شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

حرفه‌ای باشیم

دانستنی های رستوران / ۲۰, مرداد ۱۳۹۸
حرفه‌ای باشیم
این بار درباره رفتار حرفه‌ای یک سرمایه گذار و موسس رستوران صحبت می‌کنیم. البته در دنیا رستوران‌هایی هستند که صرفا بر اساس علاقه شخصی و سلیقه یک نفر راه‌اندازی شده و اصول شخصی در آن جاریست. این دسته از رستوران‌ها مورد بحث امروز ما نیست. ما درباره رستوران‌هایی صحبت می‌کنیم که به عنوان یک بیزینس و شغل و با هدف درآمدزایی تاسیس گردیده است.

سلیقه خوراکی کارفرما و اطرافیانش می‌تواند باعث شکست یک رستوران گردد. گاهی عادت‌های خوراکی یا حجم یک خوراک و ترکیبات آن در یک خانواده یا یک فرد با آنچه جامعه می‌شناسد کاملا متفاوت است. مثلا یک فرد در خانه خود ماهی را اورکوک و خشک دوست دارد بپزد ولی نمی‌توان این سلیقه را در یک رستوران دریایی اجرا کرد و توقع موفقیت داشت. پخت خوراک رستورانی یک تخصص است و باید به متخصص واگذار گردد.

آشپز حرفه ای

همین امر در خصوص انتخاب تجهیزات و ظروف و لوازم هم صدق می‌کند. دکوراسیون و چیدمان یک رستوران هم قواعد خاص خودش را دارد که کاملا نیاز به مشاوره دارد. رستوران، یک آشپزخانه و پذیرایی خانگی بزرگ نیست. یک صنعت و بیزینس پیچیده با قواعد و نکات دقیق و حرفه‌ایست. میزان پخت و حجم و رسپی‌ها در این صنعت با آنچه ما در خانه می‌خوریم تفاوت‌های بنیادین دارد. حرفه‌‌ای باشیم و از مزایای حرفه‌ای بودن برخوردار گردیم.

نویسنده: حمید صادقی

*** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.