مجله کیت لاین

هدر-مقاله-تماشایی-ترین-رستوران-های-دنیا
دسته بندی ها : بگردیم و بخوریم

نوآوری‌ها در عرصه غذاخوری، بیشتر از همیشه باعث پیشرفت در صنعت غذا شده است – از ارتفاعات مناظر کوهستانی پرو تا فضایی در زیر آب در جزیره خدایان بالی. ما در این مقاله به سراغ معرفی برخی از دیدنی‌ترین مقاصد غذاخوری در شش قاره رفته‌ایم.

نوآوری‌ها در عرصه غذاخوری، بیشتر از همیشه باعث پیشرفت در صنعت غذا شده است – از ارتفاعات مناظر کوهستانی پرو تا فضایی در زیر آب در جزیره خدایان بالی. ما در این مقاله به سراغ معرفی برخی از دیدنی‌ترین مقاصد غذاخوری در شش قاره رفته‌ایم. همراه ما باشید تا با هم دنیای شگفت‌انگیز این رستوران ها را کشف کنیم.

در دنیا تنها تعداد انگشت شماری رستوران واقعا عالی وجود دارد که می‌توان آنها را «تماشایی» توصیف کرد – صفتی که می‌تواند برای توصیف غذا، خدمات، محیط یا عناصر جادویی دیگر به کار رود تا یک غذا خوری را از صرفا خاص بودن به یک پدیده چشم‌نواز و عالی تبدیل کند. ما در ادامه از هر قاره قابل سکونت یک رستوران را انتخاب کرده‌ایم که به روش منحصر به فرد خود دیدنی هستند.

آفریقا / آفریقای جنوبی: رستوران Wolfgat – Paternoster

رستوران ولفگات (Wolfgat) در ساختمانی با قدمت ۱۳۰ سال در محل غاری قرار گرفته که به لحاظ باستان‌شناسی و زمین‌شناسی نقطه حائز اهمیتی است. جان پارکینگتون، باستان‌شناس برجسته، از «حفره‌ای عظیم و قابل توجه در زیر یک سنگ سیلکریت غیرمعمول بزرگ» صحبت می‌کند، جایی که بقایای سرامیکی و استخوان‌های گوسفند به جا مانده از ۲۰۰۰ سال گذشته پیدا شده است. نقل قول‌های محلی حاکی از این است که گذرگاه‌های زیرزمینی ولفگات به منطقه حفاظت شده Cape Columbine در ساحل غربی آفریقای جنوبی می‌رسد.

در این مکان چشم‌نواز، سرآشپز Kobus van der Marwe، یک منو با هفت غذای خاص از غذاهای منطقه Strandveld را طراحی کرده است که از مناظر محلی و حمایت از مواد اولیه بومی الهام گرفته شده است. طعم‌ها شامل غذاهای دریایی پایدار، گوشت‌های محلی و ولدکس (veldkos: نوعی غذای بومی آفریقایی که از ترکیب سبزیجات و صیفی جات گوناگون درست می‌شود) فصلی است. این رستوران با تمرکز بر پایداری، هنگام سرو منوی خود تنها از ۲۰ مهمان پذیرایی می‌کند.

رستوران-ولفگات-آفریقای-جنوبی

استرالیا: رستوران Fervor

Paul Iskof سرآشپز و مالک Fervor می‌گوید: «یک روز در صحرای پینکلز هستیم، روز دیگر در جزیره‌ای دورافتاده در سواحل جنوبی استرالیای غربی». این رستوران با فصول سال حرکت می‌کند و ماموریت دارد مواد تازه و محصولات محلی را تهیه کند و آنها را در مکانی منحصر به فرد ارائه دهد.

Fervor از سال ۲۰۱۳ به موادی مانند مارون (marron: گونه‌ای از کری فیش یا مینی لابستر) ، میوه کواندانگ (quandong)، موز بوته‌ای (bush banana) و تکمه بوآب (boab tuber: نوعی ریشه خوراکی) که در سال‌های گذشته فراموش شده بودند و درک نشده بودند، پرداخته است. روش این رستوران همکاری با جوامع محلی و کسب‌وکارها با هدف ارج نهادن به صاحبان سنتی سرزمین استرالیا و جشن گرفتن بهترین چیزهایی است که مختص به استرالیا است.

فرور-استرالیا

آمریکای شمالی / لس آنجلس آمریکا: رستوران Vespertine

وسپرتاین که توسط سرآشپز جردن خان (Jordan Khan) به عنوان “یک خواب و خیال” توصیف شده است، قصد دارد با پیوند دادن غذا، هنر، معماری، موسیقی و مجسمه سازی، “تصویر مجدد و کشف تجربه غذاخوری” را ارائه کند. خان با چند فرد رویاپرداز دیگر همکاری می کند، از جمله: دکتر استفان هاگوپیان (Stefan Hagopian) که کشاورزی هم می‌کند، گروه پست راک This Will Destroy You و جونا سیس (Jona Sees) که متخصص در علم پوشاک است. این فضای غذاخوری به اندازه ۲۲ مهمان ظرفیت دارد که با بیش از ۱۸ بشقاب (کورس) از آنها پذیرایی می‌شود.

Vespertine به عنوان “مکان ناهمگنی و ناهمخوانی شناختی که کتگوری‌بندی و طبقه‌بندی را به چالش می‌کشد، و در ابعادی از آشپزی که نه در سنت و نه در فرهنگ ریشه دارد، شروع به کاوش می‌کند” توصیف می‌شود. چشم‌انداز این رستوران به لحاظ فیزیکی با ساختاری که در آن وجود دارد به نمایش گذاشته شده، یک ساختمان دو طبقه فولادی و شیشه‌ای در چهار سطح که توسط اریک اوون ماس (Eric Owen Moss) طراحی شده است.

رستوران-وسپرتاین-نیویورک

اروپا / کپنهاگ دانمارک: رستوران Alchemist

به دیدنی ترین رستوران اروپا خوش آمدید: Alchemist. در اینجا راسموس مانک (Rasmus Munk)، سرآشپز و رستوران‌دار دانمارکی به بررسی این موضوع می‌پردازد که “چگونه تئاتر می‌تواند غذا و خوراک‌شناسی را غنی کند”. در پاسخ به این مشاهده که فرمول اساسی بازسازی در ۱۰۰ سال گذشته اندکی تغییر کرده است، مانک قصد دارد غذاخوری را از طریق یک تجربه حسی فراگیر که چهار تا شش ساعت طول می‌کشد و در طول سفری در فضاهای فیزیکی منحصر به فرد رخ می‌دهد، بازتعریف کند. Alchemist در مانیفست هشت صفحه‌ای خود نه مکانی برای معاشرت، بلکه مکانی برای تأمل در محدودیت‌های انسانی توصیف شده است.

میهمانان تا ۵۰ اثر (impression) را به همراه نوشیدنی تجربه می‌کنند. این اثرها دارای پیامدهای اخلاقی یا سیاسی هستند، اما طعم، مواد با کیفیت بالا و آماده‌سازی ماهرانه بخش اساسی رستوران هستند.

آلکمیست-کپنهاگ

آمریکای جنوبی / کوسکو پرو: رستوران Mil

Condé Nast آن را “رستوران مقصد نهایی” نامیده! میل (Mil) که متعلق به ویرجیلیو مارتینز (Virgilio Martinez) است، در ارتفاع ۱۱۵۰۰ فوتی از سطح دریا در دره مقدس (Sacred Valley) پرو واقع شده است، در لبه خرابه‌های مورای، جایی که اینکاها آزمایشگاه کشاورزی خود را ساخته بودند. منظره‌ای پانوراما که بازدیدکنندگانش را خیره و مبهوت می‌کند.

مارتینز توضیح می‌دهد: «بسته به اینکه چقدر کنجکاو هستید، می‌توانید تمام روز را به مراقبه یا برداشت سیب‌زمینی بپردازید». منوی Mil شامل هشت مرحله است، که آمیخته با اینفیوژن است، با تمرکز بر سبزیجات، ریشه‌های خوراکی و غلات. آبی که در پخت و پز استفاده می‌شود از برف ذوب شده رشته کوه آند و نمک صورتی ماراس از تراس‌های باستانی محلی تهیه می‌شود.

Mil نه تنها یک رستوران بلکه آزمایشگاهی از فرهنگ، محصولات و هویت پرو است. این تیم برای تحقیق و توسعه محصولات جدید همکاری نزدیکی با جوامع بومی اطراف دارد.

رستوران-میل-پرو

آسیا / بادونگ بالی: رستوران Koral

اولین رستوران در بالی که کانسپت غذاخوری در زیر آب را ارائه کرد، کورال (Koral) بود. این رستوران در سال ۲۰۲۱ توسط وبسایت تریپ ادوایزر (Tripadvisor) به عنوان نمادین‌ترین رستوران جهان معرفی شد. رستوران کورال در داخل هتل Apurva Kempinski واقع شده است و ادعا می‌کند که تمام حواس را درگیر و برانگیخته می‌کند و از ویژگی‌های گرمسیری بالی و میراث امپراتوری ماجاپاهیت (Majapahit) الهام گرفته است. “تجربه کامل بیسترونومیک” (Bistronomy: ترکیبی از غذاهای سبک بیسترو که با روش‌های ویژه و خاص آشپزی فرانسوی پخته شده است)، با موسیقی هیپنوتیزم‌کننده و بیش از ۸۰ گونه از جانداران دریایی که درون آکواریومی که دورتادور محیط اطراف را در بر گرفته همراه است.

سرآشپز آندریا آستون (Andrea Astone) غذاها و کوکتل‌هایی با الهام از طعم‌های بومی و تهیه شده از مواد اولیه محلی ارائه می‌دهد. در این رستوران با سه منو مواجه خواهید شد: غذاهای دریایی، غذاهای گوشتی، و غذاهای گیاهخواری (وجترین و وگان).

رستوران-کورال-بالی

منبع:

https://www.ktchnrebel.com/six-most-spectacular-restaurants/?utm_campaign=ktchnrebel&blaid=4515296&utm_medium=earned&utm_source=bambu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *