شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

ایام حج و رستوران‌های محبوب مکه

دانستنی های رستوران / ۲۲, مرداد ۱۳۹۸
ایام حج و رستوران‌های محبوب مکه
ایام سفر حج برای مسلمانان جهان یک اتفاق خاص و ویژه است. سفری معنوی به سرزمین وحی و انجام فریضه الهی حج و برخوردار شدن از مواهب بیشمار آن. افزایش حس همبستگی با مسلمانان جهان و یک گردهمایی بزرگ برای لبیک گفتن به فرمان خداوند یکتا.

در خلال این سفر بزرگ فرصت دیدار از اماکن مهم تاریخ اسلام نصیب حاجیان و زائران می‌گردد. شهرهای مدینه و مکه، مقدس‌ترین شهرهای مسلمین جهان، پذیرای خیل کثیر زوار هستند. با وجود اینکه تهیه خوراک برای حاجیان ایرانی توسط کاروان‌ها و با نظارت سازمان حج و اوقاف انجام می‌شود، ولی معرفی رستوران‌های این دو شهر خالی از لطف نیست.

شهر مکه با وجود هتل‌های بین‌المللی مجلل، طبیعتا دارای رستوران‌های متعددی است. همچنین به واسطه حجم مسافران این شهر مقدس، برندهای معروف خوراک دنیا را در کوچه و خیابان می‌توان دید و البته رستوران‌های هندی، پاکستانی، ترکی و ... در مکه به وفور وجود دارد. از یک رستوران پرطرفدار شروع می‌کنیم. 

رستوران الطازج در مکه

الطازج ... رستورانی با منو متنوعی از مرغ و مخلفات که قیمت مناسب و کیفیت بالای آن باعث شده که همیشه پر از مشتری باشد. منویی که در آن از ناگت مرغ تا جوجه کباب و برنج تند و مرغ بریان مخصوص و خوراک‌های محلی می‌توان یافت و در جوار مسجدالحرام هم شعبه دارد.

فست فود زنجیره ای الطازج

 

رستوران الشرفه مکه

رستوران دیگری که می‌تواند یک خاطره فراموش نشدنی باشد رستوران الشرفه است. رستورانی که علاوه بر منو کامل صبحانه، نهار و شام و کیفیتی بالا، به دلیل قرارگرفتن در مجاورت خانه خدا یک ویو بی‌همتا را برای مهمانان فراهم می‌کند. الشرفه رستوران گرانقیمتی است و البته هیچ گرانی بی‌علت نیست.

نویسنده: حمید صادقی

*** تمامی مطالب متعلق به سایت کیت لاین است و هرگونه کپی‌برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.