هیجان انگیز است.

غذاهای رنگارنگی که با عشق درست می‌شوند که فوق العاده هم جذاب هستند! سرآشپز زیبای سوئدی عمدتاً غذاهای وگان می‌پزد. هدف او این است که خوردن غذاهای با پایه گیاه را جذاب‌تر کند، به همین دلیل است که از رویکرد جدیدی استفاده می‌کند.

نتیجه رویکرد جدید تورا، غذاهایی تجربه محور با طعم‌های انفجاری، طراحی هنری و حسی از جنون است. او تمایل زیادی به مواد فراوری نشده دارد.

۴۵۰۰۰ فالوور او مشتاقانه منتظر دیدن رسپی‌ها در اینستاگرام و فرصت شرکت در یکی از دوره‌های آنلاین آشپزی او هستند.

تورا-اولسون-آشپز-سوئدی

۱۵- NILS HENKEL

نیلز هنکل نماینده غذاهای آلمانی در لیست ۲۰ سرآشپز برتر اینستاگرام است. او بیانگر یک سبک آشپزی منحصر به فرد و خالص است و هدفش ترویج یک سبک آشپزی جدید آلمانی است.

غذاهای او به ویژه روی گیاهان و سبزیجات فصلی متمرکز شده است. او با بافت‌های گوناگون و بازی با طعم و بو شگفتی ایجاد می‌کند.

ماهی و گوشت اغلب نقطه کانونی غذاهای او هستند، اگرچه او از پروتئین حیوانی در تولیدات گیاهی خود استفاده نمی‌کند.

غذاهایی که عاشقانه با رنگ های خارق العاده نقاشی می‌شوند، هدیه گرانبهایی برای چشم و کام است. جای تعجب نیست که Gault Millau در سال 2009 نیلز هنکل را به عنوان سرآشپز سال انتخاب کرد.

نیلز-هنکل-آشپز-آلمانی

۱۶- JUN TANAKA

۱۲۰۰۰ نفر جون تاناکا، سرآشپز ژاپنی – بریتانیایی را دنبال می‌کنند که در ایالات متحده متولد شده است.

او با شو تلویزیونی ‘Cooking It’ در کانال ۴ تلویزیون بریتانیا  و برنامه ‘Saturday Kitchen’ در بی‌بی‌سی وان شناخته می‌شود. او همچنین در برنامه آمریکایی ‘Chopped’ شرکت کرد و در آنجا به عنوان یکی از سه قهرمان بزرگ انتخاب شد.

این سرآشپز با الهام از سبک آشپزی فرانسوی در رستوران خود – The Ninth در لندن – در غذاهای ساده اما با کیفیت مدیترانه‌ای با مواد فصلی تخصص دارد.

جون-تاناکا-سرآشپز-ژاپنی

۱۷- J GAMBOA

نزدیک به ۶۰۰۰ نفر سرآشپز فیلیپینی جی گامبوآ را فالو می‌کنند و تعداد طرفداران او به سرعت در حال افزایش است. او در آشپزی از مادرش الهام گرفته است.

او تحصیلات خود را در موسسه آشپزی آمریکا به پایان رساند. امروزه، جی سرآشپز چندین رستوران در مکاتی در فیلیپین است: رستوران Cirkulo، کافه Milkyway، و رستوران‌های ژاپنی AzuThai و Tsukiji.

او با خود عهد کرده است که غذاهای فیلیپینی در سراسر جهان شناخته شود. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه Expo Cocina del Agua در زاراگوزا اسپانیا شرکت کرد. و همچنین به طور منظم به عنوان عضو هیئت داوران حضور دارد. او عاشق ترکیب آشپزی اسپانیایی و فیلیپینی است.

جی-گامبوا-سرآشپز-فیلیپینی

۱۸- JENNIFER JASINSKI

جنیفر جاسینسکی یک سرآشپز آمریکایی است که همزمان چندین رستوران را در دنور مدیریت می‌کند. ترجیح او این است که غذاهای فصلی مدیترانه‌ای را بپزد؛ بشقاب‌هایی با استفاده از ماهی تازه، پاستای دست ساز و گوشت‌هایی که متعلق به آن منطقه است.

در سال ۲۰۱۳، او برنده جایزه “بهترین آشپز جنوب غربی” بنیاد جیمز بیرد (James Beard Foundation) شد. سرآشپز جنیفر در موسسه آشپزی آمریکا حضور یافت و ابتدا در شهر نیویورک و سپس در لس آنجلس کار کرد.

از سال ۲۰۰۰ او در دنور زندگی می‌کند، جایی که به سرعت سرآشپز رستوران Panzano در هتل Monaco شد. چند سال بعد، او رستوران خود را به نام Rioja به همراه بث گروچ افتتاح کرد. از آن زمان او رستوران‌های دیگری مانند Ultreia، Bistro Vendome و Stoic & Genuine را در دنور راه اندازی کرده است.

تقریباً ۵۰۰۰ فالوور او را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، جایی که او خلاقیت‌ها و دیدگاه‌های خصوصی خود را به اشتراک می‌گذارد.

جنیفر-جاسینسکی-سرآشپز-آمریکایی

۱۹- TOMASZ ŁAGOWSKI

آشپز لهستانی توماس لاگووسکی در Belvedere در ورشو مشغول به کار است. همانند گذشته در رستوران پالاس روزالین (Palace Rozalin)، هنر آشپزی او بر مبنای مواد طبیعی و رنگارنگ است.

او عاشق آشپزی با گوشت تازه و خوش طعم و غذاهای فصلی است. او همیشه برای کمال تلاش می‌کند.

توماس-لاگووسکی-سرآشپز-لهستانی

20- IKER ERAUZKIN

ایکر ارائوزکین یک سرآشپز اهل باسک است که آموزش آشپزی خود را در آشپزخانه‌های کشورش (اسپانیا) آغاز کرد.

او در سال ۲۰۰۲ به کاتالونیا نقل مکان کرد و از آن زمان تاکنون از غذاهای کاتالان الهام گرفته است.

امروز، او و همسرش رستوران آوانگارد UMA در بارسلون را اداره می‌کنند، جایی که او منوهای منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که شبیه آثار هنری کوچک بر اساس تجربه بیش از ۲۰ ساله اوست.

ایکر-ارائوزکین-سرآشپز-اسپانیایی

منبع:

https://www.ktchnrebel.com/best-chefs-of-instagram-2022/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *