شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

سبک های طراحی رستوران ها در سال ۲۰۱۹

دانستنی های رستوران / ۲۵, دی ۱۳۹۷
سبک های طراحی رستوران ها در سال ۲۰۱۹
با تغییر ذائقه مردم گرایش به تغییرات دکور در صنعت رستوران‌داری رشد نسبتا پرسرعتی داشته است. به عنوان مثال، سبک انبار روستایی، ویژگی‌هایی چون چوب تیره، رنگ‌های خاکی و تکه‌های فلز زنگ زده دارد که در سال‌های اخیر به عنوان یک سبک عمده شناخته شده است. اما در حال حاضر این سبک رو به انقراض و با سبک‌های جدید دکوراسیون در حال جایگزینی است.

این که رستوران چه طور به نظر بیاید، رنگ‌ها بر روی میهمانان چه طور اثر بگذارد، سبک فضای پذیرایی شما تاثیرعمیقی روی مشتری‌ها داشته باشد و...، برای مالکان و مدیران رستوران‌ها نکات مهمی هستند تا از سبک‌های طراحی و به‌روزکردن طراحی خود آگاه باشند. پیاده سازی یک سبک جدید و منحصر به فرد می‌تواند به شما در جذب میهمانان (مشتریان) بیشتر به فضای مورد نظرتان کمک کند، بنابراین این نکته برای به‌روز ماندن با سبک‌های طراحی مطرح، ارزشمند است.

سبک‌های طراحی عالی را می‌توان به گروه‌های مختلفی تقسیم کرد که یکی از آن‌ها سبک‌های مفهومی است که طراحی فضای داخلی رستوران‌ها، منو و عناصر طراحی شده به گونه‌آی تغییر می‌کنند تا مثلا فضای مدرن را به یک رستوران بدهد. بسیاری از رستوران‌های جدید کار خود را حول یک مفهوم مرکزی بنا می‌کنند و این مفهوم‌ها هستند که چگونگی گسترش فضای پذیرایی را سازماندهی و طراحی می‌کنند.

سبک‌های طراحی رستوران که در سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود طرفداران زیادی پیدا کند:

فضاهای غذاخوری جمعی

همانطور که ما بین غذاهای بسته‌بندی و غذاهای بیرون‌بر تغییر موضع می‌دهیم، مشتری‌ها هم در حال جست و جو برای تجربه فضاهای بهبود یافته با جوی اجتماعی‌تر از آنچه که قبلا دیده‌اند، هستند. این دلیلی است بر این که فضاهای غذاخوری جمعی در این سال، در لیست سبک‌های طراحی عالی قرار گرفته است. ارائه میزهای باز و به اشتراک گذاشتن فضاهای بین افراد غریبه، جو اجتماعی منحصربه فردی را در اختیار می‌گذارد تا هم با غذا و هم با یکدیگر تعامل برقرار کنند.

آشپزخانه‌های باز

با افزایش تقاضا برای دیدن مراحل پخت غذا، بی شک این سبک طراحی در سال ۲۰۱۹ ترویج خواهد یافت. مشتری‌ها دوست دارند ببینند، بشنوند و در دقایقی که در رستوران شما هستند، بوی غذا را در تمام فضای رستوران تجربه کنند.

ادغام رستوران‌ها با کسب و کارهای دیگر

این کار نه تنها راهی برای مبارزه با افزایش شدید اجاره است، بلکه ترکیب یک فضای اجتماعی با کسب و کار شما، دلیلی برای مشتری به‌وجود می‌آورد تا مدت طولانی‌تری بمانند و استراحت کنند. کسب و کارهایی که به‌صورت رایج با رستوران‌ها ادغام شده‌اند شامل بانک‌ها، خرده فروش‌های منطقه‌ای و سالن‌های تئاتر هستند.

 سبک Hygge (فضای دنج و آرام)

Hygge که Hyoo-guh نیز تلفظ می‌شود یک لغت و مفهوم دانمارکی است که به معنای راحتی و جای گرم و دنج است. سبک Hygge به تازگی ظاهر شده است و در نهایت در صنایع غذایی گسترش یافته است. برخی رستوران‌ها با استفاده از شمع و عناصر گرم و روستایی و مبلمان راحت به ایجاد فضاهایی که راحت‌تر و آرام‌تر باشند، می‌پردازند.

در حالی که مفاهیم طراحی، پایه‌ها و مضامین رستوران شما هستند، عناصر طراحی نیز جوانب منحصر به فردی هستند که طراحی رستوران‌تان را می‌توانید به آسانی با آن‌ها تغییر دهید، مانند نقاشی دیوارها، نورپردازی یا دکوراسیون فضای پذیرایی و... که این‌ها همگی عناصر طراحی هستند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ دیده شوند.

  • ترکیب هنر منطقه‌ای

این ایده می‌تواند ایده‌ای رایج در طراحی خدمات غذایی در سال ۲۰۱۹، باشد. نقاش‌ها، عکاس‌ها، مجسمه‌سازها یا لوازم روشنایی، می‌توانند با نمایش استعداد محلی و طراحی‌های خود، بیشتر و بیشتر رستوران را به اعضای جامعه ارتباط دهند.

  • طراحی دکورهای اینستاگرامی

طراحی و ساخت یک رستوران کامل یا فضای خاصی که حرفی برای گفتن در فضای اینستاگرام داشته باشد، رتبه بالایی به خود اختصاص می‌دهد. داشتن چشم انداز بیرونی چشم نواز یا دیوار پوشیده از گیاه یا عناصر طراحی دیواری، رستوران شما را جذاب و مناسب عکس می سازد که در رقابت تاثیر مثبتی خواهد داشت. الگوهای برجسته لایه‌بندی شده با رنگ‌های شاخص، دکور رستوران شما را روشن می‌کند و حس گرمی و رمانتیکی را انتقال می‌دهد.

 

افزودن به سبدخرید
basket
افزودن گوش به زنگ
basket
افزودن به سبدخرید
basket
افزودن گوش به زنگ
basket
افزودن به سبدخرید
basket
افزودن گوش به زنگ
basket
افزودن به سبدخرید
basket
افزودن گوش به زنگ
basket

+ مشاهده محصولات بیشتر این دسته

 

  • گیاهان و فضای سبز

بیشتر مراکزی که خدمات غذایی ارائه می‌دهند دغدغه این را دارند که غذایی که به مشتری می‌دهند، نه تنها خوشمزه باشد بلکه مغذی و سالم هم باشد. در نتیجه بیشتر مالکان، فضایی را انتخاب می‌کنند که سرسبز و گیاهان زنده داشته باشد که حس طراوت و شادابی را انتقال دهد.

  • مشتری‌ها رستوران‌هایی می‌خواهند که فضای اینستاگرامی داشته باشد

یکی از مهم ترین جنبه هایی که وقتی نسل جوان بیرون می‌روند در نظر می‌گیرند این است که رستوران فضای اینستاگرامی داشته باشد یا طراحی دکورش به اندازه کافی منحصر به فرد باشد که مناسب پست‌های صفحات اجتماعی باشد. بنابراین در صورتی که در حال طراحی و یا به‌روزرسانی دکور رستوران خود هستید، به این نکته توجه کنید که فضای غذاخوری شما چقدر مناسب عکاسی است، به خصوص زمانی که مراجعین شما بیشتر جوانان هستند.

  • مشتری‌ها دوست دارند یک غذاخوری جذاب و همه جانبه را تجربه کنند

از سبک طراحی فضای جمعی تا مشارکت هنر محلی، رستوران‌ها باید تلاش کنند تا فضای اجتماعی فراهم کنند که مشتری‌ها از بودن در آن لذت ببرند و بیشتر وقت بگذرانند به گونه‌ای که مشتری برای مراجعه مجدد تشویق شود.

مترجم فاطمه اسماعیلی