شماره پشتیبانی: ۷۲۱۱۳-۰۲۱

انواع رست قهوه

دانستنی های بار و کافی شاپ / ۰۵, دی ۱۳۹۷
انواع رست قهوه
هیچ نوشیدنی گرمی پرطرفدارتر و محبوب‌تر از قهوه، که باعث نشاط صبحگاهی و سرحالی شود یا به عنوان یک دسر آخر شب استفاده گردد، در دنیا وجود ندارد. در واقع، آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که در حدود ۵۴ درصد از مردم بالای ۱۸ سال آمریکا حداقل یک فنجان قهوه در روز می‌نوشند.

هرچند که قهوه‌ها به یک شکل تولید نمی‌شوند و انواع مختلفی از قهوه با تنوع در رنگ، طعم، رست و میزان کافئین وجود دارد اما همگی با زدن یک دکمه در دستگاه اتومات قهوه قابل دسترس هستند که همین دسترسی آسان می‌تواند انتخاب را بسیار مشکل کند. در اینجا علاوه بر ذکر نکاتی مهم راجع به تفاوت در انواع رست قهوه، به توضیح مراحل رست کردن آن نیز می‌پردازیم، تا به افرادی که به دنبال بهترین انتخاب هستند کمک شود.

انواع رست قهوه

 

دانه قهوه یا قهوه آسیاب شده

موضوع بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود جدا از تفاوت‌های رست کردن قهوه، تفاوت بین دانه قهوه خام و قهوه آسیاب شده است. بزرگترین مزیت قهوه‌های آسیاب شده راحتی پروسه آماده‌سازی این قهوه است که نیاز به زحمت کمی دارد، حتی در سریع‌ترین مکان‌های سرویس‌دهی این نوع قهوه در کمترین زمان قابل دم شدن هست. از طرف دیگر، قهوه آسیاب نشده می‌تواند طعم واقعی و تازگی قهوه را برای مشتریان و تجربه جالب آسیاب کردن قهوه را برای باریستاها به همراه داشته باشد.

آسیاب قهوه هم به صورت دستی و هم با استفاده از ابزارهای مجهز آسیاب قهوه به‌راحتی انجام می‌شود. با استفاده از تکنیک درست، آسیاب و رست کردن قهوه در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. هر دو نوع قهوه فارغ از نوع رست یا اندازه قهوه، می‌توانند گزینه‌های قابل اعتمادی برای شما باشند.

انواع دانه قهوه

دو نوع دانه قهوه در سطح جهان به صورت تجاری کشت می‌شود. قهوه عربیکا و قهوه روبوستا که تفاوت آن‌ها جدا از طعم و قیمت، در مناطق کشت آن‌هاست. دانستن تفاوت میان دانه‌های قهوه از آنجایی که طعم‌شان کاملا متفاوت است، در هنگام انتخاب قهوه بسیار مهم می‌باشد.

دانه قهوه عربیکا

در هنگام رست، دانه‌های عربیکا طعم ملایم و معطری دارند و دارای میزان اسیدیتی بالاتری هستند. این نوع دانه قهوه نیاز به یک آب و هوای بسیار گرمسیری همراه با نور زیاد، خاک حاصلخیز و رطوبت دارد که عموما ارتفاعات دارای چنین ویژگی هستند و مناسب کشت این نوع قهوه می‌باشند.

از آنجایی‌که که کشت این نوع دانه بسیار سخت است، در مقایسه با دانه‌های روبوستا بسیار گران‌تر می‌باشند و هزینه کشت بسیار بالایی دارند. بیشتر دانه‌های قهوه عربیکا در آفریقا و آمریکای لاتین کشت می‌شوند.

دانه قهوه روبوستا

از آنجایی که طعم دانه‌های قهوه روبوستا در مقایسه با عربیکا قوی‌تر، تلخ‌تر و تندتر است، ارزش کمتری نسبت به دانه‌های عربیکا دارند. همچنین کافئین موجود در دانه‌های این قهوه نسبت به دانه‌های قهوه عربیکا تقربیا دوبرابر است در نتیجه نسبت به آفت‌های گیاهی و حیوانی مقاومت بیشتری دارند چون کافئین مانند یک آفت کش در گیاهان عمل می‌کند.

همچنین دانه‌های روبوستا مقاومت بیشتری نسبت به تغییرات آب و هوایی شدید و ارتفاعات کم دارند، بنابراین با هزینه بسیار کمتر، قابلیت کشت و تولید دارند. به خاطر قیمت پایین آن، بیشترین قهوه‌ای که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد از دانه‌های قهوه روبوستا هستند.

انتخاب نوع قهوه

دانستن سفر قهوه از مزرعه تا فنجان بسیار جالب توجه است و به ما کمک بزرگی می‌کند تا در شناخت مواردی از قبیل خرید و یا کشت قهوه چه چیزهایی را مد نظرمان قرار بدهیم.

برای انتخاب انواع قهوه تان از ما کمک بگیرید.

 

مترجم شادان حسین خانی